برای پاک نمودن تاریخچه اطلاعات ثبت شده در My Recent Documents به شرح زیر عمل کنید:
با فشردن Win+R وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در قسمت دیگر پنجره، بر روی فضای خالی راستکلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب نمایید.
نام آن را NoRecentDocsHistory را تنظیم نمایید.
سپس (ترفندستان) بر روی آن دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data عدد 1 را وارد کنید.
حالا OK کرده و از رجیستری خارج شوید.
اما برای حذف My Recent Documents به طور کلی از منوی Start:
دقیقأ مسیر بالا را طی کنید.
اینبار یک DWORD Value با نام NoRecentDocsMenu ساخته و به آن عدد 1 بدهید.
همچنین برای این کار میتوانید از رجیستری استفاده نکنید. بدین صورت که:
بر روی (ترفندستان) منوی Start راستکلیک نموده و Properties را انتخاب کنید.
به تب Start Menu بروید.
در حالیکه گزینه مربوطه بر روی Start Menu تنظیم شده است بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید باز شده، به تب Advanced بروید.
تیک گزینه List Recently Opened Documents را بردارید.
تمام پنجرهها رو OK کنید.
همچنین شما میتوانید کاری کنید که My Recent Documents همواره فعال باشد، اما با هر بار خاموش کردن کامپیوتر و خروج از ویندوز اطلاعات آن پاک شود.
بدین منظور:
به مسیر فوق در رجیستری بروید.
یک DWORD Value با نام ClearRecentDocsOnExit ساخته و عدد 1 را برای آن تعریف کنید.
این ترفند با مشارکت moulae نوشته شده است.