خانه » همه » مذهبی » داعش مزدور اسرائیل در پروژه اسلام هراسی و اختلاف شیعه و سنی است

داعش مزدور اسرائیل در پروژه اسلام هراسی و اختلاف شیعه و سنی است


داعش مزدور اسرائیل در پروژه اسلام هراسی و اختلاف شیعه و سنی است

۱۳۹۳/۰۵/۰۵


۱۳۵ بازدید

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با قدس آنلاین:

داعش مزدور اسرائیل در پروژه اسلام هراسی و اختلاف شیعه و سنی است/حضور داعش در کنار فرات بخشی از ایده نیل تا فرات صهیونیست هاست



قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: اتفاق اخیر غزه و عدم واکنش داعش و حتی حمایت از جنایات اسرائیل نشان می دهد داعش ساخته و پرداخته آنها برای دفاع از منافعشان در منطقه است.

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با قدس آنلاین:

داعش مزدور اسرائیل در پروژه اسلام هراسی و اختلاف شیعه و سنی است/حضور داعش در کنار فرات بخشی از ایده نیل تا فرات صهیونیست هاست



قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: اتفاق اخیر غزه و عدم واکنش داعش و حتی حمایت از جنایات اسرائیل نشان می دهد داعش ساخته و پرداخته آنها برای دفاع از منافعشان در منطقه است.

به گزارش قدس آنلاین، در ماه های اخیر علاوه بر بحران سوریه، جنایات گروهک تروریستی داعش در عراق قلب مسلمین را به درد آورده و کار را به صدور حکم جهاد کشانده از سوی دیگر، رژِیم غاصب صهیونیستی نیز جنایات هولناکی را در غزه آغاز کرده که نمی توان بی اعتنا از کنار ارتباط میان آن با آنچه در عراق و سوریه می گذرد، گذشت. از این رو، در گفتگو با حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه درباره ارتباط این جنایات و تلاش آنها برای تخریب اسلام و انزوا و از بین بردن شیعه به گفتگو پرداخته ایم که از نظرتان می گذرد:

چه ارتباطی بین صهیونیست ها و گروهک تروریستی داعش در جهان اسلام وجود دارد؟

در واقع گروهگ تروریستی داعش محصول مشترک رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا است، با توجه به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان که به تقویت جایگاه جنبش های جهادی منطقه از جمله حماس و حزب الله منجر شد، آمریکا و اسرائیل با کمک برخی کشورهای منطقه در صدد ایجاد نوعی تقابل میان گروهک های تروریستی و جنبش های جهادی فلسطین و لبنان برآمدند.

لذا همزمان با شروع بحران سوریه در سال 2011 میلادی آمریکا، اسرائیل و عربستان درصدد بر آمدند برای سرنگونی نظام سوریه که مهمترین محور مقاومت است، تشکل جدیدی تحت عنوان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ایجاد کنند، از این رو، همزمان با آغاز بحران سوریه، ابوبکر البغدادی که ارتباط گسترده ای با بندر بن سلطان، رییس وقت سازمان اطلاعات عربستان داشت به فلسطین اشغالی منتقل شد و زیر نظر افسران موصاد و سازمان سیا آموزش های لازم را دید و داعش را برای ضربه زدن به مقاومت منطقه، جنبش های ضدصهیونیستی و ایجاد شکاف میان مذاهب زیرمجموعه اسلامی و تجزیه عراق تشکیل داد.

به همین دلیل داعش که در سال 2013 میلادی با شکست های مکرر از سوی ارتش سوریه مواجه شده بود، پایگاه هایش را به عراق منتقل کرد و طی سه ماهه اخیر کشتار شدیدی علیه شیعه و سنی و حتی مسیحیان عراق مرتکب شد، به گونه ای که ائتلافی که میان داعش و عناصر حزب بعث و تکفیری های حرب بعث به وجود آمده بود در پی این جنایات متلاشی شد و این گروهک نتوانست به هدف خود درباره تجزیه عراق برسد.

به همین دلیل رژیم صهیونیستی بعد از شکست داعش کوشید آن را جبران کند و حمله اخیر این رژِیم غاصب به غزه برآیند شکست های طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

صهیونیست ها با حمایت از داعش در پی اعمال چه مهندسی جغرافیایی و فکری در منطقه هستند و شیعه در این مهندسی چه جایگاهی دارد؟

رژیم صهیونیستی از رهگذر تشکیل این گروهک ها می کوشد شعار رهبران تفکرات صهیونیسم جهانی یعنی از نیل تا فرات را محقق کنند، رژیم صهیونیستی برای تحقق این هدف رهبران صهیونیست کوشید سودان جنوبی را از سودان تقسیم کند و الان حضور فیزیکی صدها کارشناس نظامی در سودان جنوبی مقوله اول را حضور نظامی اسرائیل در کنار نیل را محقق کرده زیرا سودان جنوبی در کنار نیل است و اسرائیل در این منطقه اهداف استراتژیک دارد و تلاش می کند گلوگاه حیاتی مصر و سودان را در اختیار داشته باشد یعنی رود نیل.

مقوله دوم اینکه اسرائیل باید در کنار فرات باشد را با تشکیل داعش دنبال می کند تا از طریق شکاف میان شیعه و سنی، زمینه تجزیه عراق به سه بخش شیعه نشین، سنی نشین و کردنشین را فراهم کند لذا می کوشد از طریق تجزیه عراق، در آینده حضور فیزیکی در کنار فرات هم داشته باشد این مقوله ای قدیمی است که رهبران صهیونیست ایجاد کرده اند و آن دو خط آبی در پرچم این رژیم غاصب که در دل آن ستاره داوود است، نماد تفکرات صهیونیستی است که حوزه جغرافیایی از نیل تا فرات را شامل می شود.

در جغرافیای فکری و مرزی آنها شیعه چه جایگاهی دارد و چه تلاشی برای انزوای شیعه می کنند؟

در واقع هدف داعش ایجاد درگیری و کشتار شیعیان است، همچنان که حضور داعش در سوریه موجب شده که شمار زیادی از شیعیان استان های ساحلی و حمص خارج شوند و کوچ کنند، کشتار علویون و مسیحیان سوریه در مناطق مختلف سوریه نشان می دهد داعش دارای تفکرات کاملا ضدشیعی و ضداسلامی است و می کوشد با چهره اسلامی داعش را وارد عرصه های سیاسی کرده تا هم چهره ای مخدوش از اسلام نشان داده و هم میان اهل سنت و شیعه اختلاف و شکاف ایجاد کنند.

جنایات وحشیانه داعش در عراق و سوریه چه تاثیری بر جریان اسلام هراسی داشته است آیا توانسته به پیشبرد اهداف استکبار جهانی در این باره کمک کند؟

در واقع تشکیل داعش و اینکه با نقاب اسلامی این همه خشونت غیرقابل توجیه در سوریه و عراق انجام می دهد با هدف ارائه چهره غیرواقعی از اسلام است با این هدف که کوشیده اند جنایات بسیاری علیه شیعه، سنی و حتی مسیحیان انجام دهند تا آمریکا و رژیم صهیونیستی به افکار عمومی غرب وانمود کنند که اسلام واقعی همین است و این هدف طولانی مدت و استراتژی تنظیم یافته برای تقسیم اسلام به دو بخش خوب و بد یا مسلمان بد و خوب است و بعد به بهانه اینکه مسلمین امنیت غرب و اروپا را خطر می اندازند در آینده مسلمین را از اروپا اخراج کنند، لذا انزوای شیعه و ضربه زدن به وحدت اسلامی، سرکوب جنبش های مقاومت فلسطین و لبنان و ایجاد شکاف در میان مذاهب مختلف اسلامی اهداف بلندمدت آنها است.

اتفاق اخیر غزه و عدم واکنش داعش و حتی حمایت از جنایات اسرائیل نشان می دهد داعش ساخته و پرداخته آنها برای دفاع از منافعشان است.

انتهای خبر/

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد