خانه » همه » مذهبی » دروغ به همسر

دروغ به همسر


دروغ به همسر

۱۳۹۳/۰۴/۱۷


۵۳۰ بازدید

سلام لطفا این مطلب را در مورد نصیحت حاج آقا مجتهدی تهرانی برامون رفع ابهام کنید؟ که ایشون توصیه می کنند به زنت دروغ بگو، حاج آقا مجتهدی می فرمایند هرچه می توانی به زنت دروغ بگو!!.. منظورشون چیه؟

دوست گرامی !بنده خود از شاگردان این بزرگوار هستم واین جمله به این صراحت ومستقلا هرگز گفته نشده!
اولا: افراد خبره می توانند با حذف اصل مطالب قبل ویا بعد ویا چسباندن بعضی از کلمات به یکدیگر اصل سخنان ایشان را تحریف کرده وایشان ودین را به تمسخر بگیرند!
وثانیا :اصل مطلب چنین است : شخصی که توانایی اقتصادی چندانی ندارد ومی داند که همسرش به طلا وزیور آلات اهمیت می دهد ودوست دارد که مثلا النگو یا گوشواره طلا داشته باشد وازطرفی می خواهد به نوعی همسرش رانیزخوشحال کند ودرعین حال پولی برای خرید ندارد می تواند به همسرش وعده خرید این طلاها را بدهد واورا به زندگی امیدوارکرده ونشاط مضاعف ببخشد ، با اینکه ممکن است که نتواند به این وعده عمل کند اما شرع اجازه می دهد که دراین مورد خاص برای رسیدن به هدفی مهمتر(تحکیم پایه های زندگی مشترک وایجاد نشاط وامید در زن،) چنین وعده هایی را مرد به زنش بدهد؛ واین از جهت روانی بسیار عالی وتاثیر گذار است وتالی فاسدی هم ندارد، چون می تواند هر باری بگوید که انشاالله به زودی خواهم خرید! وواقعا هم بگوید که می خواهد بخرد ولی خوب الآن نمی تواند ولی به زودی به خواست خدا خواهد توانست!

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد