خانه » همه » مذهبی » حرکت زیگزاگی مدیران مانع تحقق جامعه موعود

حرکت زیگزاگی مدیران مانع تحقق جامعه موعود


حرکت زیگزاگی مدیران مانع تحقق جامعه موعود

۱۳۹۳/۰۳/۲۷


۸۸ بازدید

حجت الاسلام کارگر در گفتگو با شبستان: ا

حرکت زیگزاگی مدیران مانع تحقق جامعه موعود

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت گفت: مدیران جهادی باید بدانند با حرکت های زیگزاگی نمی توان به جامعه موعود رسید. باید در سه عرصه بینش، گرایش و کنش جمعی تغییر ایجاد کرد.

حجت الاسلام کارگر در گفتگو با شبستان: ا

حرکت زیگزاگی مدیران مانع تحقق جامعه موعود

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت گفت: مدیران جهادی باید بدانند با حرکت های زیگزاگی نمی توان به جامعه موعود رسید. باید در سه عرصه بینش، گرایش و کنش جمعی تغییر ایجاد کرد.

حجت الاسلام رحیم کارگر، مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فرهنگ مهدوی افق های جدیدی را فراروی باورمندان به این آموزه باز می کند، گفت: اگر نگاه دقیق و روشنی به آموزه مهدویت داشته باشیم، می توانیم بفهمیم که فرهنگ مهدویت فرهنگ دگرگونی و حرکت به جلو است تا گرفتار روزمرگی نشویم و هیچ زمانی راضی به وضع موجود نباشیم و به دنبال وضع مطلوب حرکت کنیم.

وی فرهنگ مهدویت را فرهنگ اصلاح و تقوا دانست و بیان داشت: یکی از باورهای آموزه مهدویت این است که ما را از زندگی پست و ظلمت بار خارج کند و به سمت زندگی اخلاقی و معنوی بکشاند.

حجت الاسلام کارگر بااشاره به آینده نگری مثبت در فرهنگ مهدویت، خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت ما را به راه روشن و رستگاری دعوت می کند. همچنان که فرهنگ پیشرو و پیش تاز بودن است و ما را به سبقت در کارهای خیر و علم و عمل راهنما می نماید.

مدیر گروه آینده پژوهی و مهدویت پژوهشکده مهدویت با بیان اینکه جامعه منتظر باید کانون محوری جامعه های اخلاقی در دنیا باشد، اظهارداشت: فرهنگ مهدویت باید باعث رشد و تعالی شود تا در حصار غفلت و رخوت باقی نمانیم.

وی بااشاره به اینکه مدیران جامعه ما برای اینکه بتوانند به فرهنگ مهدویت نزدیک شوند باید چند برنامه اصلی داشته باشند، تصریح کرد: نخستین کار این است که نسبت جامعه را با مهدویت مشخص کنند و تکالیف و مسئولیت ها برای رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی را بیان نمایند.

حجت الاسلام کارگر بااشاره به چگونگی مشخص شدن این نسبت در جامعه، ادامه داد: برای مشخص شدن این نسبت باید با تمام امکانات خود را به جامعه موعود برسانیم و برای این کار لازم است مسئولان زمینه ها، بسترها و شرایط لازم برای تحقق حکومت جهانی را فراهم کنند و امید رسیدن به این جامعه را به مردم تزریق کنند که متاسفانه مغفول واقع شده و گویا ما وظیفه ای در این خصوص نداریم.

مدیر گروه آینده پژوهی و مهدویت پژوهشکده مهدویت، افزود: اگر نتوانستیم جامعه عصر ظهور را ترسیم کنیم باید در مسیر و امتداد آن قرار بگیریم. برای قرار گرفتن در این مسیر اولا باید تمام ویژگی های جامعه آرمانی را بفهمیم و برای خود چشم انداز درست کنیم تا گام ها و اهداف مشخص شوند.

وی گفت: مدیران جامعه کنونی باید بدانند که شرط رسیدن به این مسیر تلاش صد برابر است و زحمت فراوان و کوشش تمام وقت می خواهد، با حرکت های زیگزاگی نمی توان به جامعه موعود رسید و باید تمام توده های منتظر در این راه بسیج شوند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه اگر نتوانستیم در مسیر قرار بگیریم باید در تحقق جامعه منتظر بکوشیم، خاطرنشان کرد: جامعه منتظر دائما آماده است، رشد فکری بالایی دارد، اذهان را آماده درک جامعه جهانی می کند، در این جامعه وحدت، هم دلی، عدالت و معنوتی حرف اول را می زند، راه نجات را در پیوند با امام می بیند و ارتباط قلبی محکمی با امام دارد که متاسفانه در جامعه کنونی گوش شنوایی برای رسیدن به این جامعه دیده نمی شود.

مدیر گروه آینده پژوهی و مهدویت پژوهشکده مهدویت با اشاره به موانع پیش رو برای رسیدن به جامعه منتظر در حال حاضر، اظهارداشت: ما در عصر فتنه ها زندگی می کنیم. در عصری که تشابه حق و باطل بسیار است. همچنین در جامعه ای زندگی می کنیم که سرگرم تفریح، اشتغال و روزمره است و باید بدانیم که چنین جامعه ای کوته فکر است.

وی با بیان اینکه جامعه کوته فکر تمام ظرفیت ها را در حد عادی خود نگه می دارد، تصریح کرد: در چنین جامعه ای ورزش، سینما، موسیقی، شبکه های اجتماعی و غیره مهمترین مساله می شود. همچنین در جامعه سرگرم معیارها جا به جا می شود.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه منتظر نیاز به سه تغییر اساسی و مبنایی داریم، گفت: تغییر بینش در این راستا بسیار مهم است. در این راستا اگر نتوانیم بر روی مبانی فکری جامعه کار کنیم، راه به جایی نمی بریم، تغییر گرایش ها نیز باید صورت گیرد.

مدیر گروه آینده پژوهی و مهدویت پژوهشکده مهدویت ادامه داد: نباید سرگرمی های یک جامعه معیار اصلی برای سیاست گذاری ها شود، همچنین تغییر کنش ها نیز مهم است و همه مسئولان در وهله اول و مردم در گام بعدی باید در عمل تحقق جامعه منتظر را نشان دهند.

وی با بیان اینکه مدیران جهادی باید در سه عرصه بینش، گرایش و کنش جمعی تغییر ایجاد کنند، گفت: در این راستا باید اصلاح مثبت صورت گیرد نه اصلاح امریکایی و اروپایی و باید توجه داشت که در حال حاضر اصلاح گری مهدوی در جامعه دیده نمی شود که هرچه هست، اصلاح امریکایی است.

حجت الاسلام کارگر بااشاره به رکن های اصلاح مهدوی در جامعه، افزود: رکن اول اصلاح گری مهدوی بر اصلاح اخلاق و افکار بشریت دور می زند، اصلاح عقلی، خلاقیت و نوآوری نیز از دیگر ارکان اصلاح مهدوی است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد