۱۳۹۲/۰۴/۰۹
–
۱۳۵ بازدید
عایشه به فرموده قرآن کریم مادر مؤمنین است اما از این مطلب لقب «تندیس خوبی ها» بیرون نمی آید. مادر مؤمنین است زیرا همسر رسول خدا(ص) بود A}«وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ»{A؛ (۳۳:۶) ؛ V}(احزاب، آیه ۶){V و مادر مؤمنان بودن در واقع حکم به عدم جواز ازدواج با آنها است، بنابراین مادر مؤمنین بودن مطلبی است و مؤمنه بودن و یا تندیس خوبی ها بودن یا مرضیة عنداللَّه تعالی بودن مطلب دیگری است که باید جداگانه اثبات گردد. اما حداقل از مطالعه همین سوره احزاب پی می بریم که تنها همسر پیامبر بودن و یا مادر مؤمنین بودن کافی نیست، V}(نک: آیه ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ سوره احزاب){V.
عایشه به فرموده قرآن کریم مادر مؤمنین است اما از این مطلب لقب «تندیس خوبی ها» بیرون نمی آید. مادر مؤمنین است زیرا همسر رسول خدا(ص) بود «وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ»؛ (33:6) ؛ (احزاب، آیه 6) و مادر مؤمنان بودن در واقع حکم به عدم جواز ازدواج با آنها است، بنابراین مادر مؤمنین بودن مطلبی است و مؤمنه بودن و یا تندیس خوبی ها بودن یا مرضیة عنداللَّه تعالی بودن مطلب دیگری است که باید جداگانه اثبات گردد. اما حداقل از مطالعه همین سوره احزاب پی می بریم که تنها همسر پیامبر بودن و یا مادر مؤمنین بودن کافی نیست، (نک: آیه 29 و 30 و 31 سوره احزاب).
قرآن به زنان پیامبر فرمود: «وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ»؛ (33:33)؛ (احزاب، ایه 33) و اگر کسی از دستور قرآن تخلف نماید چگونه می توان او را محسن و محسنه به حساب آورد؟ در سوره تحریم نیز تعبیرات تندی درباره بعضی زنان پیامبر(ص) به کار رفته است، (نک: آیه 4 سوره تحریم) و مورد تهدید واقع شده اند (آیه 5، سوره تحریم) در پایان این سوره (آیه 10) زنان نوح و لوط دو پیامبر خدا برای کسانی که کافر شدند مثال زده شدند و در تفاسیر اهل سنت از این دو زن پیامبر نام آورده شده و آن دو عایشه و حفصه معرفی شده اند، (نک: تفسیر کشاف، تفسیر سوره تحریم). بنابراین از آنجا که قرآن کتاب جاودانی است به اندازه کافی در این باره راهنمایی و راهگشایی نموده است.
قرآن به زنان پیامبر فرمود: «وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ»؛ (33:33)؛ (احزاب، ایه 33) و اگر کسی از دستور قرآن تخلف نماید چگونه می توان او را محسن و محسنه به حساب آورد؟ در سوره تحریم نیز تعبیرات تندی درباره بعضی زنان پیامبر(ص) به کار رفته است، (نک: آیه 4 سوره تحریم) و مورد تهدید واقع شده اند (آیه 5، سوره تحریم) در پایان این سوره (آیه 10) زنان نوح و لوط دو پیامبر خدا برای کسانی که کافر شدند مثال زده شدند و در تفاسیر اهل سنت از این دو زن پیامبر نام آورده شده و آن دو عایشه و حفصه معرفی شده اند، (نک: تفسیر کشاف، تفسیر سوره تحریم). بنابراین از آنجا که قرآن کتاب جاودانی است به اندازه کافی در این باره راهنمایی و راهگشایی نموده است.