عنوان مقاله : آثار حقوقی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی خلاف واقع کلمات کلیدی :
|
فایل های مقاله : 797 KB |
نویسندگان |
|||||
نام و نام خانوادگی | پست الکترونیک | مرتبه علمی | مدرک تحصیلی | مسئول | |
---|---|---|---|---|---|
1 |
چکیده مقاله |
|||||
تبلیغات تجاری را باید عنصری اساسی در سرنوشت کشورها دانست که هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین المللی ایفای نقش می کند . گاه تبلیغات خلاف واقع هستند و اوصافی را در بر می گیرند که در کالا یا خدمات ارائه شده وجود ندارد. اینگونه تبلیغات از ابعاد متفاوت قابل بررسی هستند. از این ابعاد، آثار حقوقی و اخلاقی اینگونه تبلیغات بر حقوق اشخاص، جامعه و مخاطبین است. چنانچه تبلیغی حاوی مطالب خلاف واقع باشد، علاوه بر این که در رابطه قراردادی بعنوان تخلف از قرارداد و در حوزه مسؤولیت مدنی قابل طرح می باشد، آثار آن در حوزه اخلاق نیز قابل طرح است. سؤال اصلی این تحقیق این است که تبلیغات بازرگانی خلاف واقع از جهت حقوقی چه مسئولیتی برای اشخاص به دنبال دارد و چه اثری بر قرارداد بین طرفین خواهد گذاشت و از نظر اخلاقی چه آثار سوئی بر مخاطبان و جامعه خواهد داشت؟ |
دوستان و همراهان عزیز ، مقاله خوبیه که با ذکر نام نویسنده براتون به اشتراک گذاشتم ، امیدوارم مفید واقع بشه .