خانه » همه » مذهبی » قانون اساسی اسلام قرآن

قانون اساسی اسلام قرآن


قانون اساسی اسلام قرآن

۱۳۹۳/۰۴/۰۱


۳۵۵ بازدید

بنام خدا سلام
آیا میتوان گفت قانون اساسی اسلام قرآن است چگونه راه آن را از نظرقرآن میتوان عملیاتی کرد

با سلام و سپاس از ارتباط شما با این مرکز
1. قانون اساسی اسلام قران کریم است و کلیات دستورات و تعالیم اسلامی بر گرفته از ان است .
2. البته سنت معصومین ع نیز در کنار قران و و به عنوان عدل آن از منابع احکام و معا رف و حقایق اسلام است .
3. عملیاتی کردن قران که قانون اساسی قران است با التزام در قول و عمل نسبت به قران و عمل کردن به دستورات و تعالیم و آموزه های آن که بخشی از انها احکام و دستورات شرعی و دینی است میسر و ممکن است .
4. شرط رسیدن به عمل به قرآن و عملیاتی کردن آن فرهنگ‌سازی آن است و مربیان قرآن باید فرهنگ‌سازی را با تأکید و محتوای قرآن انجام دهند.
5. قرائت و فهم قران و اشنایی با تفسیر قران از جمله زمینه های لازم برای عمل به قران و عملیاتی کردن آن است . تلاش و توطئه شیاطین جنی و انسی باعث شده که مردم از مفاهیم و معارف بلند قرآن مجید فاصله گرفته و در دام شیطان ها یه وسوسه گر گرفتار آیند و با آموزه های قرآن کریم بیگانه شوند
و قرآن در میان آن هابه خصوص مسلمانان مهجور بماند، قرآن کریم می فرماید: «و قال الرسول! یارب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا و پیامبر (خدا) گفت: «پروردگارا! قوم من این قرآن رارها کردند (و از آن دوری جستند ( . فراموش کردن مفاهیم و معارف قرآن کریموغفلت از آنها، باعث شده که مردم به دستورها و پیام های راه گشا و هدایت گر اینکتاب مقدس توجه نکنند و فرهنگ قرآن در میان مردم به دست فراموشی سپرده شود بسیاریاز مردم به جای عمل به قرآن، تنها آن را به عنوان یک کتاب مقدس یا به قصد ثواب آنرا تلاوت می کنند و یا در مراسم ختم مرده گان آن را قرائت نموده و یا در کنار سفرهعقد و یا دریاچه ای سبز بر روی طاقچه از آن نگهداری می کنند!! درحالی که قرآن کریمبرای هدایت و تربیت انسان ها نازل شده و مردم باید با عمل به دستورها و فرمان هایآن، برای رسیدن به کمال و نزدیک شدن به خداوند را بپیمایند و در آیات آن تدبر و تفکر کنند ودر زندگی آن ها را بکار گیرند و پیاده کنند؛ «… و انزلنا الیک الذکرلتبین للناس ما نزل
الیهم و لعلهم یتفکرون؛.. و ما این ذکر (قرآن) را بر تونازل کردیم تا آن چه به سوی مردم نازل شده است برای آن ها تبیین کنی، شاید اندیشه کنند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد