خانه » همه » مذهبی » حفره‌ای که دیگر با عذرخواهی رامبد جوان هم پُر نمی‌شود!

حفره‌ای که دیگر با عذرخواهی رامبد جوان هم پُر نمی‌شود!

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - حفره‌ای که دیگر با عذرخواهی رامبد جوان هم پُر نمی‌شود!ما همیشه آرزو می‌کردیم مانند ممالک مترقی وقتی شخصی کار اشتباهی کرد مسئولیت اشتباهش را بپذیرد. اما می‌دانید این چندمین بار است که او معذرت‌خواهی می‌کند؟ یک بار از مردم سیستان عذر خواسته. بار دیگر از دختران دم بخت به خاطر اصطلاحی که درباره‌شان به کار برده، بار دیگر هم به خاطر میهمانی که به برنامه‌اش دعوت کرده و… عذرخواهی خوب است اما همین موضوع جهت دیگری هم دارد.
موضوع این است که به نظر می‌رسد عذرخواهی کردن به راه فرار تبدیل شده است؛ کار اشتباهی صورت می‌گیرد، بعد با عذرخواهی رویش سرپوش گذاشته می‌شود و کمی بعد دوباره آن کار اشتباه صورت می‌گیرد. باز سرپوشی دیگر تا ملت آرام شوند و باز اشتباهی دیگر. با این حساب، فرد خاطی یقین پیدا می‌کند که باز هم می‌تواند اشتباه کند و با عذرخواهی سروته قضیه را هم بیاورد. در این حالت، عذرخواهی خودش تبدیل می‌شود به عملی غیراخلاقی، بدتر از آن اشتباهی که به خاطرش عذرخواهی کرده‌اند. ملاحظه می‌کنید که در این مملکت هر چیز خوبی به شکلی گندش در می‌آید.
این که یک فوتبالیست بی‌سواد (برای تحقیر این جمله را به کار نمی‌برم) و یک مربی فوتبال بی‌چاک‌ودهن (ایضاً این عبارت را هم)، اسم سه نویسنده‌ی ایرانی را ندانند، چیز عجیبی نیست. اما قطعاً وقتی صداوسیما این برنامه‌ی غیرزنده را پخش می‌کند، نشان از خصومتی عامدانه با فرهنگ در این مملکت دارد، خصومتی که زیر پوست تمام آن‌هایی که زمام امور را به دست دارند موج می‌زند. شک نکنید مسئولین پخش، عامدانه این صحنه را روی آنتن فرستاده‌اند.
این کار را کرده‌اند تا به این شکل، حفره‌ای در ذهن مخاطب‌های بی‌خبر از همه‌جا ایجاد کنند. حفره‌ای که دیگر با معذرت‌خواهی رامبد جوان هم پر نمی‌شود. در واقع آبی ریخته شده و ذهن‌هایی خالی‌تر از پیش، دیگر دنبال معذرت‌خواهی مجری برنامه نیستند. آن‌ها این پیام را از دو آدم بی‌سواد دریافت کرده‌اند که: «نویسنده‌ها بی‌کارن». همین. ضربه‌ی کاری زده شده است. معذرت‌خواهی رامبد جوان از کل تاریخ ادبیات ایران هم دردی را دوا نمی‌کند. همین حرف‌های سخیف، بی‌مقدار و همین آدم‌های لوده و جاهل و وقیح، نرم‌نرمک ملتی را به قهقرا می‌برند. معذرت‌خواهی هم دیگر فایده‌ای ندارد، بازی‌ست، راه فرار است.
دامون قنبرزاده
***
توهین فیروز کریمی و خداداد عزیزی با توهین خود به نویسندگان رامبد جوان را مجبور به عذرخواهی کرد.

برنامه «خندوانه» چهارشنبه شب (۲۲ اردیبهشت) و در شب عید سعید فطر، میزبان خداداد عزیزی و فیروز کریمی بود. این دو مربی فوتبال، در خندوانه لحظات خوشی را برای مخاطبان رقم زدند؛ اما بخشی از برنامه جوان حاشیه ساز شد. در بخشی از برنامه عیدانه خندوانه، از کریمی و عزیزی خواسته شد که از سه نویسنده نام ببرند.

صحبت‌های فیروز کریمی و خداداد عزیزی و خنده و واکنش رامبد جوان به آنها، در نگاه مخاطبان برنامه تعبیر به بی احترامی به نویسندگان شد. در پی واکنش مخاطبان به این موضوع، رامبد جوان در پیامی نسبت به آنچه در برنامه رخ داد، عذرخواهی کرد.

متن عذرخواهی رامبد جون

«سلام به اهالی قلم. در برنامه خندوانه چهارشنبه شب در کنار دو مهمان محترم، لحظه‌ای پیش آمد که برای من غیر قابل کنترل شد و متاسفانه واکنش من تنها خندیدن بود. واقعاً از پخش این لحظه هم بسیار متاسفم و این هم به خاطر بی‌دقتی و بی‌ملاحظگی من و تیم خندوانه و تیم پخش شبکه نسیم است.

اینجانب از همه اهالی قلم در کل تاریخ بزرگ این کشور با آثار جاودانشان تمام قد عذر می‌خواهم و یقین می‌دهم هیچوقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. من همیشه با افتخار مخاطب و خواننده آثار لذت‌بخش و بی‌مثال ادبیات کشورمان بوده‌ام و هستم و خواهم بود و هیچگاه از ترویج کتابخوانی در هر موقعیتی که داشته‌ام و خواهم داشت دریغ نکرده و نخواهم کرد.»

شایانیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد