خانه » همه » مذهبی » قصد پسر برای دوستی با دختر برای ازدواج

قصد پسر برای دوستی با دختر برای ازدواج


قصد پسر برای دوستی با دختر برای ازدواج

۱۳۹۲/۱۰/۲۴


۲۹۸۷ بازدید

من میخوام با یک دختر دوست شوم وبا هم در اینده ازدواج کنیم از شما تقاضاى راحل مناسب دارم ؟

پرسشگر گرامی، از اعتماد شما به این مرکز و مطرح کردن مشکلتان با ما کمال تشکّر را از شما داریم و امیدواریم که مکاتبه با این مرکز مفید برای شما باشد.
مشاور خوب کسی است که صادقانه به فکر مراجع باشد و او را دوست داشته باشد و خیر و صلاح او را در مشاوره در نظر بگیرید. بنابراین ما نیز آنچه به سود شماست را مطرح می کنیم و امیدواریم که خداوند در این راه یاریگرمان باشد.
برای تصمیم به انجام یک کار ابتدا باید انسان راجع به پیامدهای مثبت و منفی آن فکر کند. و چنانچه سود یک کار از زیان آن بیشتر بود آن را انجام دهد. در مورد دوستی و رابطه دوستانه با جنس مخالف قبل از ازدواج معمولا ما این توصیه را نمی کنیم و بلکه افراد را از آن منع می کنیم. البته دلایل کافی برای این منع وجود دارد. که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
ارتباط دوستانه با نامحرم اگرچه به قصد ازدواج باشد، ولکن وقتی رسمی نباشد و مخفیانه باشد و رابطه دوستی بدون ازدواج بوجود آید، علاوه بر گناه و عدم جواز شرعی عواقب فردی و اجتماعی منفی زیادی دارد که عبارتند از: 
·         اولا بسیاری از این رابطه ها به ازدواج منجر نمی شود، زیرا خانواده ها معمولا با چنین انتخاب هایی مخالفت می کنند.
·         وابستگی های زیادی بین دختر و پسر در این رابطه ها اتفاق می افتد که در صورت منجر نشدن به ازدواج مشکلات جدی برایشان بوجود می آورد که عذاب روحی زیادی به دنبال خواهد داشت.
·         بزرگی می گفت زن و مرد همچون پنبه و آتش می باشند و اگر در مجاورت هم قرار گیرند شعله های آتش زبانه خواهد کشید. معمولا دختر و پسر اگر چه مذهبی باشند بخاطر کشش ذاتی که بین دختر و پسر وجود دارد به تدریج در گناه فرو رفته و پاکی و نجابت خود را از دست می دهند.
·         فردی که چند مورد از این دوستی ها را تجربه کند سرمایه محبت روانی اش کم شده و بعد از ازدواج نمی تواند رابطه گرم و عاشقانه با همسرش برقرار کند و چه بسا بعد از ازدواج مرتب همسرش را با دیگران مقایسه کرده و دچار احساس زیان شود.
·         همچنین باید به این نکته توجه نمود که فرد مقابل بخاطر این رابطه ای که برقرار می کند نشان می دهد که در نجابت نمره بالایی کسب نمی کند. ممکن است گفته شود که خب قرار است ازدواج کند. بله شاید ازدواجی هم صورت بگیرد ولکن اولا این یک احتمال است و ثانیا هنوز که محرمیتی اتفاق نیفتاده و همین پذیرش جنس مخالف نشان از ضعف او در حوزه رابطه با نامحرم دارد. و چه بسا همین نکته باعث شک به همسر بعد از ازدواج گردد.
·         بسیاری از این رابطه ها به درگیری، آبروریزی، مشکلات قانونی نیز منجر می شود.
·         همچنین مشکل بزرگی که در این رابطه ها وجود دارد عدم شناخت فرد مقابل است. زیرا هر فردی دوست دارد در زندگی مشترک خوشبخت شود. و خوشبختی زمانی تحقق می یابد که فرد مقابل فرد مناسبی برای شما باشد. حال چه کسی برای شما مناسب است؟ کسی که ملاک ها و شرایط مشابه شما را داشته باشد مثلا در اعتقادات، فرهنگ، خانواده، سن، تحصیلات، اقتصاد، زیبایی، هوش، اخلاق و … کفو و همتای شما باشد وگر اختلاف سلیقه و رفتار و انتظارات شما زیاد خواهد بود و این خود زمینه مشکل است. حال چگونه بفهمیم که فرد مقابل کفو همتای ماست. این شناخت با تلاش و تحقیق و سوال شما امکان پذیر است و در صورتی شما می توانید این تحقیق را داشته باشید که عقلانی فکر کنید نه احساسی. شما نباید دچار عشق زود هنگام شوید بلکه اول باید فرد مقابل را بشناسید و سپس به او علاقه مند شوید و سپس عاشق او شوید و چه خوب است که عشق بعد از ازدواج حاصل شود. ولکن برخی از افراد هستند که قبل ازدواج دچار احساسات شده و با ابراز محبت و دوستی با جنس مخالف دچار وابستگی می شوند و دیگر به فکر شناخت نیستند بلکه تنها به وصال فکر می کنند در اینگونه دوستی ها دختر و پسر حقیقت وجودی خود را نمایش نمی دهند بلکه آنچیزی را از خود نشان می دهند که فرد مقابل دوست دارد و بخاطر همین هم عشق آتشین بین آنها برقرار می شود  زیرا همه خوبی ها را در خودشان به نمایش می گذارند و از خود شخصیت آرمانی ترسیم می کنند در صورتی که هیچ کس همه خوبی ها را در خود جمع نکرده و همه سلایق متفاوت از هم دارند و زمانی این اختلاف سلیقه ها و اختلاف تربیت ها خود را نشان می دهد که ازدواج صورت بپذیرد و عشق آتشن رو به خاموشی گذارد و آنوقت است که اگر ازدواج، ازدواج درست و دختر و پسر کفو هم نباشند تازه اول اختلاف و مشاجره است.
بنابراین دوست گرامی ابتدا شما باید توجه داشته باشید که نباید دچار احساسات شوید. و سعی کنید تا زمانی که شرایط ازدواج تان مهیا نشده با فرد مقابل رابطه برقرار نکنید که در اینصورت نه تنها شناخت درستی از او برایتان حاصل نمی شود بلکه وقت و سرمایه و عمرتان نیز در این راه به هدر می رود . همچنین خود رابطه با نامحرم باعث تحریک جنسی بیشتر است که اضطراب زیادی می تواند بوجود بیاورد و انسان به خدای ناکرده به گناه بکشد همچنین ممکن است این قضیه در خانواده شما یا آن دختر کشف شود و آنوقت نه تنها برایتان مشکل بوجود می آید و آبرویتان می رود و چه بسا دیگر با ازدواج تان نیز مخالفت شود.
امیدواریم توانسته باشیم چشم انداز درستی از آینده برایتان ترسیم کنیم. موفّق باشید. منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.
 
 
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد