خانه » همه » مذهبی » روابط جنسی همسران، بی اعتنایی شوهر

روابط جنسی همسران، بی اعتنایی شوهر


روابط جنسی همسران، بی اعتنایی شوهر

۱۳۹۳/۰۳/۲۸


۱۳۹۹۴ بازدید

با سلام من ۳۴ سالم هست ۱۴ ساله ازدواج کردم پسری ۴ ساله دارم اوایل شوهرم به من خیلی توجه میکرد و از نوازشها و بوسه هاش از بس زیاد بود خسته میشدم ولی تقریبا از وقتی پسرم بدنیا اومد میتونم بگم ماهها هم یه بار سکس نداریم حتی تو به رختخواب هم نمیخوابیم یعنی خیلی بی اعتنا هست چند بار پیش قدم شدم و کم محلی کرد و غرورم خورد شد و هر بار افسرده تر شدم تا به امروز هرگز گناه نکردم ولی نمیدونم چکار کنم همش میگه مشغله کاریم زیاده حوصله ندارم ولی احتمال میدم بیرون منزل سرش گرمه چون شرایط کاریش جوریه که با صد تا زن در ارتباطه .

دانشجوی گرامی؛ از این¬که به پرسمان اعتماد نموده و مهمترین مسائل خصوصی روابط خود و همسرتان را با ما در میان می¬گذارید، سپاسگزاریم. شرایط شما را کاملاً درک نموده و نگرانی شما از این بابت را طبیعی می¬دانیم؛ زیرا انسان دارای مجموعه¬ای از غرایز می¬باشد که از جمله مهمترین آنها میل جنسی است. پر واضح است که عدم ارضاء و یا نقص در ارضای هر کدام از غرایز موجب تزلزل در شخصیت فرد می¬گردد؛ لذا در سیر پاسخگویی به سؤالتان سعی خواهیم کرد با درک صحیح وضعیت شما پس از ذکر مقدماتی که شما را نسبت به شناخت وضعیت موجود در روابط با همسرتان یاری خواهد رساند، به راهکارهای مناسبی نیز در زمینه مورد نظرتان اشاره نماییم.
ای کاش برای پرسمان می¬نوشتید که نحوه برخورد و تعامل وی با شما در غیر از مسائل مربوط به روابط زناشویی و همخوابی چگونه است؟ آیا با شما سرسنگین برخورد می¬کند؟
پرواضح است که مثلاً‌ بگومگو با شوهر در مورد مسائل مختلف زندگی باعث می¬گردد وی دل- چرکین گردد و این حالت تا حدی در روحیه¬اش تأثیر بگذارد که حتی در روابط عاطفی و جنسی با همسرش دچار اختلال گردد.
به یاد داشته باشید که ادامه یک رابطه مهم و حساس مانند رابطه زناشویی نیاز به مراقبت و توجّه زیادی دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر، خوشبختی تا آخر عمر در قلب شما احساس نخواهد شد. به عنوان مثال جا دارد به این نکته اشاره نماییم که عدم رغبت جنسی یک شوهر نسبت به زن خود می¬تواند معلول عوامل متعددی حتّی سخت¬گیری¬های دوران نامزدی و عقد، سوء رفتار دختر و یا حتّی خانواده وی،‌ مشکلات شغلی و اقتصادی،‌ فاصله افتادن بین زن و شوهر،‌ احساس از دست رفتن طراوت زن بعد از زایمان و … داشته باشد که شاید برخی از همسران باورشان نیز نگردد.
روابط جنسی زوجین یکی از عوامل اصلی و اساسی زندگی زناشویی محسوب می- گردد. در واقع روابط جنسی مؤثر، موجب پایداری بیش¬تر زندگی زناشویی می¬شود. مطالعات نشان می¬دهد که 44 درصد از اختلافات زندگی زناشویی، ناشی از مشکلات روابط جنسی بوده و حدود 25 درصد نیز به عللی با روابط جنسی ارتباط دارد.
اگر تنها و تنها به این دلیل در برقراری رابطه با همسرتان پیشقدم نمی¬شوید که غرورتان جریحه¬دار نشود،‌ ضروری می¬دانیم که هوشمندانه¬تر تبیین نمایید که شما همسر شرعی و قانونی وی هستید و این حق شما و حتّی توصیه پشوایان دینی شماست که در این کار پیشقدم گردید؛‌ لذا یادتان باشد شما به وظیفه شرعی خود عمل می¬کنید.
پیامبر اسلام (صلی¬الله علیه و اله) در این زمینه فرمودند: «لَا یَحِلُّ لِامْرَأَةٍ أَنْ تَنَامَ حَتَّى تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَى زَوْجِهَا تَخْلَعَ ثِیَابَهَا وَ تَدْخُلَ مَعَهُ فِی لِحَافِهِ فَتُلْزِقَ جِلْدَهَا بِجِلْدِهِ فَإِذَا فَعَلَتْ ذَلِکَ فَقَدْ عَرَضَتْ؛‌ برزن جایز نیست بخوابد مگر اینکه خود را بر شوهرش عرضه کند ، لباسش را در آورد و با او به رختخواب وارد شود و بدنش را به بدن شوهر بچسباند. اگر این کارها را بکند خود را عرضه کرده است».
با توجّه به موضوع فوق ضروری می¬دانیم همچنان نقشی فعال برای ایجاد رابطه دلخواه با همسرتان پذیرفته و مسئولیتی به عهده بگیرید و به انتظار ننشینید که وی برای چنین کاری اقدام نماید. برای این کار شایسته است بدانید که خستگی و یا کار زیاد، استرس، افسردگی، اضطراب، وجود افکار منفی نسبت به خود یا همسر، خستگی ذهنی، وجود فشارهای اقتصادی و ترس از عدم توانایی در ارضاء شریک جنسی در نحوع عملکرد جنسی همسرتان بسیار تأثیرگذارند؛ لذا سعی کنید تا جایی که می توانید با وی مدارا نمایید. مدارا با یکدیگر از لوازم زندگی است و بدون آن روابط انسان¬ها, سست شده، لذّت و آرامش به مقدار زیادی کاهش می¬یابد. اگر با یکدیگر مدارا نکنید اختلاف¬ها و تضادها گسترش پیدا می¬کند و دل¬های شما از هم فاصله می¬گیرد. سعی کنید با روان- شناسی همسرتان آشنا گردید و با تجزیه و تحلیل حوادث پیش آمده علّت اصلی مسأله را بیابید. تا آن زمان نیز شایسته است به وظایف همسری خود به درستی عمل نمایید به عنوان نمونه:
1- گرچه معمول است که مرد در رابطه جنسی پیش قدم می¬شود؛ اما با توجه به وضعیّت پیش آمده بد نیست برای تنوّع هم که شده باز شما در این کار پیش قدم شوید.
2- همیشه با آرامش و مهربانی با شوهرتان رفتار کنید: سعی کنید با کلام، نگاه، حرکات و رفتار خود به آرامی همسرتان را تحریک کنید. بگذارید او نشانه¬های عشق و محبّت را در شما نسبت به خود ببیند. مطمئن باشید عشوه و ناز زنانه شما سبب تحریک شدید شوهرتان خواهد شد.
3- بوسه قدیمی¬ترین نقطه شناخته شده برای تحریک است که شامل بوسیدن لب¬ها¬، صورت و یا هر قسمتی از بدن همسرتان می¬تواند باشد؛ لذا نقطه¬های حسّاس بدن همسرتان را شناسایی نموده و از معجزه بوسه بر آن مناطق حسّاس غافل نگردید.
4- نسبت به شوهر خود گفتار عاشقانه داشته باشید: تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی¬شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود. صحبت¬های عاشقانه¬ای که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل می¬شود در تحریک همسران نسبت به یکدیگر بسیار پر اهمیت است.
5- سعی کنید همسر خود را در شرایط نعوظ کامل (بلند شدن و سفتی آلت تناسلی) قرار دهید: برای این ¬کار بدانید که در مردها با تحریک آلت تناسلی و مالش و نوازش آن حالت نعوظ فراهم می¬شود.
6- به همسر خود بفهمانید که رابطه جنسی با او سبب آرامش او و شما می¬شود و می¬خواهید با این عمل عشق و محبّت خود را بیشتر به او ثابت کنید و هدف فقط ارضاء جنسی- جسمی نیست، بلکه روح معنوی شما نیز با این عمل ارضاء می شود.
7- در آخر بعد از انجام رابطه جنسی، بهتر است از همسر خود تشکر کنید.
8- در جهت بالا بردن سطح روابط عاطفی با همسرتان نیز سعی نمایید در روابط کلامی با وی به جزئیاتی که به چند نمونه از آن در ادامه اشاره می¬گردد، توجه نمایید تا ان¬شاءالله به نتیجه مورد نظر خود دست یابید؛ زیرا نحوه برقراری ارتباط کلامی از عواملی است که در ایجاد تفاهم بین همسران، نقشی تعیین کننده دارد. در واقع همسری که می¬داند از چه عبارات و کلماتی برای بیان مقصود خود استفاده کند، به خوبی مسیر حرکت خویش را در زندگی هموار می¬نماید.
1. همیشه سعی کنید با نام خداوند سبحان به استقبال همسرتان بروید و در سلام به وی پیشقدم باشید.
2. ارتباط کلامی در قالب شوخی کردن: رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: هر بازی و سرگرمی، باطل و نارواست مگر بازی و شوخی با همسر که عملی مستحب است. امام صادق ـ علیه السلام ـ از شخصی پرسید: چه اندازه با یکدیگر شوخی می¬کنید؟ عرض کرد خیلی کم فرمود: چنین نباشید، شوخی از خوش خلقی پدید می¬آید. البته باید از شوخی¬هایی که دل همسر را می¬رنجاند دوری کرد و گرنه این خود عاملی است برای سست کردن محبت و ایجاد شکاف و نزاع .
3. از همسر خود تعریف و تمجید نموده و به وی ابراز محبت نمایید.
4. همسرتان را با نام مورد پسندش یا همراه با پیشوند یا پسوند مناسب و با لحنی دلنشین و آرام بخش صدا بزنید.
5. از معجزه قدرشناسی نسبت به سعی و تلاش همسرتان در زندگی غفلت نورزید.
نکات نهایی
نگرش خود را اصلاح کنید تا عملکردتان اصلاح شود . به یاد داشته باشید برنده¬ها کاری را انجام می¬دهند که بازنده¬ها دلشان نمی¬خواهد؛ لذا همانطور که چندی پیش¬تر عرض شد به جای آن¬که منفعلانه منتظر حرکتی عاطفی از سوی همسرتان باشید، سعی نمایید خود پیشقدم شده و به فضای ارتباطی خود چاشنی مهر و محبّت بیفزایید. در حقیقت به جای آن¬که منتظر باشید معجزه- ای از سوی همسرتان اتفاق افتد، با وی همانگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کند.
به یاد داشته باشید ‌محبت و جذابیت متقابل در بافت صمیمیت، ‌وفاداری، ‌اعتماد و دوستی، عشقی قوی¬تر و عمیق¬تر را در روابط شما و همسرتان پایه¬گذاری خواهد کرد، بنابراین از طریق راهکارهایی که ارائه گردید به دنبال ایجاد صمیمیّتی در روابط خود باشید که با گذر زمان به دست می‌آیند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد