امیرمسعود عابدینی: پژو ۵۰۸ رقیب خودروهای مثل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و رنو تلیسمان است. حالا که جدیدترین مدل آن رونمایی شده،به بررسی تغییرات آن میپردازیم.
در بحث طراحی خارجی،تنها تغییرات صورت گرفته به نمای جلویی خودرو برمیگردد. چراغهای جلو طراحی T مانند به خود گرفته است و دنبالهای را در ادامه این چراغ میبینیم که چراغ روز در آن دیده میشود.
این تغییر در چراغ،احتمالا در دیگر مدلهای این شرکت دیده شود. سبک جدید جلوپنجره که شکلی پازلی دارد،به جدیدترین محصول پژو رسیده است.
فُرم و شکل خودرو همان حالت فستبک مانند خود را حفظ کرده است.
نمای عقب به جز تغییر گرافیک چراغ عقب،تقریبا هیچ تغییری را تجربه نکرده است.
در کابین خودرو به جز تغییر لوگوی پژو و شیفتر پشت فرمان به دکمه،اتفاق خاصی را نمیبینیم. طراحی داخلی ۵۰۸ به معنای واقعی برگ برنده این خودرو محسوب میشود.
شباهت طراحی به کاکپیت هواپیما،فُرم خاصی که به i-Cockpit معروف است،فرمان خوش دست D کات و…،از عوامل جذابیت این کابین محسوب میشود.
در سیستم اطلاعات-سرگرمی مانیتور مرکزی و همچنین مانیتور کیلومترشمار،اصلاحاتی اعمال شده است.امکان بهروزرسانی از راه دور و تقویت سیستم تشخیص صدا،از جمله این اصلاحات است.
قلب تپنده بیسیکترین مدل ۵۰۸، ۱.۲ لیتری توربوشارژ است که ۱۳۰ اسببخار قدرت تولید میکند.
قویترین مدل آن که PSE نام دارد،در کنار پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری که ۲۰۰ اسببخار قدرت دارد،از ۲ پیشرانه برقی ۱۱۰ و ۱۱۳ اسببخاری در جلو استفاده میکند تا مجموعا قدرتی معادل ۳۶۰ اسببخار تولید کند!
پژو ۵۰۸ در دو مدل استیشن و سدان عرضه میشود.
قیمت آن هنوز مشخص نیست و از ژوئن امسال وارد نمایندگیهای پژو خواهد شد.
۵۸۵۸