خانه » همه » مذهبی » سخاوت

سخاوت


سخاوت

۱۳۹۳/۰۲/۱۷


۳۶۴ بازدید

سلام،دانشجو هستم و باچندنفرهم اتاقی هستم وقتی بقیه از موادغذایی ام برمیدارند بدم می آید،و برخلاف میلم به آنها چیزی میدهم،چون دلم برای خانواده ام میسوزد ک باسختی خرجم رامیدهند وموقع خریدعذاب وجدان دارم،دوس ندارم خسیس باشم ومیخاهم بارضایت قلبی به آنها چیزی بدهم،چکارکنم؟


حال که آنها به سختی خرجت را می دهند 7 توصیه زیررا بایستی رعایت کنید:
1-    سعی کن که بارت را ازخانواده ات کمترکنی ودرگرفتن آذوقه ویا پول، بی نیازی وبزرگ منشی ازخود نشان بدهی!
2-    ارتباطت را با خدا بیشتر کن وهرچه می توانی صرفه جویی کرده واز اسراف وخرجهای نادرست پرهیز کنی!
3-    در مقابل زحماتی که ایشان برای شما متحمل می شوند درس خوان خوبی باشی واز تمام وقتت برای پیشرفت تحصیلی استفاده کنی وبا رفیق بازی وسرگرمی های مختلف (وخدای ناخواسته غیر اخلاقی) وقت کشی نکنی!
4-    همیشه سعی کنید در آنچه که دارید، هم اتاقی هایتان را شریک کرده وبه ایشان بهترین جنس همراهتان را بدهید وخساست را فراموش کرده و درس سخاوت وبخشندگی وگذشت را از خدا وائمه هدی علیهم السلام بیاموزید !
5-    تا وقتی که دارید! به ایشان بدهید و وقتی هم که تمام شد، دیگر غصه ندارد سهم خودتان را با ایشان شریک شده اید ، مهم این است که بخل نورزیده اید وصافی را پیشه خود کرده ونتایج خوب وعالی آن را خواهید دید! به این ترتیب، هم نسبت به گذشته،جنس بیشتر نیاورده اید و به خانواده خودتان چیزی را تحمیل نکرده اید وبه اندازه خودتان جنس آورده اید وهم دوستانتان را در آنچه که دارید شریک کرده اید وخساست به خرج نداده اید!
6-    سعی کن که اولا با همه صافی ویکرنگی داشته باشی وچیزی را از کسی پنهان نکنی وشخصیت سخاوتمندی باشی ، ثانیا به خانواده ات مهر ورزی کرده ودرسهایت را بیشتروبهتر بخوانی تا ترم های درسیت زودتر به پایان برسد!
7-    برای خواندن نماز اول وقت ، ودیگر واجبات دینی وترک محرماتی مانند نگاه کردن به نامحرم، برنامه ریزی کنید ودوستان وخانواده خودتان را نیز به این امورمهم سفارش کنید وثمرات آن را ببینید!

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد