خانه » همه » مذهبی » دعا در کنار درمان

دعا در کنار درمان


دعا در کنار درمان

۱۳۹۳/۰۲/۲۸


۱۷۱ بازدید

برای برطرف شدن دردها و مریضیها در روایات دعاهایی بیان شده و در مفاتیح و دم دست همه است ،این دعاها اثر مستقلی در درمان بیماری دارند یا کنار مصرف داروها اثربخشند؟؟اگر کنارمصرف دارو است،و حرف اول را دارو می زند پس چه نیازی به
دعای مثلا درد دندان است؟؟اگر خواندن دعا درد دندان زایل می شود پس چرا عرفا و مراجع و..به دکتر می روند؟؟؟

همه مریضیها مانند هم نیستند وهر مریضی دوای مستقلی دارد ! شما نگاه کنید مثلا در مورد سرما خوردگی، (که این اسم عمومیش شده) بیش از 3000 نوع سرما خوردگی وجود دارد که هرکدام با دیگری تفاوت می کند ومتاسفانه دکترها معمولا یکجور دوا می دهند، البته این امکان هست که بعضی از دواهایی که می دهند موادی درش بکار رفته که هرکدام از آن مواد برای رفع یک نوع سرما خوردگی مفید باشد و وقتی دکتری دوایی را تجویز می کند بعضی از اجزای آن دوا ،درد او را مداوا می کند وبعض دیگرش زاید است! برای همین ممکن است دارویی مثلا100 نوع از سرما خوردگی را مداوا کند ؛ در هر صورت این مهم است که بدانیم دردها با هم فرق می کند وهردردی دوای خودش را می طلبد !
بنابراین روشن شد که گاهی دعایی از امام علیه السلام راجع به مثلا دندان درد رسیده وممکن است که کسی دندانش درد می کرده وامام علیه السلام با توجه به درد او دعایی را تجویز کرده واو استفاده کرده وخوب شده وآنرا نقل کرده ولی چنین نیست که این دعا برای هر دندان دردی مفید باشد! چون درد های دندان باهم تفاوت دارد، لذا چنین نیست که شخصی مثلا مبتلا به دندان درد شد با دعایی فورا خوب شود ، چه بسا این دعا برای این درد نباشد! علاوه براینکه ممکن است دعایی درد را تسکین دهد،ولی دعا، فقط درد را تسکین می دهد ولی مداوا نمی کند ، دعا ممکن است که حالت اورژانسی اورا که درد می کشد، برطرف کند ولی مداوایش را پس از رفع درد باید آغاز کرد!

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد