خانه » همه » مذهبی » لزوم رصد و تحلیل فعالیت دشمنان مهدویت در فضای مجازی

لزوم رصد و تحلیل فعالیت دشمنان مهدویت در فضای مجازی


لزوم رصد و تحلیل فعالیت دشمنان مهدویت در فضای مجازی

۱۳۹۳/۰۵/۳۱


۸۶ بازدید

حجت الاسلام دهقانی در گفتگو با شبستان تاکیدکرد:

لزوم رصد و تحلیل فعالیت دشمنان مهدویت در فضای مجازی

خبرگزاری شبستان: مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت گفت: اگر بتوانیم در عرصه رسانه رصد به هنگام و تحلیل مناسب از فعالیت های دشمنان مهدویت داشته باشیم، در دفاع و مبارزه پیشقدم خواهیم بود.

حجت الاسلام زهیر دهقانی، مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای دشمنی با مهدویت در عرصه رسانه، گفت: رسانه ها به دورن دینی و برون دینی که غیرمسلمانان و به شخصه دشمنی غرب هستند، تقسیم می شوند.

حجت الاسلام دهقانی در گفتگو با شبستان تاکیدکرد:

لزوم رصد و تحلیل فعالیت دشمنان مهدویت در فضای مجازی

خبرگزاری شبستان: مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت گفت: اگر بتوانیم در عرصه رسانه رصد به هنگام و تحلیل مناسب از فعالیت های دشمنان مهدویت داشته باشیم، در دفاع و مبارزه پیشقدم خواهیم بود.

حجت الاسلام زهیر دهقانی، مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای دشمنی با مهدویت در عرصه رسانه، گفت: رسانه ها به دورن دینی و برون دینی که غیرمسلمانان و به شخصه دشمنی غرب هستند، تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان درون دینی به درون مذهبی و برون مذهبی تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: دشمنان برون مذهبی دشمنان غیرشیعی هستند که به وهابیت وابسته بوده و در شبکه های ماهواره ای علیه مهدویت فعالیت می کنند.

حجت الاسلام دهقانی دشمنان درون مذهبی را طیف های مختلف درون شیعه دانست و بیان داشت: مدعیان دروغین مهدویت، جریان های انحرافی، برداشت های ناصحیح از روایات مانند جعل و تقطیع احادیث، و یک جریان روشن فکری دینی از دشمنان درون مذهبی علیه مهدویت هستند.

مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در بررسی رسانه های دشمنان مهدویت شناخت نوع نگاه و شیوه فعالیت رسانه ها ضروری است، اظهارداشت: این در حالی است که در صورت عدم شناخت عملکرد رسانه ها نمی توانیم از عقاید دفاع و مقابله کنیم. همچنین آگاهی به حوزه های کاری، روش ها، گروه مخاطب و ابزاری که از آن استفاده می کنند نیز لازم است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: اگر بتوانیم در عرصه رسانه این قابلیت را پیدا کنیم که رصد به هنگام، تحلیل مناسب و جواب لازم را در راستای فعالیت های دشمنان مهدویت داشته باشیم هم دفاعی کامل از این آموزه کرده ایم و هم می توانیم مقابله و مبارزه خوبی را انجام دهیم.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به آثار رصد فعالیت های دشمن در فضای مجازی علیه مهدویت گفت: با رصد فعالیت های دشمن می توانیم باور غلط خود را اصلاح کرده و در گام دوم می توانیم اولویت بندی کرده و ارائه تحلیل دهیم به این معنا که با شناخت جامعه هدف درمی یابیم که چه مطالبی با چه ادبیاتی و متناسب با نیاز مخاطب ارائه دهیم.

مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز چند باور غلط به فعالیت های دشمنان در فضای مجازی وجود دارد، عده ای بر این عقیده اند که محتوای مهدویت ما کامل است و نیازی به شیوه های جدید نیست در حالی که ابزار رسانه در دنیای کنونی بسیار نیرومند شده است.

وی افزود: همچنین برای فعالیت در این حوزه باید توجه داشت که در زمین دشمن به تبلیغ و بازی نپردازیم بلکه باید با تحلیل درست جوابگوی تبلیغات دشمنان مهدویت باشیم.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به باور غلط دیگری در این زمینه، خاطرنشان کرد: عده ای معتقدند که ما در قبال ظهور وظیفه ای نداریم بنابراین نمی توانیم وظیفه سازی کنیم و ظهور دست خداست که البته منشا بروز چنین عقایدی برداشت ناصحیح از متون دینی است ولی در جواب باید گفت که اگر نتوانیم دشمن را رصد کنیم، نمی توانیم دین خود را حفظ کنیم.

مسئول گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تمام انواع رسانه از مکتوب، دیداری و شنیداری همچنین یک سویه و دوسویه و دیگر رسانه ها نمونه هایی از دشمنی با اندیشه مهدویت را دارند، تصریح کرد: در این میان نباید از قدرت رسانه غافل باشیم و نسبت به همه گیری، ابزار نوین و مخاطب شناسی رسانه های مختلف بی توجه باشیم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد