خانه » همه » مذهبی » شادترین و خوش‌خنده‌ترین حیوان دنیا

شادترین و خوش‌خنده‌ترین حیوان دنیا

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - شادترین و خوش‌خنده‌ترین حیوان دنیا
کوئوکاها از خانواده کانگوروها یعنی درازپایان هستند. قدی بین ۴۰ تا ۵۴ سانتیمتر دارند ( اندازه یک گربه خانگی) . بدنشان با خزهای کوتاه پوشیده شده و دارای دماغ مشکی و گوش‌های گرد و کوچکی هستند. آن‌ها گیاه خوار هستند و در شب غذا می‌خورند اما در صورت کمبود غذا می‌توانند از چربی ذخیره شده در بدن و دمشان استفاده کنند و به زندگی ادامه دهند.
کوئوکاها مثل کانگوروها پستاندار محسوب می‌شوند. این حیوانات در بخش کوچکی از جنوب غرب استرالیا و بیشتر در جزایر حضور دارند. در بعضی از این جزایر، کوئوکا تنها پستاندار آن منطقه است. یافتن کوئوکاها بسیار سخت است. این حیوانات به خصوص آنهایی که در جزیره راتنست استرالیا زندگی می کنند بسیار با انسان ها خوش برخورد بوده و به دنبال گرفتن غذا از آن ها هستند. نیمه‌ی تاریکی بر شخصیت مهربان کوئوکا وجود دارد. هرساله تعدادی از کودکان به دلیل گاز کوئوکا به بیمارستان مراجعه می کنند.

کوئوکاها به دو دلیل با انسان‌ها بسیار دم خور شده‌اند. در جزیره راتنست، این حیوانات در خیابان‌ها و کافه‌ها می‌گردند و با انسان‌ها تعامل دارند. یک دلیل دم خور شدن با انسان ها، بدست آوردن غذا و دلیل دیگر سرگرم شدن است. بله، تحقیقات نشان داده این حیوانات با حضور انسان‌ها سرگرم می‌شوند!
کوئوکاها در استرالیا در تمام طول سال می‌توانند تولید مثل کنند اما در جزیره روتنست آن‌ها بین ژانویه تا آگوست تولید مثل می‌کنند. حاملگی آنها یک ماه طول می‌کشد و به نوزاد اونا joey می‌گویند‌ ماده‌ها در طول سال می‌توانند دوبار زایمان کنند. کوئوکاها بعد از یک سال و نیم زندگی می‌توانند تولید مثل کنند و طول عمر آن‌ها تا ۱۰ سال می‌رسد نوزاد کوئوکاها به مدت شش ماه در کیسه مادرشان زندگی می‌کنند، و بعد از اون همچنان به مدت دوماه دیگر از مادرشان شیر می‌خورند.
تملک کوئوکا به عنوان حیوان خانگی در استرالیا غیر قانونی است و افرادی که سعی کنند این حیوانات را از محل زندگی طبیعی شان خارج کنند، ممکن است به زندان محکوم شوند.
منابع: نرگس شهریاری، موپیک

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد