خانه » همه » مذهبی » رسیدن به مقامات بالا و جنب شدن

رسیدن به مقامات بالا و جنب شدن


رسیدن به مقامات بالا و جنب شدن

۱۳۹۲/۱۰/۰۵


۷۶۷ بازدید

با توجه به اینکه جنابت بر اثر افکار شیطانیست طبق روایات کافی، کسی که به مراتب بالا رسیده جنب می شود؟

     
با تشکر صمیمیانه از ارتباط شما با این مرکز به مطالب زیر توجه کنید .
1. چنین نیست که همیشه جنابت بر اثر تخیلات و افکار شیطانی باشد بلکه   احتلام یک عمل فیزیولوژیک طبیعی است که در پسران پس از سن بلوغ رخ می دهد، مانند بسیاری دیگر از اعمال بدن مثل: ضربان قلب، تنفس و  اگر احتلام ناشی از تحریکات محیطی و خارجی و انجام برخی رفتارهای مقدماتی در زمان بیداری نباشد و صرفا خود بخودی باشد نمی توان گفت شیطان در بروز ان دخیل بوده است .
2. دخالت شیطان در این پدیده در مواردی است که فرد با تخیلات نادرست و شهوت الود و تحریک کننده که از شیطان است زمینه احتلام و جنب شدن خود در خواب را فراهم کند . 
3. بنا بر این هر نوع جنابتی را نمی توان از شیطان دانست تا گفته شود در مراتب بالا فرد جنب نمی شود .
4. بالاترین درجه قرب و عالی ترین مرتبه معنوی از ان پیامبر ص و ائمه معصومین ع است و در عین حال انها نیز دچار جنابت شده و مکلف به رعایت احکام آن و طهارت و غسل نسبت به انها بوده اند .
5. در روایات از ارتباط زناشویی که مستلزم جنب شدن است نه تنها منع نشده و به شیطان نسبت داده نشده بلکه آن را موجب نزول رحمت الهی دانسته است که به چند مورد اشاره می شود :

 
پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد ( مستدرک الوسائل ج 14 ص 154 )
 
امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست .
 
پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است . ( وسائل الشیعه ج2 ص 179 )

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد