خانه » همه » مذهبی » دفن ناخن ومو

دفن ناخن ومو


دفن ناخن ومو

۱۳۹۲/۱۲/۱۴


۳۴۰۹ بازدید

باسلام و عرض احترام خدمت کارشناسان عزیز
آیا واجب است موقعیکه انسان موی سر و یا ناخن هایش را اصلاح می کند و یا دندانی از انسان می افتد آنها را در زیر خاک مدفون کند یا خیر؟

پرسشگر محترم با سلام و تشکر از ارتباطتان با این مرکز.بایدعرض کرد. دفن اجزای جدا شده از بدن مسلمان مرده، حتّی دندان و مانند آن واجب است؛.لیکن دفن دندان جدا شده از انسان زنده، مستحب است؛ چنان که نگهداری و دفن آن همراه صاحبش پس از مرگ، مستحب است. .از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقولست در تفسیر این آیه کریمه که اَلَمْ نَجْعَلِ اْلاَرْضَ کِفاتا اَحْیاءً وَاَمْواتا یعنى آیا نگردانیده ایم ، زمین را محل انضمام و اجتماع و پنهان شدن در حالتیکه زنده اند، در حالتیکه مرده اند حضرت فرمود که مراد از حال زندگى دفن کردن ، مو و ناخن است .
در حدیث معتبر از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم امرفرمود، ما را که چهار چیز را در خاک پنهان کنیم ، مو و ناخن و دندان و خون .
از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که هفت چیز است که از آدمى جدا میشود و آنها در دفن میباید کرد، مو و ناخن و خون وخون حیض و بچه دان و دندان و نطفه که پاره خون شده باشد.
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد