خانه » همه » مذهبی » دنیا طلبی در فروختن آیات الهی

دنیا طلبی در فروختن آیات الهی


دنیا طلبی در فروختن آیات الهی

۱۳۹۲/۰۹/۰۴


۲۶۸ بازدید

منظورقرآن از-فروختن آیات الهی به بهایی اندک- جیست؟زیادهم تکرارشده.

قرآن کریم به دو رابطه انسان اشاره کرده یکی با خدا و دیگری با شیطان و با زبان تشبیه از آنها به معامله تعبیر آورده است. قرآن مجید خدا را در این معامله خریدار واقعی و حقیقی معرفی کرده است و شیطان را دروغین. انسان در این معامله فروشنده و جنس مورد معامله جان، مال و آبرو است. وزن، میزان و معیار سنجش هم دین الهی، حقّ، صدق و عدالت است که تبعیت و اطاعت یا عدم تبعیت و اطاعت انسان از خدا یا هوا و هوس و شیطان را می سنجند.
ثمن و قیمت مورد معامله هم یا بهشت و نعمتهای بهشتی و روضه و رضوان الهی و زندگی جاودانه است و یا غضب الهی و جهنم و نقمات و درکات و عذابهای آن است.
مسأله فروختن آیات الهی به بهای اندک یا نفروختن آنها که در مورد اهل کتاب(یهود و نصاری) مطرح شده است در ذیل مطالب بالا معنا می شود.
متأسفانه علماء و دانشمندان اهل کتاب به تبعیت شیطان گردن نهادند و با کتمان حقایق در مورد پیامبر اسلام(ص) و قرآن، نقض کردن عهدها و پیمانهای الهی، جا زدن آنچه که از تورات و انجیل نیست به جای تورات و انجیل، حلال کردن حرامها و حرام کردن حلالها،   و … به کسب در آمد دنیایی مشغول شدند و به این نحو آیات الهی را با دنیا و در آمدهای دنیای عوض کردند و آخرت و روضه و رضوان الهی را از دست دادند و ملعون و خسر الدنیا و الآخره شدند.
در پایان لازم به ذکر است مسأله به اهل کتاب اختصاص نداشته وعمومیت دارد و همان طور که خود اشاره کرده اید در سوره ها و آیات زیادی از آن ذکر به میان آمده و مصادیق فراوانی دارد از جمله:   سوره بقرة آیه 174؛   سوره آل عمران آیه 77 ، 187 و 199؛ سوره نساء آیه 44؛   سوره توبة آیات 111 تا 112.
جهت اطلاع بیشتر ر. ک:
تفاسیر نور، نمونه و المیزان در ذیل آیات شریفه مذکور.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد