خانه » همه » مذهبی » درگیری ارتش با تروریست ها در ۳۰ کیلومتری کربلا

درگیری ارتش با تروریست ها در ۳۰ کیلومتری کربلا


درگیری ارتش با تروریست ها در ۳۰ کیلومتری کربلا

۱۳۹۳/۰۳/۲۳


۴۶ بازدید

جزییات دقیق از روز سوم حمله داعش به شهرهای عراق



نقشه داعش برای محاصره سامرا/ درگیری ارتش با تروریست ها در ۳۰ کیلومتری کربلا/ دست برتر ارتش در موصل و تکریت و تسلط پیشمرگه بر کرکوک

گروه بین الملل – رجانیوز: در حالی که حمله گسترده عناصر داعش به شهرهای عراق وارد سومین روز خود شده است، خبرها حکایت از آن دارد ارتش عراق توانسته برخی از شهرها و مناطق اشغال شده توسط داعش را باز پس بگیرد.

به گزارش رجانیوز، صبح امروز رسانه های خبری گزارش دادند که شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق توسط ارتش این کشور از عناصر داعش پاکسازی شد.

جزییات دقیق از روز سوم حمله داعش به شهرهای عراق



نقشه داعش برای محاصره سامرا/ درگیری ارتش با تروریست ها در 30 کیلومتری کربلا/ دست برتر ارتش در موصل و تکریت و تسلط پیشمرگه بر کرکوک

گروه بین الملل – رجانیوز: در حالی که حمله گسترده عناصر داعش به شهرهای عراق وارد سومین روز خود شده است، خبرها حکایت از آن دارد ارتش عراق توانسته برخی از شهرها و مناطق اشغال شده توسط داعش را باز پس بگیرد.

به گزارش رجانیوز، صبح امروز رسانه های خبری گزارش دادند که شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق توسط ارتش این کشور از عناصر داعش پاکسازی شد.

داعش روز سه شنبه توانسته بود پس از اشغال استان نینوا وارد استان صلاح الدین بشود و شهر تکریت مرکز این استان را نیز به تصرف خود دربیاورد . با این حال پس از اعزام نیروهای ویژه وزارت دفاع عراق به شهر تکریت، این شهر به تسلط ارتش درآمد.

این در حالی بود که نوری المالکی شامگاه چهارشنبه در حکمی ژنرال ناصر الغنام یکی از فرماندهان ارتش را به عنوان مسئول عملیات نظامی در استان نینوا و آزاد سازی موصل منصوب کرد.

ژنرال ناصر الغنام ظهر امروز توانست به کمک بمباران جنگنده های ارتش عراق ، قسمتی از شهر موصل را به تصرف درآورد. گفته می شود تا ساعاتی دیگر حمله گسترده نظامی برای عقب راندن کامل نیروهای داعش از موصل آغاز می شود.

اما در استان کرکوک، با توافق صورت گرفته میان ارتش و نیروهای پیشمرگه کرد، مواضع ارتش در اختیار پیشرمگه قرار گرفت و آنها توانستند داعش را از ورودی های این شهر دور کنند.

این در حالی بود که برخی رسانه های وابسته به داعش صبح امروز تصاویری از حضور نیروهای عضو این گروه تروریستی در کرکوک منتشر کرده بودند.

در همین حال یک نوار صوتی از محمد عدنانی سخنگوی داعش منتشر شد که از نیروهای داعش درخواست کرده بود به سمت بغداد حرکت کنندو وی خطاب به نوری المالکی گفت تو برای قوم ات (شیعیان) فرصت تاریخی را برای سیطره بر عراق از دست دادی. واقعا که ما و شما تسویه حسابی را در پیش داریم . تسویه حساب سنگین و طولانی. تسویه حساب در سامرا و بغداد نخواهد بود بلکه در کربلا و نجف است. منتظر ما باشید.

عدنانی همچنین از نیروهای داعش خواسته که «رافضی ها (شیعیان) وارد شهرهای تصرف شده نشوند مگر پس از آنکه از روی اجساد آنان عبور کنند.»

نقشه داعش برای محاصره سامرا

نیروهای داعش اما از ساعتی پیش نقشه جدید خود را برای حمله به سامرا و کربلا به اجرا گذاشتند.

داعشی ها هر چند کنترل بخش اعظمی از شهر تکریت را از دست دادند اما پس از خروج از این شهر به سمت جنوب، یعنی شهر سامرا حرکت کردند.

از سوی دیگر پس از بیرون رانده شدن بخش دیگری از نیروهای داعش از استان کرکوک ، این افراد به سمت شمال استان دیالی حرکت کردند و در مدخل شهر بعقوبه با نیروهای امنیتی عراق درگیر شدند.

داعش در نظر دارد با درگیر کردن ارتش در شمال بعقوبه راهی برای عبور نیروها به سمت سامرا باز بکند و در نهایت با دور زندن این شهر از شمال و جنوب به سامرا یورش ببرد.

بنابراخبار رسیده نیروهای داعش هم اکنون تنوانسته اند منطقه ضلوعیه که حدود 100 کیلومتر با بغداد فاصله دارد را به تصرف خود در آورد. (اندازه بزرگ عکس)

اما پیش از حرکت به سمت بغداد احتمالا فرماندهان این گروه تروریستی در نظر دارند به شهر شیعه نشین بلد یورش ببرند و سپس با محاصره سامرا، این شهر را به صورت کامل به تصرف خود درآورند.

هم اکنون دو هزار نفر از شیعیان مستقر برای دفاع از شهر سامرا در حال مبارزه با تروریست های داعش هستند که از شمال سامرا وارد این شهر شدند.

فرمانده ارتش در منطقه عملیاتی «صلاح الدین» نیز در سخنانی بر آمادگی کامل ارتش در سامرا برای مقابله با داعش سخن گفت و به مردم در مورد تامین امنیت شهر سامرا و مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) اطمینان خاطر داد.

تروریست ها در 30 کیلومتری کربلا

اما از سوی دیگر با توجه به عقب نشینی ارتش از شمال فلوجه نیروهای داعش موفق به از بین بردن موانع بتونی شمال این شهر شدند.ارتش این موانع رو برای جلوگیری از ورود تجهیزات وسلاح به فلوجه ایجاد کرده بود.

از شرق فلوجه نیز داعشی ها حرکت خود را به سمت کربلا در پیش گرفتند در منطقه جرف الصخر در 31 کیلومتری شمال شرق کربلا با نیروهای ارتش مواجه شدند.

با نزدیک شدن داعش به کربلا، عقیل طریحی استاندار استان کربلا خبر از تشکیل تیپ ویژه برای دفاع از شهر و اماکن مقدسه داده است.

اما در حالی که بحران در عراق به اوج خود رسیده است جلسه بررسی اعلام حالت فوق العاده به دلیل به حدنصاب نرسیدن جلسه برگزار نشد. اسامه النجیفی ، رئیس پارلمان که از اهل سنت عراق است پیش از این برای اعلام حالت فوق العاده شروطی را مطرح کرده بود که گویا مورد موافقت نوری المالکی قرار نگرفته است. بر اساس قانون اساسی عراق، وقتی پارلمان در کشور حالت فوق العاده اعلام کند به نخست وزیر اختیارات نامحدود داده می شود تا با بحران مقابله کند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد