خانه » همه » مذهبی » «رئیس‌جمهوری به شرط چاقو»

«رئیس‌جمهوری به شرط چاقو»

عصراسلام: اصل ۱۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین می‌گوید:
«رييس‏ جمهور بايد از ميان‏ رجال‏ مذهبي‏ و سياسي‏ كه‏ واجد شرايط زير باشند انتخاب‏ گردد: ايراني‏ الاصل‏، تابع ايران‏، مدير و مدبر، داراي‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوي‏، مومن‏ و معتقد به‏ مباني‏ جمهوري‏ اسلامي‏ ايران‏ و مذهب‏ رسمي‏ كشور.»
۱- رجال: پرواضح است که محمود احمدی‌نژاد جزو نسوان نیست که در قانون مترقی ما حق کاندیداتوری ندارند.
۲- مذهبی: آنقدر که روحانیت محترم در خطبه‌های نمازجمعه‌شان، احمدی‌نژاد را تأیید و تجلیل کرده‌اند در تاریخ ایران بعد از اسلام بی‌سابقه است. مگر می‌شود روحانیت معزز از فردی غیر مذهبی در چنان مکانی مقدس اینهمه تجلیل کند؟
۳- سیاسی: اگرچه سیاسی‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی مرحوم هاشمی بود اما نظرات محمود احمدی‌نژاد در مقطعی از مرحوم هاشمی پیشی گرفت. آنچنان که می‌دانید و ضرورتی به بازگویی نیست.
۴- ایرانی‌الاصل: ایشان محمود احمدی‌نژاد است. جد اندر جد ایرانی. آن که غیر ایرانی بود اسمش محمود افغان است.
۵- تابع ایران: باوجودی که احمدی‌نژاد عشق سفر خارجی بود و حتی حاضر بود در این راه توهین و تحقیر بشود معهذا کماکان تابع ایران است.
۶- مدیر: هشت سال رییس‌جمهوری ایران رزومه‌ایست که مطلقاً هیچ کاندیدای دیگری ندارد. بالاتر از این چه مدرکی؟ ایشان حتی در طول هشت سال، جهان را مدیریت می‌کرد و در همان راستا یک نامه به جورج بوش نوشت که حضرت‌آیه‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان (قبلی، فعلی و بعدی) خواست در کتابهای درسی گنجانده و تدریس شود.
۷- مدبر: مدبر یعنی تدبیرگر. همانطور که می‌دانیم طبق نظر رسمی نظام، برجام خسارت محض بود. محمود احمدی‌نژاد کسی بود که زیربار توافقنامه‌ی ننگین برجام نرفت. اینهمه بصیرت و آینده‌نگری را در چه کسی سراغ دارید؟ چه کسی تا این حد مدبر است؟
۸- حسن سابقه: او کسی است که گفتمان عدالت‌خواهی را ترویج کرد. به هرشهری که وارد می‌شد برایش شعار می‌دادند مالک اشتر علی به شهر ما خوش آمدی؟
کدام کاندیدا در حد مالک اشتر حسن سابقه دارد؟
۹- امانت: در امانت‌داری او همین بس که هزار میلیارد دلار پول بیت‌المال در دستش بود و یک سنت را برای خودش برنداشت. با کاپشن آمده بود با کت‌وشلوار رفت.
۱۰- تقوی: جز بغل کردن مادر مرحوم چاوز نکته‌ای در سوابق او ذکر نشده است. این را می‌دانیم که هردو بزرگوار (محمود و امّ چاوز) در شرایط تبغیل بوده‌اند (به معنی سست و مانده‌گردیدن) لذا وضعیت اضطرار بوده است. ضمن آنکه آن خانم غیرمسلمان بوده و حکم فقهی خاص دارد و اساساً زمان برای تصمیم‌گیری از دست جناب احمدی‌نژاد خارج بوده و ریبه هم وجود نداشته است! وانگهی برفرض گناه بودن، به یک گناه که شرط تقوی از مومنین اسقاط نمی‌شود به خصوص که توبه کرده باشند.
۱۱- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی: او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. آیا می‌شود کسی مومن و معتقد به مبانی نظام نباشد و در عین حال عضو چنان نهاد معظمی باشد؟
۱۲- مومن و معتقد به مذهب رسمی کشور: کسی که برای امام زمان در جلساتش صندلی و بشقاب می‌گذاشت آیا در اعتقادش به مذهب رسمی کشور جای شک و شبهه‌ای باقی می‌ماند؟
۱۳- شرط چاقو: این را در قانون اساسی مکتوب ننوشته‌اند اما در قانون اساسی نانوشته مهمترین شرط همین است.
احمدی‌نژاد تنها کاندیدایی است که می‌تواند بگوید به شرط چاقو به من رأی بدهید و در ضمن رأی‌دهنده چشم بسته خاطرجمع باشد که چه جنسی را انتخاب می‌کند.
همانطور که ملاحظه فرمودید احمدی‌نژاد همه‌ی شروط را به نحو احسن دارد و یک شرط هم که محل شبهه است با توضیحات مبسوط نزد عقلا و فقها قابل قبول خواهد بود و صرفاً بخاطر مادر مرحوم چاوز نباید کشور را از وجود ایشان محروم نمود!

نویسنده: محمدحسین غیاثی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد