خانه » همه » مذهبی » راه رسیدن به کرامات

راه رسیدن به کرامات


راه رسیدن به کرامات

۱۳۹۳/۰۵/۲۳


۱۵۵۳ بازدید

باعرض سلام وخسته نباشیدایادرست است که انسان میتواندبروی اب راه رود یااتش برای اوسردشودیعنی به این یقین برسدکه تاخداوندنخواهدبه اوگزندی نخواهدرسیدایااین مطلب درست است وچگونه میتوان بان رسیدومطلب دوم اگراین مطلب صحیح باشددفاع ازخوددرمقابل خطرات چه صورتی خواهدداشت شایدخداوندامنیت رادردفاع غرق نشدن رادرشناکردن ونسوختن رادرنزدیک نشدن به اتش قرارداده باشداگراین چنین افرادی وجودداشته باشندپس بایدبنوعی این علم رانیزداشته باشندخواهشااین مواردراهم توضیح دهیدباتشکرخدانگهدار

با سلام و ادب و سپاس از ارتباط شما با این مرکز
1. کارهایی مانند راه رفتن بر روی اب و سرد شدن آتش و طی الارض و خبر دادن از اینده و کراماتی شبیه به این برای برخی بندگاه صالح الهی مکرر اتفاق افتاده و برای بندگان اهل معرفت و یقین انجام این اعمال نه مشکل است و نه فضیلت بالایی شمرده می شود .
2. راه رسیدن به این کمال عبودیت و بندگی واقعی خداوند و تسلیم بودن در برابر او و رسیدن به کمال معرفت و ایمان یقین است و در چنین حالی انجام این امور برای او دشوار نیست .
3. پیروی از اولیای الهی و گام نهادن در مسیر تبعیت از انها و همراه بودن با انها چنین توانایی و قدرتی را به انسان می بخشد و انسان در پرتو تبعیت از ولی خدا و تسلیم بودن در برابر خداوند و اولیای راستین او خود صاحب مقام ولایت می شود و توانایی انجام کارهای خارق العاده را می یابد .
ْجناب ثقة الاسلام کلینى در کتاب شریف اصول کافى از امام صادق علیه السلام روایت فرموده است که : شخصى همراه حضرت عیسى علیه السلام بود تا به دریا رسیدند و با حضرت بر روى آب راه مى رفتند و از دریا مى گذشتند، آن شخص که دید بر روى آب مثل زمین هموار عبور مى کنند. در عین عبور به این فکر افتاد که حضرت چه مى گوید و چه مى کند که بر روى دریا این گونه راه مى رود، دید حضرت مى گوید: بسم الله ، از روى عجب به این گمان افتاد که اگر خودش از تبعیت کامل بیرون آید و مستقلا بسم الله بگوید مانند حضرت مى تواند بر آب بگذرد، از کامل بریدن همان و غرق شدن همان ، استغاثه به حضرت روح الله نمود، آن جناب نجاتش داد.
کافی ج 2 ص 306 و کتابداستان های حکیمانه در آثار استاد حسن زاده آملی
4. کرامات و معجزات برای بیدار کردن و اتمام حجت و بصیرت بخشیدن می باشند و در همه شرایط و هر زمان و هر جا توسط انبیا و اولیای الهی قابل بروز و ظهور نیستند .انسان های کامل و اهل معرفت و اولیای الهی مکلف به رعایت ظاهر و عمل به سنت های الهی هستند . بر طبق سنت الهی آتش می سوزاند و شنا کردن بدون اشنایی با فن شنا موجب غرق شدن است و عمل بر خلاف چنین سنت هایی عمومیتی ندارد و اختصاص به موارد خاص و اذن الهی دارد و در غیر این موارد آنها موظف به عمل به ظاهر و سنت های رایج و متداول الهی حاکم بر نظام هستی هستند .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد