خانه » همه » مذهبی » حدیث مشهور لوح( نامه خداوند به پیامبر درباره ائمه دوازده گانه امامت) آیا مورد قبول شیعه وسنی است؟ چه مقدار از این حدیث و با چه تحریفاتی علی محمد باب در صفحه ۴۷ دلائل سبعه را آورده است و ظاهرا در کتب (فوائد المسلمین ) حموینی ،جلد ۲ ،باب ۳۲ ،ص ۱۳۶ الی ص۱۳۹ و حسینعلی بها در ایقان ۲۱۶ ورقه ای، ص ۲۰۶ و ایقان ۱۹۹ ورقه ای در ص ۱۹۰ مقداری از آنرا آورده و تحریفی هم نموده است؟ لطفا شرح کامل روایت شیعه و سنی و منابع آنرا جهت مقایسه با روایات بهائیت و پاسخ گویی مرقوم رهنمود و استدلال فرمایید؟

حدیث مشهور لوح( نامه خداوند به پیامبر درباره ائمه دوازده گانه امامت) آیا مورد قبول شیعه وسنی است؟ چه مقدار از این حدیث و با چه تحریفاتی علی محمد باب در صفحه ۴۷ دلائل سبعه را آورده است و ظاهرا در کتب (فوائد المسلمین ) حموینی ،جلد ۲ ،باب ۳۲ ،ص ۱۳۶ الی ص۱۳۹ و حسینعلی بها در ایقان ۲۱۶ ورقه ای، ص ۲۰۶ و ایقان ۱۹۹ ورقه ای در ص ۱۹۰ مقداری از آنرا آورده و تحریفی هم نموده است؟ لطفا شرح کامل روایت شیعه و سنی و منابع آنرا جهت مقایسه با روایات بهائیت و پاسخ گویی مرقوم رهنمود و استدلال فرمایید؟

اولا: هم شیعه و هم اهل سنت قائل به اصل مهدویت می باشند ولی شیعه می گوید امام زمان وجود دارد و فرزند بلافصل امام حسن عسکری می باشد ولی اهل سنت می گویند فرزند بلافصل نمی باشد بلکه در آخرالزمان به دنیا می آید . ثانیا: در مورد حدیث لوح این حدیث قطعی می باشد از احادیثی است که مرحوم کافی در اصول کافی ،ج 2 ،ص 527 ذکر نموده است با حذف سند حدیث این می باشد :
ترجمه : حدیث لوح فاطمه (علیها السلام) : امام صادق (علیه السلام) می فرماید پدرم به جابرن عبدالله انصاری فرمودند من با تو کاری دارم چه وقت برایت آسانتر است که تو را تنها ببینم و از تو سوال کنم جابر گفت هر وقت شما بخواهی پس روزی با او در خلوت نشسته و به او فرمود : درباره لوحیکه آنرا در دست مادرم فاطمه دختر رسول خدا دیده ای و آنچه مادرم به تو فرمود که در آن لوح نوشته بود به من خبر بده جابر گرفت خدا را گواه می گیرم که من در زمان حیات رسول خدا خدمت مادرت فاطمه رفتم و او را به ولادت حسین (ع) تبریک گفتم در دستش لوح سبزی دیدم که گمان کردم از زمرد است و مکتوبی سفید در آن دیدم که چون رنگ خورشید بود به او عرض کردم دختر پیامبر پدر و مادرم قربانت این لوح چیست فرمود لوحی است که خدا آنرا به رسولش اهدا فرمود اسم پدرم و اسم شوهرم واسم دو پسرم و اسم اوصیاد از فرزندانم در آن نوشته است پدرم آنرا به عنوان مژدگانی به من عطا فرمود …. بسم الله الرحمن الرحیم این نامه از جانب خداوند عزیز حکیم است برای محمد پیامبر او و نور و سفیر و دربان و دلیل او که روح الامین (جبرئیل از نزد پروردگار جهان بر او نازل ای محمد اسماء همراه( ائمه و اوصیات را از مجلس قدس ) بزرگ شمار و نعمت های مرا سیاسی سپاس گزار و الطافت مرا انکار مدار همانا منم خدایی که جزء من شایان پرستش نیست هر که جز فصل مرا امیدوار باشد و از غیر عدالت من بترسد او را عذابی کنم که هیچ یک از جهانیان را نکرده ام پس تنها مرا پرستش کن و تنها بر من توکل نما .
من هیچ پیغمبری نشناختم که دورانش کامل شود و مدتش تمام گردد جز اینکه برای او وصی و جانشین مقرر کردم و من تو را بر پیامبران برتری دادم ووصی تو را بر اوصیاء دیگر و ترا بدو شیرزاده و دو نوه است حسن و حسین گرامی داشتم حسن را بعد از سپری شدن روزگار پدرش کانون علم خود قرار دادم و حسین را خزانه دار او می ساختم و او را به شهادت گرامی می داشتم … به سبب عترت او پاداش و کیفر دهم نخستین آنها علی سرور عابدان زینت اولیاء گذشته من است و پسر او که مانند جد محمود پسندید خود محمود است او شکافنده علم من و کانون حکمت من است و جعفر است که شک کنندگان درباره او هلاک شوند … پس از او موسی است که در زمان او آشوبی سخت و گیج کننده فراگیرد زیرا رشته وجوب اطاعت من منقطع نگردد ومحبت من پنهان نشود و همانا اولیاء من با جامی سرشار سیراب شوند هر کس اطاعت یکی از آنها را انکار کند نعمت مرا انکار کرده و آنکه یک آیه از کتاب مرا تغییر دهد بر من دروغ بسته است پس از گذشتن دوران بنده و دوست برگزیده ام موسی وای بردروغ گویان و منکرین علی امام هشتم و دوست و یاور من … او را به وجود پسرش و جانشین و وارث عطش محمد مسرور سازم او کانون علم من و محبت من برخلقم می باشد … و عاقبت کار پسرش علی را که دوست و یاور من و گاه در میان مخلوق من وامین وحی من است به سعادت رسانم از او بوجود آورم دعوت کنند به سوی راهم و خزانه دار علم حسن امام حسن عسکری و این رشته را به وجود پسر او (م ح م د) که رحمت برای جهانیان است کامل کنم … این روایت طولانی که معروف به لوح می باشد از روایات معتبر می باشد که مرحوم کافی آنرا نقل نموده و از مهم ترین و مشهورترین احادیثی است که ما شیعیان را به قائمیت و مهدویت رهنمون می سازد . اهل سنت در مورد این حدیث چیزی بیان نفرموده اند ولی در مورد مهدویت احادیث فراوانی دارند که فاضل بزرگوار مهدی فقیه ایمانی صفحاتی از کتب اهل سنت را در موسوعه الامام مهدی جمع آوری نموده است .
علی محمد باب در صفحه 47 کتاب دلائل سبعه خود حدیث فوق را مورد تأیید قرار داده در عین حالی که اسم دوازده امام (علیهم السلام) را در کتاب صحیفه عدلیه و غیرنیز آورده است . مدعیان نبوت اکثر کار خوش از بابت شروع می نمایند و خود رابط مستقیم بین حضرت و مردم می نمایند ووقتی عده ای را به دور خود جمع نمودند ترقی کرده مدعی اصل مقام مهدویت می شوند و بعدا به مقتضای زمان و احوال مریدان، ادعای رسالت الوهیت ربوبیت و حلول خدا در آنها و تجلی پروردگار می نمایند اینها با جعل احادیث تحریف کردن احادیث این گونه ادعاها را می کند . که امروز دستهای اینها رو شده است که سیاسی بوده در واقع دست های سیاسی روز دین های قرن اتم را بوجود آورده اند که یکی همین بابت و بهائیت باشد که اینها سیاسی می باشد علی محمد باب و بهاء الله حسینعلی بهاء اینها از طریق روسیه تزاری برملاء شده اند .
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد