خانه » همه » مذهبی » خواص آیات و روایاتی از قرآن

خواص آیات و روایاتی از قرآن


خواص آیات و روایاتی از قرآن

۱۳۹۳/۰۵/۳۰


۳۹۱۵ بازدید

سلام ایات و روایاتی از قران را نام ببرید و خواص ان را نام ببرید؟

پرسشگر محترم با سلام و تشکر از ارتباطتان با این مرکز. بعضی آیات که خواص آن درضمن روایاتی بیان شده به این ترتیب است.
1-ای طلب فرزند و بچه دار شدن
آیات- سوره ی مریم از اول تا آیه ی 6- را نوشته و در کمر زن ببندید.
2-به جهت زیادی رزق
در هر روز بخوانید ایه ی مبارکه- و من یتق الله- تا-اخر سوره ی طلاق- را 3 مرتبه بعد از نمازهای واجب با 3 مرتبه صلوات در اول ان و 3 مرتبه صلوات در آخرآن.
3-آیه جهت خیر و برکت پیدا کردن مغازه و منزل
آیه ی59 سوره ی انعام) را بر صفحه ای از قلع نوشته و در دکان یا منزل خود آویز کنید.
4-خواص هفت آیه ی پر فضیلت
امام علی علیه السلام فرمودند:رسول اکرم صلی الله علیه وآله روزی فرمودند: یا علی می خواهی چیزی به تو بیاموزم تا اگر خلق هفت اسمان و زمین جمع گردند نتوانند به تو اسیب وبدی رسانند و هیچ کس بر تو ظفر نیابد.گفتم:بلی.فرمودند:هفت ایه در قران است ان ها را این گونه بر خود بخوان و بدم،اول از پیش رو،دوم از پشت سر،سوم بالای سر،چهارم به سوی پایین،پنجم به طرف راست،ششم به طرف چپ و هفتم بر تمام اعضا.یا علی!هر کس این هفت ایه را بخواند یا با خود دارد حق تعالی هفتادهزار بدی را از نامه ی عمل او دور کند و هفتادهزار حسنه در نامه ی عمل او بنویسد و هفتادهزار قصر در بهشت برایش بنانماید و هفتادهزار حور و قصور و غلمان به او کرامت فرماید و هفتادهزار حله از حریر و دیبای بهشتی به او بپوشاند چنان که صفت ان ها را حق داند و دیگری نداند.یا علی هر کس این هفت ایه را بخواند و با خود دارد خداوند در روز قیامت دارنده ی او را به حرمت این هفت ایه ببخشد اگر چه مستجوب کیفر باشد.و باز فرمودند:یا علی!هر که ان ها را بخواند و به خود بدمد اگر نزد امراء و حکام رود البته عزیز و مکرم باشد اگر چه بر او خشم گرفته باشد،نرم گرداند.و ان هفت ایه این ها هستند:(سوره توبه،ایه51)(سوره انعام،ایه17)(سوره هود،ایه56)(سوره هود،ایه6)(سوره عنکبوت،ایه60)(سوره فاطر،ایه2)(سوره الزمر،ایه38)
5-آیه جهت محفوظ ماندن خانه از دزد
رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند:کسی که(آیه10سوره ال عمران) را نوشته و در قفلی که بر در خانه زده است بیاویزد ان خانه از دزد و غرق و از خرابی و از غیر این ها محفوظ خواهد ماند.
6-آیه جهت دفع حمله سگ
حضرت رضاعلیه السلام فرمودند:چون سگ بر تو حمله کرد فریا کرد،آیه33سوره الرحمن را بخوان.
7-آیه به جهت دفع درد ساق پا
حضرت صادق علیه السلام فرمودند:این ابیه را 7مرتبه بر ان موضع بخوانید:(سوره کهف،ایه26)
8-آیه به جهت بر طرف شدن درد پا
امام حسین علیه السلامفرمودند:دست بر ان موضع گذاشته و(آیه67سوره الزمر) را بخوانید.
9-جهت هر مرضی سخت
در جواهرالقرآن از امام رضاعلیه السلاممنقول است هر که را مرضی سخت باشد هر روز 1001مرتبه بگوید(یا واجد)از ان مرض خلاص گردد.
10-قبل از هر دعا بگویید.
رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند:برای خدا هشت اسم است که در ساق عرش و قلب خورشید و در بهشت و درخت طوبی نوشته شده است و هر کس این اسم ها را قبل از دعا بگوید دعایش مستجاب گردد.- یا فرد- یا دائم – یا حی – یا وتر – یا احد – یا قوی – یا قدیم – یا قادر.
11-به جهت هر مشکلی که دارید .
از حضرت علی علیه السلام منقول است:هر گاه مشکلی برای من پیش امد این کلمات را بر3پاره کاغذ می نوشتم و در اب روان می انداختم.ان مشکل حل میشد.این کلمات این ها هستند:(هو الحافظ و الکافی وحد).
12-هر کسی بخواهد مظلومی را از ظالمی برهاند .
از حضرت رضاعلیه السلام منقول است:هر که بخواهد مظلومی را از دست ظالمی برهاند در برابر او بایتد و10مرتبه بگوید(یا رئوف) ان ظالم شفاعت او را قبول کند.
14-قدرت ذکر(یاالله)
حضرت علی علیه السلام فرمودند:کسی که بخواند 100ایه از قران را از هر جای ان و بعد از ان 7مرتبه بگوید(یا الله)پس اگر نفرین کند بر سنگی هر اینه ان سنگ را از جای خود جدا مینماید.
15-اگر می خواهید نفستان،مطیع شما گردد .
امام رضاعلیه السلام فرمودند:هر که را نفس اماره باشد باید که وقت خواب دست بر سینه نهد و100مرتبه بگوید(یا ممیت)تا خوابش ببرد حق تعالی نفس او را مطیع او گرداند.
16-برای حج رفتن حضرت صادقعلیه السلام فرمودند:هر که1000مرتبه در یک مجلس(ماشاءالله)بگوید در همان سال به او حج روزی گردد،اگر در همان سال نشد تاخیر کند خدا در اجل او تا روزی کند

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد