خانه » همه » مذهبی » شبهه:ائمه مثل شهدایند و بعد از مرگ نباید غمگین بشوند اما شما با مشکلاتتان آنان را غمگین می کنید و این با آیه قرآن در تعارض است…

شبهه:ائمه مثل شهدایند و بعد از مرگ نباید غمگین بشوند اما شما با مشکلاتتان آنان را غمگین می کنید و این با آیه قرآن در تعارض است…


شبهه:ائمه مثل شهدایند و بعد از مرگ نباید غمگین بشوند اما شما با مشکلاتتان آنان را غمگین می کنید و این با آیه قرآن در تعارض است…

۱۳۹۲/۱۲/۰۹


۸۰۲ بازدید

سؤال کننده عزیز: در پاسخ به این ادعای عجیب باید گفت :اولا ما معتقدیم که ائمه (ع) شهید از دنیا رفته اند و قرآن کریم تصریح نموده که شهدا زنده اند. برخی امور را چون زندگان بلکه بهتر از بسیاری از زندگان درک می کنند و می دانند:و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بلکه احیاء عند ربهم یرزقون (آل عمران (3)آیه 169) آن ها را که در راه خدا کشته شدند ، مرده مپندارید ، بلکه آنان زندگانند و نزد خدای شان روزی می خورند.»طبق این آیه وآیات دیگربعدآن وآیه وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ، ( بقره آیه154 )معلوم می شود که شهدا بعد از مرگ مثل سایر مردم نیستند ، بلکه دارای حیاتی خاص اند و از برخی امور که در دنیا می گذرد ،آگاه می شوند . آثار و آثرشان در دنیا باقی و برقرار است
خوف و حزن در مورد اولیاء و انبیاء
ثانیا – حزن دو جنبه مثبت و منفی دارد. حزن مثبت مثل غم برای آخرت و حزن به دلیل دوری از خدا و اولیای او، همچنان که پیامبر اکرم می فرماید: «یَا أَبَا ذَرٍّ مَا عُبِدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى مِثْلِ طُولِ الْحُزْنِ »؛( بحار الانوار، ج۷۴، ص۸۰، موسسه الوفاء بیروت) ای ابوذر خدا به چیزی مثل حزن و غم طولانی پرستیده نشده است، اما حزن منفی مثل غم برای از دست دادن مال و…؛ هم چنان که علی (ع) می فرماید: «الرَّغْبَةُ بِالْآخِرَةِ عِنْدَ اللَّهِ تُورِثُ الرَّوْحَ وَ الرَّاحَةَ وَ الرَّغْبَةُ فِی الدُّنْیَا تُورِثُ الْهَمَّ وَ الْحُزْن»؛( ارشاد القلوب، ج۱، ص۱۹، انتشارات شریف رضی) رغبت به آخرت نزد خدا باعث راحتی و آرامش می گردد و رغبت به دنیا باعث هم و غم و حزن می شود.
همچنین آن حزن و غمی که در شهدا و مومنین بعد از مرگشان نیست منظور در آخرت است نه در عالم برزخ.
برای آگاهی زیادتر به آدرس (http://vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D8%A7 ) مراجعه شود :
ثالثا – به چه دلیل وهابیت ثابت می کند که روح یک انسان بعد از مفارقت از بدن قدرت انجام هیچ کاری را ندارد ؟ آیا این ادعایی بی دلیل نیست کسانی که چنین ادعای دارند با دلیل برهان بیاورند ؟
رابعا – واقعیت این است که: یاد و زیارت پاکان و معصومان , آدمی را در مسیر پاکی و عصمت قرار می دهد و انسان را بیش از بیش به خدا نزدیک می کند. چنان که در قرآن می خوانیم:«فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه…»(سوره نور,آیه 36) هم چنین متعلقات اولیای الهی دارای تقدس می شود و منشاء اثر می باشد.چنان که پیراهن حضرت یوسف (ع) پدر را بینا کرد.(رک سوره یوسف,آیه 96) از این رو زیارت اولیا و تبرک جستن به آنها دارای اثر خواهد بودچون.
زیارت از یاد نبردن پیمان با ولی حق و تجدید عهد و پیمان با جانشین خدا بر روی زمین است .
زیارت تجدید قوای معنوی تحلیل رفته و نیروی معنوی و روحانی گرفتن از منبع معنویت و نورانیت و روحانیت است .
زیارت حضور یافتن زائر در نزد ولی خدا و بهره مند شدن از فیض حضور و اشراقات و فیوضات بنده برگزیده خدا است
زیارت خود را در دریای کمال و عظمت انداختن و خود را در این دریای مواج غرق کردن و خودیت را فراموش کردن و خوبی و کمال و ادب را باز یافتن است .
زیارت رها شدن از دغدغه ها و اضطراب ها و دل نگرانی ها و آرمیدن در حریم امن ولایت معصوم است و.. .
و خواست هر کس از اولیای الهی متناسب با نوع معرفت و نیاز و ضرورت خود او است و..
خامسا – دراین مسئله نیز مانند دیگر امور روش و برنامه وهابیت با استفاده از مغالطه و قیاس است اما این روش به خلاف صریح آیه قران است که می فرماید : ولاتحسبن الذین و…. و أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ״ ُ (سوره یونس آیه 62). شبهه گر نتیجه را آن طوری خواسته گرفته است وفکر کرده برنامه جهان آخرت مثل این دنیا است ومسئله شهداء و اولیا وائمه (ع) مثل آدمهای عادی است غافل آن که شهدا بعد از مرگ مثل سایر مردم نیستند ، بلکه دارای حیاتی خاص اند و از برخی امور که در دنیا می گذرد ،آگاه می شوند . آثار و اثرشان در دنیا باقی و برقرار است.
وغافل ازآن که که برای دوستان خدا نه ترسی است و نه غمی “أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ״ ُ
پس خوب است که وهابیت به جای تفسیر وتاویل آیات ، وغم وغصه ی شهدا وائمه (ع) یک فکری برای مجاهدین ( بقول خود شان) کنند تا ازغصه و ترس گرسنگی الاغ ها وسگ های زبان بسته را ذبح نکنند ونخورند و… چنانکه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروه های تکفیری که پس از پیشروی های هدفمند ارتش سوریه محاصره شده و نمی توانند سلاح، مهمات و کالاهای اهدایی کشورهای حامی خود را دریافت کنند، به جان احشام و حیوانات روستاییان بی نوا افتاده اند و از خیر الاغ ها و سگ ها نیز نمی گذرند. آنها الاغ و سگ را ذبح می کنند تا به گوشت حلال برسند.
یک خبرنگار عرب امریکایی که مدتی را در میان یکی از این گروه ها سپری کرده، در گزارشی که در صفحه تویتر خود قرار داد، نوشته است: آنها به گمان این که در بدن ما گوشت های حرام، مانند گوشت خوک یا شراب وجود دارد، با ما دست نمی دهند، یا اینکه به اکراه این کار را می کنند. با این وجود وقتی جرات کردم و به شوخی گفتم شما هم گوشت حرام خورده اید، با حالتی مطمئن و جدی پاسخ داد نه، ما آن را به صورت شرعی ذبح کردیم و برای این که استدلالش را محکمتر کند، اضافه کرد که گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند.
این خبرنگار می افزاید:خوشبختانه من به اندازه آنها شیفته گوشت تازه نیستم و غذاهای بسته بندی شده و کنسروها کافی است.
میگفت آیا امام در یک لحظه بر قلب میلیونها زائرش اشراف دارد؟ دارد یا نه؟ اگر بلی این صفات خدایی دادن به امام است و باطل؟ چگونه این دو مورد را برایش حل کنم ؟
پاسخ:
آری ، در هر زمان و مکانی که از اهل بیت علیهم السلام طلب حاجت نماییم ، درخواست ما را می‌شنوند و به آن‌ پاسخ می‌دهند و این مطلب با دلایل ذیل قابل اثبات است :
الف : عرضه شدن اعمال امت بر پیامبر اکرم
اعمال امت همواره بر رسول خدا و بعد بر امام زمان علیه السلام عرضه می‌شود و آن حضرت از تمامی اعمال ما آگاه است .
تعرض علی أعمالکم فما رأیت من خیر حمدت الله علیه وما رأیت من شر استغفرت الله لکم . مجمع الزوائد ، الهیثمی ، ج 9 ص 24 .
ب : شاهد بودن پیامبر و ائمه بر امت:
طبق آیات و روایات فروان ، رسول خدا و ائمه علیهم السلام ، شاهد بر اعمال امت هستند و اعمال همه را زیر نظر دارند و در روز قیامت یکی از شاهدان خواهند بود و بر طبق آن‌چه دیده‌اند ، شهادت خواهند داد .
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً (الأحزاب /45 ) .
ج : سلام خطابی مسلمانان در نماز
تمامی مسلمانان در پایان نماز به رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) سلام می‌دهند ، اگر پیامبر خدا سلام آن‌ها را نمی‌شنود ، پس این کار همه مسلمانان لغو است و اگر می‌شنوند ، پس قطعاً توسلات ما را نیز می‌شنوند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند .
د : تسلط عزرائیل بر تمام جانداران:
طبق روایات موجود ، عزرائیل در آن واحد می‌تواند جان همه خلائق را بگیرد . طبق روایات دیگر هر روز به تمامی خانه‌های روی زمین سر می‌زند و تمام عالم همانند طشتی در برابر او است و… .
إن اللّه حوى الدنیا لملک الموت حتى جعلها کالطست بین یدی أحدکم فهل یفوته منها شئ. الدر المنثور، ج 5، ص 173، تفسیر الثعالبی، ج 4، ص 328، تفسیر ابن کثیر، ج 3، ص 466
نتیجه :
خداوندی که تمام جهان و جهانیان را با همه وسعت وعظمت و بزرگی که دارد در منظر و مقابل چشم عزرائیل قرار می دهد و این توانائی را به وی داده است ، به پیامبران و ائمه علیهم السلام نیز می‌تواند همان قدرت را بدهد .
و نیز وقتی عزرائیل چنین قدرتی داشته باشد ، رسول خدا که برتر از او است ، قطعاً قدرت دارد که توسلات مؤمنان را بشنود و در همان حال به آن‌ها پاسخ دهد . وائمه اهل بیت علیهم السلام هم که جانشینان آن گرامی هستند ،‌ قطعاً دارای چنین قدرتی هستند .
برای آگاهی زیادتر به آدرس ذیل مراجعه کنید: http://vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%8A-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%B1-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%D9%8A%D8%AA-%D8%B9%E2%80%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%83%D9%86%D9%8A%D9%85-%D8%8C-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%9F
گردآوری و پاسخ:
سید محمد مهدی حسین پور
مدیر گروه سایت وهابیت

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد