طلسمات

خانه » همه » مذهبی » در روایات شیعی آمده است؛ امام مسلط بر تمام زبان ها و لهجه های دنیاست. آیا چنین چیزی باور پذیر است؟ بر فرض قبول؛ پس چرا بر امثال ابوهریره خرده می‌گیرند که چگونه چند هزار روایت نقل کرده است؟

در روایات شیعی آمده است؛ امام مسلط بر تمام زبان ها و لهجه های دنیاست. آیا چنین چیزی باور پذیر است؟ بر فرض قبول؛ پس چرا بر امثال ابوهریره خرده می‌گیرند که چگونه چند هزار روایت نقل کرده است؟

در برخی از روایات آمده است که ائمه ما به زبان‌های غیر عربی صحبت کرده‌اند و زبان‌های مختلف را می‌دانند. البته آشنایی پیامبران و ائمه اطهار با زبان‌ها مختلف، نیازی به بیان روایات ندارد؛ زیرا دارای علم الهی هستند، به این معنا که به منبع اصلی علم که خداوند باشد متصل بوده و علوم خود را مستقیم از ایشان دریافت می‌کنند. با این توضیحات جواب سوال دوم نیز مشخص می‌شود؛ زیرا ما معتقدیم که امام بر اساس علم الاهی خود با این زبان‌ها آشنا است؛ نه این‌که کلاسی را شرکت کرده و اینها را آموخته باشد یا این‌که اینها را از شخص دیگری شنیده و یاد گرفته است، ‌در مقابل ابوهریره بیان می‌داشت که اینها را از پیامبر(ص) شنیده است و بعد از شنیدن، اینها را حفظ کرده و این موضوع، اتکاء ما به روایات او را خدشه‌دار می‌کند. علاوه بر این شخصیت ابوهریره نیز چندان قابل اعتماد نبوده و نمی‌توان به او اعتماد کرد.
 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد