خانه » همه » مذهبی » دجال و فضای مجازی

دجال و فضای مجازی


دجال و فضای مجازی

۱۳۹۸/۰۶/۲۳


۱۲۰۰ بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم
لبیک یاخامنه ای لبیک یاحسینه
سلام
اربابم فرمودند فضای مجازی برای غیرمومنین فسادآورده وبرای مومنین غفلت …..
بنابراین می شود گفت همین مبایل های لمسی وپیشرفته همان دجال است که می گویند یک چشمشی وسط پیشانی و… و همه رافریب
می دهد …والسلام یازهرا

بلی مطالبی که فرمودید می تواند مصداقی از دجال گری یا ابزار و وسایل انحراف گری دجال باشد .دجال یکی از علایم غیرحتمى ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف )است. آنچه در توصیف دجال معروف است، این است که وى مردى است کافر (برعکس سفیانى که ادعاى مسلمانى مى کند و ذکر یارب یارب مى گوید و…) و در میان پیشانیش قرار گرفته و در میان آن نوشته شده کافر به طوری همه آن را می خوانند.و ادعا می کند که ((خدا)) است ، او قدرت ویژه ای دارد، می تواند مرده ها را زنده کند ، خورشید را حرکت دهد و به درون دریاها برود.به آسمان و زمین دستور می دهد و بهشت و جهنمی به همراه دارد و در زمانی می آید که قحطی جهان را فرا گرفته است و همراهش کوهی از غذا دارد.شیاطین به او کمک می کنند. و یاران او همه یهودی و زنا زاده اند.او جهان را تحت سلطه خویش در می آورد و تنها به مکه و مدینه تسلط نمی یابد و نمی تواند به آنها وارد شود.در روایتی از پیامبر اکرم آمده است که: دجال از محله یهودی نشین اصفهان ظهور می کند. دجال از ریشه دجل به معناى دروغ گوى حیله گر است. اصل داستان دجال در کتاب هاى مسیحیان است. در انجیل این واژه بارها به کار رفته است و از کسانى که منکر حضرت مسیح باشند، به عنوان دجال یاد شده است. در ترجمه انگلیسى کتاب هاى مقدس مسیحى واژه «آنتى کِراسْت» Antichrist. (دجال، ضدمسیح) به کار رفته است.نکته قابل توجه این است که در روایات زیادى از اهل سنت، خروج دجال از نشانه هاى برپایى قیامت دانسته شده است و اهل سنت تکیه زیاد و عجیبی بر این موضوع دارند و در کتب مختلف آنان به این موضوع پرداخته اند، اما در کتاب هاى روایى شیعه، تنها چند روایت در مورد خروج دجال به عنوان یکى از علایم ظهور غیر حتمی حضرت مهدى(عج) آمده است که از نظر سند، چندان معتبر و قابل قبول نیستند. (رجوع کنید: نشانه های یار و چکامه انتظار، مهدی علیزاده، انتشارات مسجد مقدس جمکران)به هر حال با توجه به معناى لغوى «دجال»، مقصود از آن، چه بسا نام شخص معینى نباشد؛ بلکه هر کس که با ادعاى پوچ و بى اساس و با تمسک به انواع و اسباب حیله گرى و نیرنگ در صدد فریب مردم باشد، دجال است. بر این اساس دجال ها متعدد خواهند بود. بنابراین احتمال، قضیه دجال بیانگر این مطلب است که در آستانه انقلاب مهدى(عج)، افراد حیله گرى براى نگه داشتن فرهنگ و نظام جاهلى همه تلاش خود را به کار مى گیرند تا با تزویر و حیله گرى مردم را نسبت به اصالت و تحقق آن انقلاب و استوارى رهبرى دچار تردید سازند!! چه بسا «دجال» کنایه از کفر جهانى و سیطره فرهنگ مادى بر ضد جهان باشد. استکبار با ظاهرى فریبنده و با قدرت مادى، صنعتى و فنى عظیمى که در اختیار دارد، سعى مى کند مردم را فریب دهد و مرعوب قدرت و ظاهر فریبنده خود کند. براین اساس است که پیامبران، امت هاى خود را از فتنه دجال بیم داده اند: «ما بعث الله نبیا الا و قد انذر قومه الدجال»؛ بحارالانوار، ج 52، ص 205؛ ر.ک: دادگستر جهان، ص 223، چشم به راه مهدى، ص 289.؛ «هیچ پیامبرى مبعوث نشد، مگر آنکه قومش را از فتنه دجال بر حذر داشت». در جمع بندی دیدگاهها در این باره می توان گفت که : بر فرض قبول روایات در مورد دجال، در روایات از دجالهای متعددی سخن به میان آمده است . و هر شخص یا جریانی که موجب گمراهی مردم گردد، دجال شمرده می شود . اما در میان این دجالان شخص فریبنده و حیله گری هست که سر آمد همه دجالان و فتنه گران است و این دجال از نشانه های ظهور در آخر الزمان است .حال منظور از این دجال کیست؟ آیا در جامعه کنونى ما مصداق دارد؟دجال از ریشه دجل به معناى دروغ گوى حیله کار است. اصل داستان دجال در کتاب هاى مسیحیان است. در انجیل این واژه بارها به کار رفته است و از کسانى که منکر حضرت مسیح باشند، به عنوان دجال یاد شده است. در ترجمه انگلیسى کتاب هاى مقدس مسیحى واژه «آنتى کِراسْت» Antichrist. (دجال، ضدمسیح) به کار رفته است. بنابراین دجال کلمه عربی است که با تشدید نوشته می شود .در روایات زیادى از اهل سنت، خروج دجال از نشانه هاى برپایى قیامت دانسته شده است. در کتاب هاى روایى شیعه، تنها چند روایت در مورد خروج دجال به عنوان یکى از علایم ظهور حضرت مهدى(عج) آمده است که از نظر سند، معتبر و قابل قبولى نیستند ر.ک: بحارالانوار، ج 52، ص 193..در حدیثى آمده است: «هنگامى که غنایم قسطنطنیه را تقسیم مى کنند، خبر خروج دجال به حضرت و یارانش مى رسد» معجم احادیث امام مهدى، ج 2، ص 50..با توجه به معناى لغوى «دجال»، مقصود از آن، چه بسا نام شخص معینى نباشد؛ بلکه هر کس که با ادعاى پوچ و بى اساس و با تمسک به انواع و اسباب حیله گرى و نیرنگ در صدد فریب مردم باشد، دجال است. بر این اساس دجال ها متعدد خواهند بود. بنابراین احتمال، قضیه دجال بیانگر این مطلب است که در آستانه انقلاب مهدى(عج)، افراد حیله گرى براى نگه داشتن فرهنگ و نظام جاهلى همه تلاش خود را به کار مى گیرند تا با تزویر و حیله گرى مردم را نسبت به اصالت و تحقق آن انقلاب و استوارى رهبرى دچار تردید سازند!!چه بسا «دجال» کنایه از کفر جهانى و سیطره فرهنگ مادى بر ضد جهان باشد. استکبار با ظاهرى فریبنده و با قدرت مادى، صنعتى و فنى عظیمى که در اختیار دارد، سعى مى کند مردم را فریب دهد و مرعوب قدرت و ظاهر فریبنده خود کند. براین اساس است که پیامبران، امت هاى خود را از فتنه دجال بیم داده اند: «ما بعث الله نبیا الا و قد انذر قومه الدجال»؛ بحارالانوار، ج 52، ص 205؛ ر.ک: دادگستر جهان، ص 223، چشم به راه مهدى، ص 289.؛ «هیچ پیامبرى مبعوث نشد، مگر آنکه قومش را از فتنه دجال بر حذر داشت».به نظر می رسد ظهور شخصى به نام دجال و دشمنى هاى شدید او با امام مهدى و فتنه هاى فراوان او، قرین صحت است و براساس روایات گروه هاى فراوانى (چون یهودیان، زنا زادگان، شراب خواران، آوازه خوانان، افراد سفیه و…) از او حمایت خواهند و فرجام کار او نیز کشته شدن به دست امام مهدى(عج) است.امام صادق«ع» مى فرماید: «قائم بعد از غیبت ظهور مى کند و دجال را مى کشد و زمین را از هر ظلم و ستمى پاک مى سازد» معجم احادیث الامام مهدى(عج)، ج 2، ص 134..البته در منابع اهل سنت آمده که دجال به دست عیسى«ع» کشته مى شود که منافاتى با این دیدگاه شیعه ندارد؛ زیرا عیسى«ع» تابع حضرت مهدى(عج) بوده و به دستور او دجال را مى کشد.برای مطالعه بیشتر ر.ک: مهدویت ( پس از ظهور ), رحیم کارگر

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد