توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

طلسمات

خانه » همه » مذهبی » در ارتباط با ماری که به عنوان معجزه حضرت موسی (ع) اعلام شده، در قرآن از دو تعبیر “ثعبان” یعنی مار بزرگ و “جان” یعنی مار کوچک استفاده شده است. آیا این دو تعبیر با هم متناقض نیستند؟

در ارتباط با ماری که به عنوان معجزه حضرت موسی (ع) اعلام شده، در قرآن از دو تعبیر “ثعبان” یعنی مار بزرگ و “جان” یعنی مار کوچک استفاده شده است. آیا این دو تعبیر با هم متناقض نیستند؟

این دو آیه با هم منافاتی ندارند؛ زیرا به عقیده برخی مفسران، آیاتی که عصا را به جانٌ تعبیر کرده مربوط به اوائل نبوت حضرت موسی (ع) دانسته اند که هنوز ایشان آمادگی برای این معجزه را نداشته و حتی به تصریح قرآن، دچار وحشت شده و از مار فرار کرده است و آن جا که عصا را ثعبان معرفی می‌کند مربوط به هنگام ابلاغ رسالت و ملاقات با فرعون است و این آیات مربوط به یک جلسه واحد نیست که از مار 2 تعبیر مختلف و متفاوت داشته باشد و باید دانست که حتی اگر این دو تعبیر در ارتباط با یک زمان هم باشند، باز تناقضی وجود نخواهد داشت؛ زیرا در یک آیه، بیان شده که عصا تبدیل به اژدها شد (فاذا هی ثعبان) و در آیه دیگر اشاره شده که گویا مار کوچک چابکی بوده (کانها جان) و آشنایان به ادبیات عرب، به تفاوت این دو و عدم تناقض میان آنها اطلاع کامل دارند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد