توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » زنی که مبتلا به گناه خود ارضایی بوده و قصد توبه دارد برای خواندن نماز چه وظیفه ای دارد؟ آیا پس از توبه دعایش مستجاب است؟

زنی که مبتلا به گناه خود ارضایی بوده و قصد توبه دارد برای خواندن نماز چه وظیفه ای دارد؟ آیا پس از توبه دعایش مستجاب است؟

این کار نافرمانی و عصیان از دستورات خداوند حکیم و مهربان است که حرام است و مانند باتلاق متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود، خود را به نابودی نزدیک می کند به همین خاطر باید هر چه زودتر ترک شود و کسی که مرتکب شده در پیشگاه پروردگار مهربان واقعا توبه نماید. توبه با تصمیم جدی انسان به ترک گناه، حرکت به سوی نجات و خود یک پیروزی بزرگ است که درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید و موجب می شود تا خداوند دعای گناهکار را مستجاب کند. بنا بر این تصمیم خود به توبه کردن و ترک این گناه را هرچه زودتر عملی کنید؛ زیرا توبه واقعی همه مبغوضیت ها و عقوبات اخروی و آثار منفی گناه را از بین می برد همانطوریکه خداوند فرموده است: «اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.»[1]

 

پس در هیچ شرایطی از رحمت او مأیوس نباشید؛ زیرا هر چه گناه شما بزرگتر باشد باز رحمت الهی واسع تر است.

 

اگر خود ارضایی موجب جنابت شما شده است برای نماز باید غسل جنابت انجام دهید. مقام معظم رهبری در پاسخ به  سؤالی در باره جنابت و احتلام زنان فرموده اند: اگر زن به اوج لذت جنسى برسد و در آن حال مایعى از او خارج شود جنابت محقق شده و غسل بر او واجب مى‏شود و اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد، غسل واجب نیست.[2]

 

روش انجام غسل جنابت در رساله های عملیه بیان شده است.[3]

 

 

[1] زمر،53، قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ.

[2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص: 228،س 171T احتلام زنان.

[3] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص: 215.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد