خانه » همه » مذهبی » دولت جهانی بقیه الله(عج) مملو از جلوه های بهاری طبیعت

دولت جهانی بقیه الله(عج) مملو از جلوه های بهاری طبیعت


دولت جهانی بقیه الله(عج) مملو از جلوه های بهاری طبیعت

۱۳۹۳/۰۱/۰۴


۸۰ بازدید

دولت جهانی بقیه الله(عج) مملو از جلوه های بهاری طبیعت

خبرگزاری شبستان: قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بااشاره به برخی شباهت های حضرت مهدی(عج) و بهار گفت: ترسیمی‌ که‌ از امام‌ مهدی(عج) و دستاوردهای‌ آن‌ صورت‌ گرفته‌؛ مملو از جلوه‌های‌ بهاری‌ است.

دولت جهانی بقیه الله(عج) مملو از جلوه های بهاری طبیعت

خبرگزاری شبستان: قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بااشاره به برخی شباهت های حضرت مهدی(عج) و بهار گفت: ترسیمی‌ که‌ از امام‌ مهدی(عج) و دستاوردهای‌ آن‌ صورت‌ گرفته‌؛ مملو از جلوه‌های‌ بهاری‌ است.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری، قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، با اشاره به برخی شباهت های حضرت مهدی(عج) و بهار گفت: بررسی‌ روایات‌ نشان‌ می‌دهد، ترسیمی‌ که‌ از امام‌ مهدی(عج) و دستاوردهای‌ آن‌ بزرگمرد، صورت‌ گرفته‌ است؛ مملو از جلوه‌های‌ بهاری‌ است، حتی، از امام(ع)، به‌ عنوان‌ بهار نام‌ برده‌ شده‌ است.

وی با اشاره به ویژگی های بهار و نسبت آن با عصر ظهور، افزود: با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های بهار، باران‌ فراوان، جوشش‌ نهرها و چشمه‌ساران‌ است، باید گفت که مهدی‌ فاطمه(ع)، خود ابر باران‌خیز، باران‌ بهاری‌ و چشمه‌ جوشان‌ است. او بر جایی‌ قدم‌ نمی‌گذارد جز آن‌ که‌ بهاری‌ شدن‌ را به‌ آن‌ عرضه‌ می‌کند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: به‌ برکت‌ او، آسمان‌ اشک‌ شادی‌ می‌ریزد و زمین‌ به‌ وسیلهِ‌ مهدی(عج) آباد، خرم‌ و سرسبز می‌شود و به‌ وسیلهِ‌ آن‌ چشمه‌سارها روان‌ می‌شود.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سرسبزی‌ دشت‌ و دمن‌ را ویژگی‌ دیگر بهار دانست و بیان داشت: هنگام‌ ظهور، از کویرها، خشکی‌ها، سخنی‌ نباید گفت، مسافت‌های‌ طولانی، چون‌ عراق‌ تا شام، پای‌ بر سبزه‌ باید گذارد و قدم‌ها را با نوازش‌ سبزه‌ها و گیاهان‌ طراوت‌ باید بخشید.

وی با اشاره به روایتی از امام‌ صادق(ع)، اظهارداشت: حضرت در روایتی می فرمایند خداوند به‌ این‌ امت، مردی‌ عطا می‌کند که‌ از من‌ است‌ و من‌ از اویم. به‌ برکت‌ او، برکات‌ آسمان‌ و زمین‌ را عنایت‌ می‌کند، آسمان، باران‌ خویش‌ را فرو می‌فرستد و زمین، بذر خویش‌ را بیرون‌ می‌فرستد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه تازگی، نو و جدید شدن‌ از دیگر ویژگی‌های‌ بهار است، تصریح کرد: امام‌ صادق(ع) در حدیثی می فرمایند او چون‌ پیامبر عمل‌ می‌کند، چنان‌که‌ پیامبر(ص) آن‌چه‌ در قبل‌ بوده‌ را از بین‌ برده، جاهلیت‌ را نابود ساخته‌ و اسلام‌ را بنا نهاد، او نیز گذشته‌ را نابود و پس‌ از ریشه‌ کن‌ ساختن‌ بدعت‌ها، اسلام‌ را از نو پیاده‌ می‌کند.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: بهار یعنی‌ رفتن‌ تمام‌ مظاهر سردی، خشکی‌ و مردگی‌ و فرج‌ و گشایش‌ برای‌ تمام‌ آن‌ها که‌ آرزوی‌ روییدن‌ را به‌ سر داشته‌اند، این در حالی است که پیش‌ از ظهور بهار، سوز سرما، رنج‌ آور و تلخ‌ است؛ بی‌عدالتی، ظلم‌ و ستم، دوری‌ از معنویات‌ و رخت‌ بر بستن‌ حیا و امانت‌ و… این‌ اوضاع‌ یخبندان‌ چنان‌ خواهد بود که‌ آروزی‌ بهار به‌ فریاد و ناله‌ می‌کشد.

وی افزود: مردم با مشاهده سختی ندا می دهند کجاست‌ آن‌که‌ برای‌ برکندن‌ ریشهِ‌ ظالمان‌ و ستمگران‌ عالم‌ مهیا گردیده‌ است. کجاست‌ آن‌که‌ منتظریم اختلاف‌ و کج‌رفتاری‌ها را به‌ راستی‌ اصلاح‌ کند؟ کجاست‌ آن‌که‌ امید داریم اساس‌ ظلم‌ و عدوان‌ را از عالم‌ براندازد؟

حجت الاسلام جعفری اظهارداشت: بهار رخ‌ می‌نماید، سردی‌ها را می‌زداید. آنان‌ که‌ به‌ سردی‌ها خو کرده‌ و از عادات‌ زشت‌ سرما جدایی‌ ناپذیرند، سرنوشت‌ سرما را خواهند داشت‌ و آنان‌ که‌ در اوج‌ سرما، روح‌ خویش‌ را به‌ گرمای‌ انتظار، تقوی‌ و انجام‌ وظیفه، زنده‌ نگه‌ داشته‌اند، به‌ دیدن‌ بهار خوشنود می شوند و به‌ یاری‌اش‌ به‌ جنگ‌ سرما و اهل سرما‌ می‌روند. برای‌ بشریّت، هیچ‌ سوز سرمایی‌ بدتر از ظلم، تبعیض‌ و بی‌عدالتی‌ نیست‌ و بهار واقعی‌ زمانی‌ است‌ که‌ از این‌ امور، خبری‌ نباشد.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به آثار ظهور حضرت ولی عصر(ع) تصریح کرد: با ظهور امام عصر(ع) عدالت‌ برپا شده، احدی‌ به‌ دیگری‌ ستم‌ روا نمی‌دارد، حق‌ بر قرار و باطل‌ نابود می شود، زدودن‌ بدعت‌ها و باطل‌ها با کمک‌ یاران‌ بهاری‌ صورت می گیرد، زمان‌ سختی‌ها سپری‌ می شود و فتنه‌ها و غارت‌ها رخت‌ برمی‌بندد.

وی با بیان اینکه بهار طبیعت به‌ همراه‌ خویش، خیر و برکت‌ ارزانی‌ می‌کند، اظهارداشت: به‌ هنگام‌ حلول‌ بهار اهل‌ بیت(ع)، نیز چنین‌ خواهد شد، آن‌ هنگام، زمین‌ گنج‌های‌ خود را نمایان‌ و برکات‌ خویش‌ را آشکار می‌سازد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد