خانه » همه » مذهبی » رهبری-مقابله با دشمن-تهاجم علیه دشمن

رهبری-مقابله با دشمن-تهاجم علیه دشمن


رهبری-مقابله با دشمن-تهاجم علیه دشمن

۱۳۹۸/۱۲/۰۴


۸۰۰ بازدید

سلام
اینکه در جلسه خارج فقه حضرت علامه امام خامنه ای فرمودند ملت باید میلیونی درمقابل دشمن بایستد و انواع کارهای ممکن را بکنند،منظور چیست؟تفسیر این سخن حکیمانه حضرت شان چیست؟

ایشان در این بیانات با اشاره به فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه کشور ما در مسائل گوناگون فرمودند:ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئله‌اقتصاد نیست، فقط مسئله‌ فرهنگ نیست، فقط مسئله‌ باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛ نمی خواهند این ظاهره و پدیده‌ شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کرده‌اند، همیشه گفته‌اند که دین با انتخابات و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا [چطور] ببینند که دین مظهر کامل یک مردم‌سالاری همه‌جانبه است که بعضی از خارجی‌ها هم اعتراف کردند. ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشته‌ایم؛ کجای دنیا این همه به مردم‌سالاری اهتمام می‌ورزند؟ به این هم کار دارند؛ دشمن به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع‌ باشد، «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه» «هر که خود به خواب رود، دشمنش به خواب نرفته»(نهج‌البلاغه، نامه‌ ۶۲)اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین ‌جور هم هست. هزاران نفر را می گذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید.
با توجه به برنامه ریزی و تلاش دشمنان از همه ظرفیت های خود در مقابله با نظام جمهوری اسلامی، همه دلسوزان و ارادتمندان به نظام وظیفه دارند در برابر این تهاجم دشمن نه تنها ایستادگی و مقاومت کنند، بلکه باید از موضع تهاجمی برخوردار باشند. به عنوان نمونه اگر دشمن با تهاجم نرم و تبلیغات گسترده رسانه ای به دنبال شایعه پراکنی و اثر گذاری بر مردم است، باید از این فضا علیه آنان استفاده کرد و فضای مجازی را به عرصه تبلیغ و ترویج تفکر انقلاب اسلامی تبدیل نمود و این مسئولیت نهادهای فرهنگی و جوانان انقلابی است. همانگونه که ایشان فرمودند:انقلاب و نظام با خواست و حمایت مردم شکل گرفته و استمرار یافته اما مستکبران با وقاحت تمام مردم را به مقابله با همین نظام فرا می خوانند که لازم است مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی و علیه آن حرکت کنند و جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند.(بیانات در دیدار با مردم قم 97/10/19)
اگر دشمن با حربه حقوق بشر به دنبال تخریب چهره نظام است، باید مصادیق بارز نقض حقوق بشر در آمریکا و اروپا به صورت منسجم و گسترده در فضای مجازی و رسانه ها منتشر گردد تا این اگر دشمن به دنبال بزرگ نمایی مشکلات و ضعف ها و یا ناکارآمد نشان دادن نظام است، دستاوردها و اقدامات مثبت نظام در عرصه های گوناگون به تصویر کشیده شود تا کارآمدی نظام برای همگان آشکار گردد.
اگر دشمن با تبلیغات منفی به دنبال تخریب باورهای دینی و حجاب و… است. آثار و تاثیرات مفید تعالیم و آموزه های دینی در سطح گسترده ترویج گردد و بحرانها و مشکلات تمدن غربی و چهره واقعی آن در قالب برنامه های مختلف چه در رسانه ملی و چه در فضای مجازی ترسیم گردد.
همچنین مردم با حضور در صحنه هایی که پشتیبانی و دفاع آنان از نظام را نشان می دهد همانگونه که تا کنون این گونه بوده، نقشه ها و برنامه های دشمنان را خنثی می کنند.
گرچه مسئولیت مهمی در این زمینه بر عهده مراکز و نهادهای دولتی از جمله مرکز ملی فضای مجازی است اما تلاشگران عرصه فرهنگی و جوانان انقلابی نباید منتظر اقدامات دولتی باشند و باید با سازماندهی و انسجام،حرکتی مردمی را در این زمینه رقم بزنند و به یقین با حضور و تلاش در این زمینه،تلاش های دشمن بی اثر خواهد ماند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد