خانه » همه » مذهبی » فقیر و ثروتمند و رسیدن به کمال

طلسمات

فقیر و ثروتمند و رسیدن به کمال


فقیر و ثروتمند و رسیدن به کمال

۱۳۹۲/۱۰/۱۶


۹۱ بازدید

آیا یک فقیر به اندازه پولدار میتواند به کمال برسد،در صورتی که فرد پولدار میتواند با سرمایه اش خیلی کارها در راه خدا انجام دهد که فقیر نمیتواند!

دوست خوبم؛ خدای رحمان هیچ گاه میان بندگانش تبعیض قائل نمی شود وهمه  ی بندگان می توانند به بالاترین درجه کمال برسند. خداوی سبحان هر آنچه که لازمه کمال بوده به انسانها عطا فرموده«الذی احسن کل شی خلقه ثم هدی» بنابراین یکی ممکن است مسیر کمالش از راه فقر باشد یکی از راه ثروت.
فقیر باصبر امتحان می شود و غنی و ثروتمند با شکر. شکر نعمت به مراتب مشکل تر از صبر است. آن کس که تلاش می کند اما وسعت رزق ندارد، خداوند کمالش را در صبر قرار داده و از او انتظار نمی رود که بخششهای وسیعی داشته باشد.  اما آن کسی که تمکن مالی دارد باید از مالش دل بکند .
از رحمت خداوند به دور است که بخواهد فرد پولدار و فقیر را در ااعمال خیر مالی، با هم مقایسه کند. شخصی که مال دارد بخشی از کمالش به واسطه ی دل کندن از مالش است و کسی که ندارد اگر صبور باشد و قلبا دوست داشته باشد که ثروت داشته باشد و آن را در راه خیر مصرف کند ، قطعا اجر دارد.
خلاصه کلام اینکه: هر کسی که بتواند درآزمون های الهی موفق شود به کمال می رسد. خداوند افراد را یکسان امتحان نمی کند یکی با فقر، یکی با ثروت ،یکی با مرض، یکی با سلامتی و…

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد