۱۳۹۲/۰۴/۰۸
–
۳۷۱ بازدید
جهان و زندگی انسان تحت دو نظام مدیریت می شود: نظام تکوین و نظام تشریع.
نظام تکوینی، یعنی قوانین، ونظام حاکم بر کل عالم و آدم که ربطی به حوزه اختیاری بشر ندارد.
نظام تشریع، یعنی قوانینی که به حوزه فعالیت های اختیاری بشر مربوط است.این قوانین وضعی و تخلف پذیر است . مثلا قانون جاذبه امری تموینی است ولی مقررات راهنمایی امری وضعی و تشریعی است. این نظام اگر برگرفته، منطبق و هماهنگ با نظام تکوینی نباشد، فاقد ارزش است. ارزش و توانمندی نظام تشریع به میزان انطباق آن با ظرفیت های وجودی موجود در نظام تکوینی است.
جهان و زندگی انسان تحت دو نظام مدیریت می شود: نظام تکوین و نظام تشریع.
نظام تکوینی، یعنی قوانین، ونظام حاکم بر کل عالم و آدم که ربطی به حوزه اختیاری بشر ندارد.
نظام تشریع، یعنی قوانینی که به حوزه فعالیت های اختیاری بشر مربوط است.این قوانین وضعی و تخلف پذیر است . مثلا قانون جاذبه امری تموینی است ولی مقررات راهنمایی امری وضعی و تشریعی است. این نظام اگر برگرفته، منطبق و هماهنگ با نظام تکوینی نباشد، فاقد ارزش است. ارزش و توانمندی نظام تشریع به میزان انطباق آن با ظرفیت های وجودی موجود در نظام تکوینی است.
نظام تکوینی، یعنی قوانین، ونظام حاکم بر کل عالم و آدم که ربطی به حوزه اختیاری بشر ندارد.
نظام تشریع، یعنی قوانینی که به حوزه فعالیت های اختیاری بشر مربوط است.این قوانین وضعی و تخلف پذیر است . مثلا قانون جاذبه امری تموینی است ولی مقررات راهنمایی امری وضعی و تشریعی است. این نظام اگر برگرفته، منطبق و هماهنگ با نظام تکوینی نباشد، فاقد ارزش است. ارزش و توانمندی نظام تشریع به میزان انطباق آن با ظرفیت های وجودی موجود در نظام تکوینی است.