خانه » همه » مذهبی » غرب وحشی؟

غرب وحشی؟


غرب وحشی؟

۱۳۹۳/۰۵/۱۴


۱۸۷۲ بازدید

هر چند که منظور از نژاد در اینگونه مباحث بیشتر قوم با بافت فرهنگی‌شان است نه خصوصیات ژنتیکی، اما نامش را «نژاد ستیزی» یا هر چیز دیگری که دوست دارند بگذارند؛ مهم این است که اولاً لقب متناسب غرب وحشی (Wild West) را خود غربی‌ها از دیرباز به خود نسبت داده‌اند و ثانیاً چه خود را انسان‌های وحشی بخوانند و چه انسان‌های متمدن عصر لیبرال دموکراسی بنامند، در عمل و واقعیت امر وحشی هستند.

ایشان در تکرار این لقب دیرینه، دلیل را به وضوح بیان نمودند و افزودند:

هر چند که منظور از نژاد در اینگونه مباحث بیشتر قوم با بافت فرهنگی‌شان است نه خصوصیات ژنتیکی، اما نامش را «نژاد ستیزی» یا هر چیز دیگری که دوست دارند بگذارند؛ مهم این است که اولاً لقب متناسب غرب وحشی (Wild West) را خود غربی‌ها از دیرباز به خود نسبت داده‌اند و ثانیاً چه خود را انسان‌های وحشی بخوانند و چه انسان‌های متمدن عصر لیبرال دموکراسی بنامند، در عمل و واقعیت امر وحشی هستند.

ایشان در تکرار این لقب دیرینه، دلیل را به وضوح بیان نمودند و افزودند:

الف – «غربى‌ها، یعنى به خصوص نژادهاى اروپایى، نژادهاى وحشى‌اند؛ اینها ظاهرشان اتو کشیده و کراوات زده و ادکلن زده و اینهایند امّا همان باطن وحشى‌گرى‌اى که در تاریخ وجود داشته هنوز هم در اینها هست؛ راحت آدم می‌کشند، خونسرد جنایت می‌کنند؛ بنابراین کتک زدن زن در داخل خانه به وسیله‌ى آنها و بعد به وسیله‌ى آمریکایی‌ها، بُعدى ندارد» (بیانات در دیدار جمعى از بانوان فرهیخته‌ى حوزوى و دانشگاهى – 21/2/1392)

ب – اثبات این ادعا در طول تاریخ کار سختی نیست. از حدود سه چهار هزار سال پیش که اروپایی‌ها، به ویژه در گستره‌ی اسپانیای آن روز آدمخوار بودند، تا دو هزار سال و هزار سال پیش که تاریخ‌شان فقط با جنگ رقم می‌خورد، تا قرون وسطی و عصر گلادیاتورها، تا قرون معاصر با جنگ‌های بزرگ و کوچکی چون: جنگ‌های صلیبی – جنگ‌های جهانی اول و دوم – جنگ‌ ویتنام با آن جنایات هولناکش – جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی که حتی شکم زنان باردار را پاره کرده و جنین آنها را سر می‌بریدند – تا حدود 80 سال جنگ و جنایت علیه فلسطین، لبنان و سوریه و آن جنایات وحشتناک – تا تحمیل جنگ 8 ساله علیه ایران – تا حمله نظامی مستقیم امریکایی‌ها و اروپایی‌ها تحت عنوان ناتو، به افغانستان و عراق – تا نسل‌کشی و کشتارهای کور و بی‌هدف توسط پهپادها در پاکستان و یمن – تا شکنجه‌های ددمنشانه در زندان‌های داخلی و گوانتامالاهای شناخته شده و نشده و …، همه تاریخ روشن و مستند غرب وحشی است.

در جهان غرب (به ویژه اروپا)، فرقی ندارد که سزارها، تزارها، رایش‌ها، لویی‌ها، موسیلینی‌ها، هیتلرها و ناپلئون‌ها حکومت کنند، یا کلیسا حکومت کند، یا دموکرات‌ها، جمهوری‌خواه‌ها، حزب سوسیال یا حزب کارگر یا حتی حزب سبزها و … – روح‌شان با ظلم، جنایت و فحشا عجین شده است و جز این راه را بلد نیستند و نمی‌پسندند.

امروزه و در این عصر لیبرال دموکراسی و شعارهای گوش‌خراش حقوق بشری، هیچ امنیتی در کشورهای غربی و به ویژه اروپایی، وجود ندارد و میزان ظلم، جنایت، تعدی و تجاوز در داخل کشورهای خودشان کمتر از جنایات‌شان در خارج از مرزها نمی‌باشد.

در امریکا اغلب مردم مسلح هستند و آمار قتل و تجاوز به کمتر از چند ثانیه رسیده است – سوئد چند سالی است که در کثرت تجاوز، در رأس کشورهای اروپایی قرار گرفته است – دیگر فریاد خانم مرکل نیز از افزایش وحشتناک قتل و تجاوز به کودکان در آلمان بلند شده است – در انگلیس حتی ساختمان BBC به مرکز امنی برای تجاوز به کودکان مبدل شده است – نه کلینیک کودکان امینت دارد و نه حتی کلیسا، چه رسد به آموزشگاه‌ها، پارک‌ها و باشگاه‌ها. و تازه این وحشی‌گری مردم است، اگر به وحشی‌گری دولت‌ها و حکومت‌ها توجه شود، به مراتب بدتر از مردم است.

آیا به جز غرب وحشی، هیچ قومی می‌تواند وهابیت، تکفیری و سلفی و سایر تروریست‌های دولتی را تربیت و سازماندهی کند و این چنین به جان مردم بیاندازد؟!

آیا به غیر از غرب وحشی، هیچ دولت و مجلسی این همه اهتمام به قانونی کردن همجنس‌بازی – قانونی کردن ازدواج هم جنس‌ها – قانونی کردن همخوابی با حیوانات (به ویژه در میان نظامیان) می‌ورزد. در ارتش امریکا از هر سه زن نظامی، یکی مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

اگر ما بخواهیم برای یک نژاد وحشی شاخصه‌هایی بیان کنیم، چه شاخصه‌هایی وجود دارد که منطبق با غرب در گذشته و حال نباشد؟ ترسیم از یک قوم وحشی چیست که آن را در غرب دیروز و امروز به وضوح نمی‌بینیم؟!

ج – آن چه که مقام معظم رهبری مبنی وحشی‌گری، به رغم برخورداری از ظاهری آراسته، لباس‌های قشنگ و شیک، خودروهای گران قیمت، عطرها و ادوکلن‌ها خوش‌بود و سایر نمادهای انسان‌های فرهیخته، متمدن، متمول و … فرمودند، سخن جدیدی نیست، بلکه عین آیه قرآن کریم است.

خداوند متعال می‌فرماید: انسان جسمی دارد که حیوانی است و روح هم دارد که ملکوتی و انسانی است، اما هر برخوردار از جسمی انسانی، انسان نیست، بلکه اگر از حیوانیت عبور نکرده باشد و به عرصه‌ی انسانیت و روحانیت قدم نگذاشته باشد، هم چنان حیوان و بلکه پست‌تر است.

خداوند متعال می‌فرماید: اگر به ظاهر آنان نگاه کنید، گمان می‌کنید که لابد انسان‌های بسیار فیهم و باشعوری هستند. می‌شود با آنها پای مذاکره نشست، به تفاهم رسید و تعامل سالم و امنی داشت، اما این ظاهرشان است، در باطن حیوانات وحشی هستند:

«أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا» (الفرقان، 44)

ترجمه: آیا مى پندارى بیشتر آنان مى شنوند یا مى اندیشند؟ (نه) آنها جز همانند چارپایان نیستند بلکه گمراه ترند.

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که این کفار، ظاهری شبیه انسان دارند. قلب دارند، اما هیچ فهم و شعوری ندارند – چشم دارند، اما بصیرت ندارند – گوش دارند، اما حرف حق را نمی‌شوند …، درست مثل حیوان، بلکه بدتر:

«وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ» (الأعراف، 179)

ترجمه: همانا بسیارى از جنیان و آدمیان را [گویى ] براى دوزخ آفریده ایم، [چرا که ] دل هایى دارند که با آن فهم نمى کنند و چشم هایى دارند که با آن نمى بینند، و گوش هایى دارند که با آن نمى شنوند. آنها چون چهارپایانند بلکه گمراه ترند، و آنان غافلانند.

پس، همان‌طور که خودشان اذعان دارند، غرب وحشی (Wild West) هستند – همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نژاد وحشی هستند و همان‌گونه که خداوند متعال فرمود: «کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» هستند.

همه اقوال و توصیفات راجع به غربی‌ها یکی است و همه نیز منطبق با روحیه، رفتار و عملکرد آنها در طول تاریخ می‌باشد.(پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد