با گذشت ۹ ماه از رونمایی نخستین کراساور برقی فولکسواگن، مدل اسپرت این خودرو نیز تولید شده است. در گذشته، پسوند GTX برای نسخههای ویژه از گلف، جتا و شیروکو استفاده میشد.
برخلاف مدل استاندارد با یک موتور روی محور عقب، I.D4 GTX دارای دو موتور و سیستم دو دیفرانسیل خواهد بود تا قدرت ۲۹۵ اسب بخار فراهم کند. این محصول، ۸٫۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.
جدیدترین خودرو برقی فولکسواگن، از باتریهای مشابه مدل استاندارد استفاده میکند؛ اما شعاع حرکتی کمتری دارد و با یک شارژ، ۴۸۰ کیلومتر را طی میکند. این خودرو با ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر DC، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد.
فولکس واگن I.D4 GTX، در حالت عادی متمرکز بر موتور عقب است و هنگام نیاز به شتابگیری یا حرکت در مسیرهای خاص، به حالت دو دیفرانسیل و دوموتوره تبدیل میشود. همچنین راننده میتواند با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، از تمام قدرت موتورهای روی محورهای جلو و عقب بهصورت دائمی استفاده کند.
در نمای بیرونی، مهمترین تفاوت I.D4 GTX با مدل استاندارد، چرخهای ۲۰ و ۲۱ اینچ با ترمزهای ویژه و کالیپرهای ۳۵۸ میلیمتر هستند. خریدار میتواند سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع ۱۵ میلیمتر و عملکرد متنوع در حالتهای اسپرت و آرام را سفارش بدهد. چراغهای LED ماتریکس در جلو و عقب در تمامی نسخهها موجود خواهد بود. در فضای داخلی، نمایشگر لمسی ۱۰ یا ۱۲ اینچ، گرمکن صندلی و فرمان، نورپردازی ملایم با ۳۰ رنگ و نمایشگر روی شیشه (HUD)، قابل سفارش هستند.
فولکس واگن I.D4 GTX، تابستان امسال با آستانه قیمت ۵۰ هزار یورو (معادل ۶۱ هزار دلار) در آلمان عرضه خواهد شد.