خانه » همه » مذهبی » دختری۲۱ساله ک در طول این ۲۱سال سه بار خود ارضایی کردم و هر بار توبه کردم ‌پشیمانم ایا خدا مرا میبخشد

دختری۲۱ساله ک در طول این ۲۱سال سه بار خود ارضایی کردم و هر بار توبه کردم ‌پشیمانم ایا خدا مرا میبخشد

این درگه ما درگه نومیدی نیست /صد بار اگر توبه شکستی بازآ سوال شما نشان می دهد که از وجدان بیدار و از نفس لوامه و خود ملامتگر فعال و حقیقت جویی برخورداری. محتوای نامه و ناراحتی درونی که از انجام گناه در خود احساس می کنی نشان می دهد که مورد عنایت و لطف خدا قرار داری .اگر به خاطر گناهان خدا دیگر دوستت نداشت و تو را رها کرده بود، این سوال را برای ما نمی نوشتی. درد دل های خود را برای ما بازگو نمی کردی .روشنایی ایمان و نوری که خدای مهربان در دل تو افکنده ،باعث شده سفره دلت را صمیمانه پهن کنی و آدرس و نشانی خدا را از ما بخواهی .خدا تو را دوست دارد . در حدیث قدسی می فرماید :لو علم المدبرون کیف اشتیاقی بهم لماتوا شوقا؛ اگر گناهکاران،که با گناه کردن به من پشت کردند، می دانستند که چقدر دوست شان دارم و مشتاق آنان هستم،آن قدر شعف و شادی وجودشان را فرا می گرفت که از شدت شوق و شادمانی جان می سپردند !
خدا به بنده های گنه کارش می گوید :
غرق گنه نا امید مشو ز دربار ما/ که عفو کردن بود، در همه دم کار ما
بنده شرمنده تو، خالق بخشنده من/ بیا بهشتت دهم، مرو تو در نار ما
خداوند مهربان از گناه کارانی که متوجه خطا و اشتباه خویش شده اند و از گناه و بدی پشیمان شده و به درگاه مهر و محبت خداوندی بازگشته اند، استقبال می کند، و آنان را مورد لطف و عنایت خویش قرار می دهد: “إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ”؛ خداوند توبه کنندگان و پاکان را دوست می دارد.
بنابراین، هیچ گناه کاری در هیچ شرایطی هر چند گناهان او زیاد باشد، نباید از رحمت پروردگار مأیوس و ناامید باشد. همان گونه که خداوند، خود فرموده است: قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ”.«اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‌آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است». سوره زمر/۳۹، آیه۵۳،
چرا که یأس از رحمت خداوند، سوء ظن به او و بزرگ ترین گناه است؛ چون هر چه گناه انسان بزرگ باشد، باز رحمت الاهی بزرگ تر و وسیع تر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد