خانه » همه » مذهبی » علاقه شدید کودک به موبایل و بازی کردن با آن

علاقه شدید کودک به موبایل و بازی کردن با آن


علاقه شدید کودک به موبایل و بازی کردن با آن

۱۳۹۲/۱۲/۱۱


۱۲۲۷ بازدید

سلام بسر دو ساله اى دارم که علاقه شدیدی به موبایل و بازی کردن با ان دارد وهمجنین تبلت بطورى که در مهمانى ها نیز موبایل افراد دیکه رو ازشون مىخواد واکه بهش ندن با کریه میاد طرف من یا باباش وما رو خخجالت زده میکنه و جون اکثرا موبایل ها لمسی هست همه جیک وبیک موبایل ها رو هم بلده خواهش میکنم یه راهکار مناسب به من بدین خیلى نکرانم یک دنیا ممنون،

علاقه کودک به موبایل در این سن تا حدی طبیعی است و غالب بچه ها در این سن به موبایل و بازی با آن علاقه دارند اما چنانچه این علاقه بیش از حد است و یا اینکه به گونه ای است که احساس می کنید به کودکتان ممکن است آسیب وارد کند باید از چنین رفتاری جلو گیری کنید. باید محیط کودک خود را با دقت بررسی کنید که چه چیزی موجب شکل گیری چنین رفتاری در کودک شما شده است.خواهر گرامی برای کاهش چنین رفتاری باید جایگزینی برای کودکتان تعیین کنید و سعی کنید، باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که علاقه کودکتان نسبت به موبایل کاهش پیدا کند.باید وقت وانرژی برای کودک خود صرف کنید تا او انگیزه ای برای بازی کردن با موبایل پیدا نکند. باید بگویم زمانی چنین رفتارهایی در کودک شکل می گیرد که والدین توجه چندانی به نیازهای کودک خود نداشته باشند و نیازهای عاطفی کودک پاسخ داده نشود. پس باید برای کودک خود وقتی را تنظیم کنید و با اوبازی کنید. در ضمن خرید بازی های کامپیوتری برای کاهش چنین رفتاری مناسب نیست چرا که این بازی ها از نوع موبایل هستند ونه تنها این رفتار را در کودکتان کاهش نمی دهند بلکه موجب بیشتر شدن این رفتار می شوند در ضمن این بازی ها برای کودکدر چنین سن وسالی می تواند آسیب هایی را به دنبال داشته باشد.
چند نکته
1. زمان هایی که برای شما مهمان می آید ویا به مهمانی می روید به گونه ای برنامه ریزی کنید که در تمام مدت مهمانی ویا برای مدتی کودکتان مشغول باشد واصلا ذهنش به طرف موبایل معطوف نشود.
2. از مهمان های خود بخواهید نزد کودک شما موبایل را در دست نگیرند.
3. برای اوموبایل اسباب بازی بخرید.
4. به هیچ عنوان با او در این زمینه به صورت مستقیم سخن نگوئید، به عنوان مثال نگوئید تمایل ندارم از کسی موبایل بگیری، این کار موجب حساسیت کودک و در برخی موارد موجب شکل گیری لجاجت در او می شود.بهتر است زمینه ر ابه گونه ای تنظیم کنید که او خود به خود به سمت ترک این ارتباط سوق پیدا کند.
5. برای اینکه در تربیت فرزند خود موفق باشید لازم است ویژگی های روانی کودک را به طور کامل شناسایی کنید. مطالعه کتاب هایی که در زمینه روان شناسی رشد نگاشته شده است در این مورد بسیار مفید است.
6. سعی کنید موبایل را از دسترس اوخارج کنید.باید موبایل در دسترس اونباشد . تنها در مواقعی که به موبایل نیاز دارید از آن استفاده کنید ودر غیر این مواقع موبایل را در جایی دور از دسترس اوقرار دهید.
7. هیچ گاه برای پیشبرد خواسته های خود از تنبیه استفاده نکنید.

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد