خانه » همه » مذهبی » رهایی از گناه لواط و همجنسگرایی

رهایی از گناه لواط و همجنسگرایی


رهایی از گناه لواط و همجنسگرایی

۱۳۹۳/۰۴/۲۴


۷۷۱۵ بازدید

باسلام وعرض ادب وتشکر شخصی ازمن این سوال راپرسیدکه من مبتلاء به مریضی لواط هستم وتقریبا۴الی ۵سال دارم این کاربادوشخص انجام می دهم ومشکل جابرای آوردن آن شخص وانجام آن عمل کثیف باآن شخص رانیز ندارم ومیخواهم بصورت کامل ازاین مریضی راحت بشم نمی توانم ازدواج کنم جواب دراسرع وقت باتشکر

سلامدوست خوبم، ارتباط با جوانی که خود علاقمند به خوبی ها و هدایت در مسیر الهی است و سعی دارد دیگران را نیز تشویق به گام نهادن در این مسیر نماید تا از لذائذ حقیقی بهرمند گردند، توفیقی است از جانب خداوند که آن را قدر می دانیم. مطالبی را که برای شما بیان می کنیم مطالعه کنید و به فرد مرد نظر منتقل نمایید.
«همجنس گرایی» (homosexuality) یا «عشق به همجنس» یعنی ارضای غریزه جنسی از طریق جنس موافق (مانند لواط در مردان و مساحقه در زنان) به هر شکل که باشد حرام و گناه کبیره محسوب می شود.
از نگاه دینی لواط از گناهانی است که به کبیره بودنش تصریح شده است، بلکه چنانچه از حضرت امام صادق و امام حضرت رضا ـ علیهما السّلام ـ رسیده که حرمت و عقوبت آن از زنا شدیدتر است. از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ روایت شده است که: «حرمت لواط از زنا بیشتر است، به درستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود (قوم لوط) ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود».
از حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ مروی است که فرمود: «کسی که با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر می‌شود و آب دنیا او را پاک نمی‌کند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده می‌فرماید و بد جایگاهی است». سپس فرمود: «هرگاه کسی لواط کند، عرش خدا بلرزه درآید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده می‌فرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جهنم نگه می‌دارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم می‌اندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود».
حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ فرمود: بترس و ترک کن زنا و لواط را و لواط بدتر از زنا است و این دو گناه موجب هفتاد و دو گونه درد در دنیا و آخرت برای صاحبش می‌شود.
اگر بخواهیم نگاهی فراتر از آموزه های اسلام (شامل آیات و روایات) داشته باشیم می توانیم بگوییم:
1. همجنس گرایی در همه ادیان الهی حرام است و علاوه بر عقوبت شدید دنیوی و اخروی، اثرات و پیامدهای شدید و غیر قابل جبران در پی دارد. چون همجنس گرایی نوعی انحراف جنسی به حساب می آید و مانند هر انحرافی پیامد خاص خود را در بدنبال دارد. از میان ادیان الهی، نظری به آراء یهودیت می اندازیم تا از دیدگاه تورات (هرچند به نفع دنیا طلبان تحریف شده است) آگاه شویم.
جرایمی که در حقوق کیفری دین یهود منافی عفت قلمداد شده و مجازات مرگ (سوزاندن، سنگسار، مثله کردن، خفه کردن و …) را درپی دارد:
الف. زنای محصنه (خروج، 20:14؛ تثنیه، 5:18)
ب. زنای به عنف (تثنیه، 22:25ـ27)
ج. زنای با محارم (لاویان، 8:6)
د. جرایم دیگر در ارتباط با زنان (لاویان، 18:19)
ه. همجنس بازی مردان (لواط) (لاویان، 18:22)
و. همجنس بازی زنان (مساحقه) (لاویان، 18:3)
ز. مقاربت با حیوان (خروج، 22:19)[1]
همانگونه که پیداست، تورات همجنس بازی را رفتاری همسطح مقاربت با حیوانات می داند که حاصل روحیه ای حیوانی است. نکته مهمتری که از آموزه های دینی به دست می آید این است که گناه بودن این عمل، فرع ارادی و اختیاری بودن آن است. پس این رفتار، یک جرم است، نه بیماری.
2. برخی افراد معتقدند که کتاب های آسمانی به این دلیل همجنس گرایی را منع و محکوم می کنند تا با بت پرستی و شرک ارتباط پیدا نکند. در حالی که این عمل نکوهیده نه تنها نهایتا فرد را به سمت شرک و بت پرستی روانه می سازد؛ بلکه خارج از بت پرستی نیز عملی ناخوشایند و نکوهیده تلقی می شود. این مطلب را می توان از دست نوشته های قدیمی مذهبی نیز دریافت کرد. از همان دوران اولیه همجنس گرایی به عنوان کاری غیرطبیعی شناخته می شده و صرفا یک انحراف غیراخلاقی معصیت بار به حساب می آمده.[2]3. همجنس گرایان می گویند: اگر این رفتار مخالف دین بود، کلیسا به عنوان مرکز مهم دینی آن را تجویز نمی کرد. باید گفت درست است که اکنون کلیساهای «لیبرال» عقد کردن همجنس بازان را با نام «عشق» تجزیه و تحلیل می کنند اما با این کار بر روی این اشتباه بزرگ، به این شکل در پوش می گذارند. آنها راه را برای قبول رفتارهای همجنس گرایانه به عنوان رفتاری عادی در جامعه هموار می سازند، تنها به این دلیل که توانایی رویارویی با آنها را ندارند. آنها به شدت در اشتباه هستند و صرفا دوستدار همجنس بازان نیستند؛ بلکه با این کار خود ارزش شخص همجنس باز را تا حد یک حیوان پایین می آورند. با این کار مسؤولیت های اخلاقی که بر دوش فرد همجنس باز است از آنها سلب می شود. در انجیل می خوانیم که ما در سایه خداوند آفریده شده ایم و قدرت حق انتخاب های اخلاقی و قوه تمیز دادن به ما داده شده است.[3]4. تحقیقات نشان داده است که در عمل همجنس بازی، چون طرفین متناوبا نقش غیر همجنس خود را بازی می کنند، دچار عادات و شخصیت جنس مخالف می گردند و این یعنی درگیر شدن با هویتی دوگانه که عدم تشکیل هویتی واحد، سرچشمه بسیاری از رفتارهای بیمارگونه و اختلالات روانی است. افراد همجنس گرا خود را مرد یا زن کامل نمی دانند لذا احساسات طبیعی آنها دچار نقص و تضاد می شود و تدریجا به انزوا و بیگانگی از اجتماع و سپس بیگانگی از خویشتن رو می آورند، و گرفتار تضاد پیچیده روانی می شوند و اگر به اصلاح خویش نپردازند به بیماری های جسمی و روانی مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر انحرافات اخلاقی گرفتار می شوند. (تفسیر نمونه: 14/257)
5. ابتدایی ترین معنای همجنس گرایی، سست نمودن پایه های ازدواج (بدلیل عادت به کسب لذت از همجنس و فرار از غیر همجنس) است. این مورد را تنها نمی توان یک انحراف دانست؛ بلکه آن را شورش مستقیم علیه نظام کائنات و تخریب نسل بشر می بینیم. همه مواردی که بر این موضوع مترتب است، نشانه ای از پایان کار اخلاق بوده و نشان از تاریکی ای است که ما داریم به سمت آن و به سمت جدایی های جنسیتی، مسابقه می دهیم.[4] اصولا طبیعت زن و مرد آن چنان آفریده شده است که برای پدر یا مادر خوب بودن، ارزش قائل است و آرامش و اشباع غرایز خود را در علاقه به جنس مخالف (از طریق ازدواج سالم) می جوید، و هر گونه رفتار جنسی غیر این صورت، انحراف از طبع سالم انسانی و یک نوع بیماری روانی است که اگر به آن ادامه داده شود روز به روز تشدید می گردد و نتیجه اش بی میلی به «جنس مخالف» و اشباع ناسالم از طریق «جنس موافق» است. این امر باعث گرایش افراد به جنس موافق و در نتیجه موجب تعطیلی توالد و تناسل خواهد شد . بدیهی است این امر با هدف آفرینش منافات خواهد داشت.[5]6. نزد همجنس گرایان، حقیقت، ریشه در پذیرش و تعمق در طبیعت ندارد؛ حقیقت، بیشتر آن چیزی است که ما می سازیم؛ پس طبیعت تبدیل به خاک رس کوزه گری می شود؛ انسان نیز به عنوان گونه ای از یک موجود شبه خدا، تبدیل به کوزه گر می شود و بر اساس اراده خود، طبیعت را با قوانین جدید خودساخته، دوباره شکل می دهد و این قیامی است علیه خداوند که یافته ایست فطری در نهاد بشر.[6]
7. انسان هنگامی از آلودگی ها و گناهان مختلف نجات می یابد که در پرتوی قانون کامل و اجرای آن قانون زندگی کند، قانونی که تمام ویژگی های ساختار انسان را مورد توجه دقیق قرار داده و آنچه را که موجب تکامل بشر و باعث رستگاری و نجات او از انحرافات و کژراهه ها است تامین نماید. چنین قانونی جز قانون الهی نخواهد بود؛ چرا که خداوند آفریدگار انسان و به تمام خصوصیات روحی و جسمی او آگاه می باشد و می داند که چه قانون و برنامه ای انسان را رستگار می سازد. روی این اساس نتیجه می گیریم که قوانین غلط بشری یکی از عوامل و زمینه های فرهنگی گناه است؛ چرا که این قوانین بجای آنکه نجات بخش باشد گمراه کننده است.[7]8. روان شناسان و پزشکان معروف جهان، همجنس گرائی را یکی از مهمترین انحرافات جنسی قلمداد کرده اند، مثلاً موریس دبس می گوید: یکی از انحرافات جنسی که خیلی شدید و سخت می باشد تمایل به سمت هم جنس است. (موریس دبس، 1328، ص64)؛ فروید می گوید: عشق به هم جنس را می توان پردامنه ترین انحرافات خواند. (روانکاوی برای همه، ص100). فروید در جای دیگر، همجنس گرایی را وقفه رشد روانی- جنسی تلقی کرد؛ یعنی ترس از اختگی در مردها و ترس از تسلط مادر در مرحله قبل از مرحله ادیپی، باعث پیدایش همجنس خواهی است. (کجباف، 1385)؛ «رادو» یک از دانشمندان روان شناسی جنسی اظهار داشته است؛ همجنس بازی نتیجه و حاصل ترس های مخفی و پنهان شده از جنس مخالف است. (انصاری، 1359)
9. دانشمندان می گویند: ادامه کار همجنس بازی، تمایلات جنس را نسبت به جنس مخالف در انسان تدریجاً می کاهد و احساس زنانه در او پیدا می شود، و هر دو گرفتار ضعف مُفرط جنسی و سرد مزاجی می شوند، به طوری که بعد از مدتی قادر به آمیزش طبیعی (آمیزش با جنس مخالف) نخواهند بود.[8]
10. همجنس گرایی، برخلاف فطرت آدمی است. ویژگی فطری، خصوصیتی است که در نوع انسان ها و در تمام زمان ها وجود داشته باشد، حتی اگر زیر انبوهی از خواسته های منحرفان و منکران آن، مدفون شده باشد. (کجباف، 1385)
11. کمیته بهداشت روانی انجمن روانپزشکان آمریکا، همجنس گرایی را یک اختلال روانی شمرده اند. (کجباف، 1385)
12. برخی از محققان سعی کرده اند که همجنس خواهی را طبیعی جلوه داده و آن را رسمیت دهند، اما حقایق زندگی روزانه همجنس گرایان در تمایز شغلی و اجتماعی با دیگران ادعای این گروه از محققان را باطل می سازد. علاوه بر این، بیماری مخرب ایدز، روابط جنسی همجنس گرایان را مختل ساخته و حقیقت دیگری را روشن می سازد که بیانگر غیرطبیعی بودن همجنس گرایی است. مخصوصا شیوع بیشتر این بیماری در همجنس گرایان مرد این موضوع را روشن تر می سازد. (کجباف، 1385)
13. در بسیاری از نظریه ها تلاش شده است که علت همجنس خواهی را بر اساس تغییر زیستی یا هویت جنسی تبیین نمایند، اما توفیقی در این زمینه به دست نیامده است. میزان تستوسترون در مردان همجنس گرا و غیر همجنس گرا تقریبا مساوی است. پژوهش های زیستی در مورد زنان همجنس خواه نیز نتیجه مشابهی را مطرح کرده است. (کجباف، 1385) همجنس گرایان مدعی هستند که پژوهش های علمی ثابت می کنند که چنین گرایش هایی دارای خواستگاه بیولوژیکی در بدن انسان می باشند یعنی آنها همین گونه متولد شده اند و این رفتار در کنترل آنها نیست. در جواب آنها می توان گفت: سه تحقیق مختلف از سوی محققان فعال در «حقوق همجنس گرایان» که خود نیز همجنس گرا بودند، برای حمایت از نظریه مطرح شده در بالا انجام گرفته است که به شرح زیر می باشند: بررسی کروموزوم X، تحقیق بر روی عملکرد هیپوتالاموس، تحقیق بر روی دوقلوهای همسان همجنس باز. جالب است که در تمام این کاوش های به عمل آمده بر روی افراد همجنس گرا و غیرهمجنس گرا، نتیجه مشابه بوده. پس هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که اثبات کند همجنس گرایی به دلیل وجود ژن های معینی در بدن انسان بروز می کند.[9]14. زنان و مردانی که دارای انحراف همجنس بازی هستند، معمولا نسبت به خود اعتماد بنفس ندارند، خود را از لحاظ صفاتی که یک زن یا مرد باید داشته باشد، کمتر احساس می کنند. (انصاری، 1359)
15. همجنس بازی را چه در زنان و چه در مردان باید مولود عوامل محیطی محسوب کرد، پس این رفتار فطری نیست. لذا اگر کسی بخواهد انحراف جنسی خود را به گردن ژنتیک، ساختار زیستی یا جبر محیط بگذارد، می خواهد خود را در برابر خطاها و قصورهائی که در فائق شدن بر مشکلاتش مرتکب شده، نادیده بگیرد و همچنین والدینش را از اشتباهاتی که در تربیت و آموزش و پرورش او مرتکب شده اند، تبرئه کند. (انصاری، 1359)
16. با توجه به عوامل اجتماعی، هیچ عذر و بهانه قانع کننده ای وجود ندارد که همجنس گرایان با اتکا به آن بتوانند رفتار خود را توجیه نمایند. برای درک بهتر این قضیه می توان از این مثال بهره گرفت: متهمان بسیار زیادی در سطح جامعه وجود دارند که به سرقت اشیاء و یا مشروب خواری اعتیاد دارند؛ اما این امر سبب نمی شود که اصل حق انتخاب از آنها سلب شود. خودشان می توانند تصمیم بگیرند که این کار را انجام دهند یا خیر. جامعه نیز هنوز خود همین افراد را مسئول مستقیم جرایمشان می داند و خودشان به تنهایی باید در قبال کارهایشان پاسخگو باشند.[10]17. گزارش نهایی ارگان تعمید در جنوب استرالیا (BUWA) پیرامون تمایلات جنسی بشر حاکی از آن است که فرد تنها با قدرت تشخیص فردی خود تصمیم می گیرد که همجنس باز شود و با انتخاب های آگاهانه خود را در ارتباط جنسی با یکی از همجنسان خود قرار می دهد… این امر هیچ گونه ارتباط معقولی با خصوصیات ذاتی انسان از قبیل جنسیت یا نژاد ندارد.
18. خداوند مرد و زن را آفرید تا این دو جنس در زندگی مکمل یکدیگر باشند؛ به همین دلیل هم هست که خداوند ابتدا آدم و سپس حوا را خلق نمود نه «آدم و کامبیز» یا «ساناز و حوا»![
19. برای یک ازدواج سالم و معقول طرفین باید از دو جنس مختلف باشند.
20. همجنس گرایان معتقدند که در رابطه آنان، کسی آسیب نمی بیند، در حالی که برقراری ارتباط جنسی با فرد همجنس به طور آشکارا بیماری های عدیده ای را به همراه دارد. البته همه ما می دانیم که برقراری روابط جنسی حتی با جنس مخالف اگر روند بی بند و باری به خود گیرد، ممکن است موجبات ابتلا به برخی از انواع بیماری های آمیزشی را فراهم آورد؛ اما همجنس گرایی روند سرایت بیماری هایی نظیر تبخال مقعد، هپاتیت B، انگل، تومور روده و ایدز را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. در تحقیقی که بر روی طول عمر مردان همجنس باز در دهه 90 در کانادا انجام شد، پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند که مردان همجنس باز در حدود 12 تا 8 سال کمتر از همنوعان غیر همجنس باز خود عمر می کنند.
درمان
مهمترین و موثرترین عامل برای رهایی از این مشکل تصمیم و اراده جدی تان برای ترک این عمل است و با صرف بیان برخی نکات توسط ما و یا مطالعه مطالبی در این زمینه امکان رهایی وجود ندارد. پس باید به طور جدی راهکارهای ارائه شده را پی گیری و عمل نمایید و هرگز خسته نشوید زیرا سستی و تنبلی در این راه در ترک عمل تاثیر معکوس خواهد گذاشت و باعث یاس و ناامیدی خواهد شد. بنابراین موفقیت در این امر اراده ای جدی ، همت بلند و پشتکار زیادی لازم دارد. بخصوص در روزهای اولیه که شاید برای شما که عادت به کاری داشته و می خواهد آن را ترک کند، سخت تر است ولی بدانید که سختی اولیه، شیرینی و لذت آرامش طولانی مدت آینده را به همراه خواهد داشت. و گمان نشود ترک این عمل غیر ممکن و امری محال است بلکه شدنی و امکان پذیر است.
راهکارهای عملی برای مقابله
1. ابتدا از خداوند متعال کمک بخواهید و با توکل به ذات لایزال الهی و استمداد از لطف او بخصوص از فیوضات و معنویات ماه مبارک، تلاش های خود را آغاز نمایید.
2. هر چه بیشتر به عواقب سوء جسمانی، روانی این عمل بیاندیشید و نسبت به عواقب اخروی آن فکر کنید و در صورت امکان مطالعه نمایید. زیرا تفکر و مطالعه درباره عواقب سوء دنیوی و اخروی این عمل شما را در تصمیمتان و تلاش برای ترک عمل کمک خواهد کرد و انگیزه تان را افزایش می دهد. از نظر دنیایی با انجام چنین کاری بیماری های روانی و افسردگی را به دنبال دارد و از نظر احکام الهی، مجازات چنین کاری اعدام است.
3. درباره زشتی و قبیح بودن این عمل بیاندیشید بد نیست در این زمینه بدانید این عمل نه تنها در نزد بسیاری از مردم متمدن دنیا زشت و ناپسند است بلکه حتی نزد مردم وحشی جهان نیز اندیشه و عمل مردود و ناپسندی است.
4. در صورتی که رابطه نزدیک و خاصی با فرد یا افراد مشخصی در این زمینه دارید، در اسرع وقت با آنها قطع ارتباط کنید و با دوستان جدیدی طرح دوستی بریزید . دوستانی که متدین و پایبند به اصول اخلاقی و ارزشی هستند.
5.اجتناب از نگاه شهوت‌آمیز به پسرها. مراقب نگاه خود باشید و همان طور که از نگاه شهوت آمیز به جنس مخالف اجتناب می‌کنید از نگاه هوس آلود به پسرها نیز بپرهیزید. چون از نظر شرعی، نگاه از روی شهوت به همجنس هم حرام است. رسول اکرم صلی الله وعلیه وآله فتنه جوان زیبا را از فتنه دختر باکره بیش‌تر دانسته است (وسائل الشیعه، ج 14، ص 257)
6. اجتناب ازتمام ارتباطها، مکانها و موقعیت هائی که انجام اندیشه همجنس گرایی را تداعی می کند.
7. افکار خود را کنترل کنید. سعی کنید به افکار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسی با همجنس فکر نکنید. هیچگاه در ذهنتان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید تنها نمانید، چون این گونه افکار بیشتر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می‌آید. اگر این افکار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع کنید، از جای خود برخیزید و به میان دوستان یا اهل خانواده بروید و تا زمانی که این افکار کاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان یا خانواده را ترک نکنید.
8. از خوابیدن با پسر در یک بستر اجتناب کنید: رسول خدا صلی الله وعلیه وآله می فرماید: بستر فرزندان خود را از سن ده سالگی جدا سازید، یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف نخوابند (وسائل الشیعه، ج 14، ص 171).
9. قطع ارتباط با دوستانی که انسان را به سمت این گونه رفتارها و افکار دعوت می کنند و همچنین دوری از موقعیت هایی که وقتی در کنار آنها قرار می گیرد این افکار را برایش تداعی می کنند.
10. نهایت تلاش خود را بکنید که بیکار نباشید. برای این کار، برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید. اوقات خود را با مطالعه، گردش با دوستان، ورزش، و… پر کنید.
11. روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید. سعی کنید روابطتان را با دوستان و همکلاسی‌های خوبی که دارید توسعه دهید. با آنان به گردش، سینما، کوهنوردی، شنا، و… بروید و از تنها ماندن دوری کنید. به هر حال، سعی کنید تا حد امکان از انزوا و گوشه‌گیری به در آیید.
در روزها و موقعیت های نخستین، عمل کردن به این راهکارها و دل بریدن از این حالت سخت و چه بسا ناممکن جلوه کند اما باید توجه داشته باشید که به گفته ی علی(ع) «با ارزش ترین کارها دشوارترین آنهاست» پس این حالت نشان از ارزشمندی و اهمیت تصمیم شخص دارد و باید در مسیر عمل کردن به این تصمیم بجا و ارزشمند گامهای بهتر و بلندتر بردارد.
نکات مهم وقابل توجه
1- حساس ترین دوره ی زندگی جوانی است می توان گفت سعادت وشقاوت انسان در این دوره رقم می خورد بنابراین درک این مطلب در پیدا کردن مسیرها وهمچنین کنترل غرایز نقش مهمی دارد.
2- موارد تحریک کننده اعم از شنیدنی ها، خواندنی ها، افکار و… همانند جرقه ای است که کنار مواد محترقه قرار گرفته در این صورت نتیحه ای جز اشتعال و آتش سوزی مورد انتظار نخواهد بود.
3- معنویات به ویژه نماز نیروهای خارق العاده ای هستند که خداوند آن ها را قرارداده تا او در دام شیاطین گرفتار نشود.
4- تلقین در جهت منفی و مثبت اثر خود را به همراه دارد پس سیگنال های منفی راباید کنار گذاشت.
5- آنچه اهمیت دارد تعدیل وکنترل غریزه جنسی است واین مهم میسر نمی شود مگر با دور کردن نفس از محرمات ومحرک هایی که خود شخص آن ها را بیشتر از همه می شناسد.
6- اگر چه لذائذ حرام ونامشروع در ابتدا، قدری خوشایند بوده اما اگر دقت کنیم خواهیم دید بعد از مدتی پشیمانی، ندامت وکدورت رابرای انسان به ارمغان می آورد.
7- دستور قرآن برای کنترل غریزه جنسی راهگشا است. قرآن می فرماید: جوانان مجرد باید ازدواج کنند واگر نمی توانند عفت به خرج دهند. در واقع راه سومی وجود ندارد واگر باشد به ضرر انسان می باشد.
8- به دستورات شرعی اعتماد کرده و یقین داشته باشید سعادت شما در گرو اطاعت از دستورات دینی می باشد.
9- رسیدگی به خواهش ها نفس را قوی تر کرده وتداوم این کار باعث ضعیف شدن انسان در مقابل نفس خواهد شد.
10- به خود امیدوار بوده و مصمم باشید که می توانید همه ی گناهان را ترک کنید.
11- از خداوند وائمه ی اطهار (علیهم السلام) کمک بگیرید و بدانید اقدام شما برای حل مسایل نفسانی نشان از پاک بودن طینت و توجه خداوند به شما است در این صورت طرد شدن کاملا بی معنی خواهد بود.
12- توبه یعنی تولد دوباره و باز کردن فصل جدید در زندگی.
13- برای ترک گناه روحیه ای شاد و همراه با نشاط لازم است و با ناراحتی و نا امیدی به جنگ گناهان نمی روند.
14- در خانه خدا همیشه به روی بندگانش باز بوده وخداوند از بازگشت بنده اش بسیار خوشحال می گردد.
15- فراموش نکنید بهترین کار کنترل افکار مخربی است که سراغ انسان می آید پس باید اوقات خالی خود را با برنامه های مفید پر کرده، برای زندگی برنامه ریزی داشت و از تنهایی وبیکاری پرهیز نمود.
16- از ازدواج ناامید نباشید. اگر مدتی تمایل خود را به همجنس کنترل کنید، به تدریج خواهید دید که شما هم مانند هر جوان دیگری به جنس مخالف علاقه دارید و خواهان ازدواج هستید.
17- شکست در این اقدام امری طبیعی است ولی مهم این است که شکست باعث پیمودن راه باشد نه توقف در مسیر.
18- هر کاری که عادت انسان شده باشد یک شبه قابل تغییر نیست. در این راه، باید با آگاهی و پشتکار قدم برداشت.
19- باز هم تکرار می کنم ازدواج بهترین گزینه است.
20- شکست در این اقدام امری طبیعی است ولی مهم این است که شکست باعث پیمودن راه باشد نه توقف در مسیر.
21. ورزش یکی از راه های مهم و ارزش مندی است که می تواند به شما کمک کند. بخصوص در ورزش های دسته جمعی و شاد و با نشاط حضور جدی و فعال تری داشته باشید.
دوست عزیزم با عمل به آنچه گفته شد یقینا مطلوب حاصل خواهد شد کافی است یا علی گفته و عمل به آنها را پیشه ی خود سازید لذا در تاثیر آنها تردید نداشته باشید بعد از ارائه گزارش از کیفیت و سطح تاثیر مرحله دوم راهکار را تقدیم خواهیم نمود. خداوند پاک و منزه است و پاکان را دوست دارد پس پیش به سوی پاکی ها.
موفق باشید
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد