خانه » همه » مذهبی » سلام و عرض ادب عذرخواهم نظر در مورد مقایسه ایران و المان ؟ کدام کشور برتر است چرا ؟

سلام و عرض ادب عذرخواهم نظر در مورد مقایسه ایران و المان ؟ کدام کشور برتر است چرا ؟

از نظر اقتصادی ، اقتصاد آلمان برتر از اقتصاد کشور ما بوده و این کشور بزرگترین اقتصاد اروپا و رتبه چهارم اقتصاد برتر جهان را داراست.
اما بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایران با تولید ناخالص داخلی یک هزار و 596 میلیارد دلاری خود در سال 2022 به‌عنوان بیست و دومین قدرت بزرگ اقتصادی جهان شناخته شده که بر این اساس اقتصاد ایران از اقتصادهای 171 کشور دیگر دنیا بزرگ‌تر است و فقط 21 کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته‌اند.
رتبه 22 اقتصاد ایران در میان 193 کشور جهان در حالی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌های وضع‌شده علیه اقتصاد یک کشور در طول تاریخ قرار دارد(https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/01/25/2879718)
از نظر تولید علمی، بر اساس آخرین گزارش دریافت شده از وب آو ساینس (web of Science) میزان اچ ایندکس ایران در روز 14 ماه مارس سال 2023 عدد 428 است و رتبه تولید علم ایران در جهان 16 است(https://www.alef.ir/news/4020121041.html%3fshow=amp)
میانگین سرعت تولید علم در دنیا 5 درصد است. شتاب تولید علم (میانگین رشد سالیانه علم) در آمریکا 3.6، در آلمان 4 و در هلند 4.3 است. میانگین سرعت تولید علم در چین 11، سنگاپور 8، مالزی 9.9، ایران 7.74 است(https://www.isna.ir/amp/1401080603637)
در زمینه پزشکی آلمان یکی از کشورهای پیشرفته در این زمینه محسوب می شود و کشور ما نیز دستاوردها و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته و امروز در سطح منطقه به عنوان یک قطب پزشکی شناخته می شود و عمل ها و جراحی های نادر در سطح جهان در کشور ما انجام شده است.
در عرصه نانو، هوا فضا، سلول های بنیادی، صنعت، هسته ای و نظامی کشور ما در میان چند کشور برتر دنیا و مقدم بر آلمان قرار دارد و آنچه ارزش این پیشرفت ها را بیشتر آشکار می کند، توجه به این است که این پیشرفت ها با وجود همه تحریم ها و مانع تراشی های دشمنان به دست آمده است.
از نظر قدرت نظامی بر اساس رده بندی جدید وبسایت نظامی «گلوبال فایر پاور» ایران با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جهان بالاتر از ارتش آلمان، لهستان، اسپانیا، کره شمالی، کانادا، سوئد، هلند و پرتغال قرار دارد.
وب سایت «گلوبال فایر پاور» در رتبه بندی سالانه نیرو‌های نظامی در سطح جهانی و منطقه‌ای بر عوامل متعددی از جمله وضعیت کنونی توان نظامی، مالی، لجستیکی و جغرافیایی تکیه دارد و مساحت کشور‌ها و پیشرفت فناوری آن‌ها را در نظر می‌گیرد.
طبق رتبه بندی این سایت کشور‌های آمریکا، روسیه، چین، هند و انگلیس در جایگاه اول تا پنجم جهان قرار گرفته اند(https://www.yjc.ir/fa/amp/news/8330225)
از نظر سیاسی کشور ما به عنوان کشوری مستقل و تأثیر گذار در منطقه و جهان شناخته می شود، این در حالی است که کشورهای اروپایی و از جمله آلمان تابع آمریکا بوده و سیاست خارجی آنها در ذیل این کشور تعریف شده و فاقد استقلال و هویت سیاسی مستقل هستند.
در مقایسه دو کشور در زمینه های مختلف باید به امکانات و موانع و شرایط پیشرفت و توسعه توجه داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد