خانه » همه » مذهبی » سخت گیری پدر در مورد حجاب

سخت گیری پدر در مورد حجاب


سخت گیری پدر در مورد حجاب

۱۳۹۳/۰۵/۲۵


۴۸۳ بازدید

با سلام. من دختری هستم که حجاب خود را در برابر نامحرم رعایت می کنم، چادر می پوشم رعایت مسایل گفت و گو با نا محرم را نیز رعایت میکنم. حتی در خانه جلو داماد و دایی و عمو خودم هم چادر میپوشم. خانواده پدری و مادری من هردو مذهبی اند و خداروشکر هیچ کدام اهل چشم ناپاکی و…نیستند. اما چیزی که مرا ناراحت کرده است سخت گیری های بیجای پدرم است که از ما میخواهد با حجاب کامل کامل جلوی محرم خودم باشم.من هیچ وقت برادر نداشتم و نتوانستم لذت داشتن آن را بچشم اما از این هم که پدرم اینقدر سخت گیری می کند خسته شده ام. یک بار من جلوی دایی ام که تقریبا جوان است با روسری آمدم،پدرم دعوایم کرد که گردنت پیداست و… . من هم به قدری ناراحت شدم که رفتم داخل اتاق و تا نرفتن آن ها بیرون نیامدم با این که فوق العاده دلم براشون تنگ شده بود. دایی من فوق العاده اهل رعایت این جور مسایل و حساس هم است اما نه برای محرم خودش! در قرآن داریم که خدا میگوید از پدر و مادرت در هر شرایطی اطاعت کن مگر این که از تو بخواهند به من کفر بورزی. حال من باید با سخت گیری های بیجای پدرم چه کنم؟ خب منم سخته برام بخوام مدام چادر بپوشم جلوی کسی که محرممه

با سلام و ادب و سپاس از ارتباط شما با این مرکز
1. از تعهد و دین داری و خداترسی و احساس مسئولیت شما در برابر دستورات و احکام دین خوشحالیم و داشتن این ایمان و معرفت را به شما تبریک می گوییم.
2. اطاعت از پدر و مادر از بالاترین عبادت ها است و زمانی که ترک اطاعت، موجب آزار و اذیت آنان گردد، حرام است. حال ممکن است پدر و مادر به کاری فرمان دهند؛ ولی ترک آن از سوی فرزند موجب آزار آنان نمی گردد، در این صورت اطاعت واجب نیست و عمل به دستور آنها، مستحب می باشد.
3. حجاب داشتن در برابر محارم لازم نیست و در عمل به دستورات دین نباید کاسه داغتر از آش بود و پدرتان شرعا حق ندارد بر خلاف دستور اسلام شما را موظف به رعایت حجاب در برابر محارم خود کند .
4. بنا بر این عمل به این دستور و خواسته پدرتان شرعا لازم نیست اما اگر عدم رعایت ان موجب اذیت و آزار او گردد بهتر است رعایت کنید .
5. مطمئن باشید عمل به خواسته های غیر معقول والدین با نیت رضایت خداوند نوعی مجاهده و موجب بالا رفتن درجه انسان و عزیز شدن در نزد خداوند و مستلزم اجر و پاداش الهی است .
6. سعی کنید در زمانی که پدرتان در منزل نیست و یا به منزل محارم خود می روید بدون حجاب در مقابل محارمتان ظاهر شوید .
7. بهتر است از فردی فهمیده و با نفوذ در فامیل و یا فرد ی وجیه و دارای اعتبار مانند روحانی محل و مسجد بخواهید در این مورد با پدرتان صحبت کند و ایشان را در این مورد روشن نماید و این کار در تغییر این رویه و رفتار او موثر و مفید است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد