خانه » همه » مذهبی » رهبری و آثار تحریم ها

رهبری و آثار تحریم ها

ضمن تشکر از مکاتبه با این مرکز، متوجه نشدیم که رهبری در کجا فرموده اند که تحریم های اقتصادی بر زندگی مردم هیچ تأثیر نداشته است؟ مراجعه به بیانات متعدد ایشان چنین چیزی را اثبات نمی کند. به عنوان نمونه ایشان می فرماید: « البتّه تحریم مشکلاتی ایجاد کرده؛ در این شکّی نیست. همه‌ی مشکلات هم مربوط به تحریم نیست؛ مقداری مربوط به ضعفهای ما در مدیریّت کشور است، مقداری هم در این اواخر مربوط به کرونا است، مقداری هم مربوط به تحریم است؛ مشکلات هست؛ [مثل] وضع معیشت مردم که حالا من بعد برمیگردم به این قضیّه. مشکلاتی وجود دارد امّا آنچه آنها میخواستند نشده و نخواهد شد؛ آن چیزی که آنها در ذهنشان بوده نشده، این خواب آشفته‌ی این دشمن خبیث تعبیر نشده. اتّفاقاً همین تعبیر نشدن این خواب و تحقّق نیافتن مقاصد اینها را هم خودشان اعتراف میکنند؛ الان در خبرهای فراوانی که از جاهای متعدّدی -از غرب، از آمریکا، از اروپا- میرسد، و افرادی که در همین اندیشکده‌ها مشغول کارند، دارند اعتراف میکنند و میگویند فشار شدید تحریم و شدّت عملی که آمریکا به خرج داد، به مقصود نرسید و نتوانستند آن کاری که در مورد ایران میخواستند انجام بدهند انجام بدهند. این نکته‌ی اوّل؛ بنابراین تحریم یک جنایتی بود با این هدفها و دشمن به این هدفها بحمدالله نرسیده و نخواهد رسید.»(۱۳۹۹/۰۵/۱۰)
در حقیقت دو نکته اساسی در فرمایشات ایشان عبارتند از اینکه؛ 1. عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.
2. آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی همچنانکه از ابتدای انقلاب با همه توطئه هایی که بر علیه کشورمان داشتند، موفق نبودند، به فضل الهی در این تحریم های ظالمانه هم به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد