خانه » همه » مذهبی » لقمه حلال و حضرت آسیه

لقمه حلال و حضرت آسیه


لقمه حلال و حضرت آسیه

۱۳۹۲/۱۲/۰۴


۴۰۷ بازدید

باسلام دردین اسلام به خوردن لقمه حلال خیلی تاکید شده است چون روی رفتاروکردار ماتاثیر گذاراست چراحضرت آسیه که درخانه فرعون که زندگی میکرد و مال اوحلال نبود چراآسیه باایمان شدوچراپسرنوح که مال پدر حلال بودبدشد.

با سپاس از تماس شما با این مرکز به نکاتی توجه کنید .
1. لقمه حرام و حلال هیچ کدام علت تامه و کامل در شقاوت و سعادت نیستند بلکه از امور موثر و دخیل در سعادت و شقاوت انسان می باشند .
2. بنا بر این خوردن لقمه حلال  زمینه ساز سعادت و خیرات و خوردن لقمه حرام زمینه ساز شقاوت و بدبختی است نه علت تامه .
3. زندگی گردن جناب اسیه در منزل فرعون لزوما به معنای خوردن مال حرام نیست زیرا ما دلیلی نداریم که همه اموال فرعون حرام بوده و درست نمی دانیم که تغذیه اسیه از چه مالی و از کجا بوده است .بنا بر این نمی توان به طورقطه گفت که آسیه از مال حرام تغذیه کرده است .
4. به فرض که حضرت اسیه از مال حرام فرعون هم خورده باشد خوردن مال حرام علت تامه بدبختی و شقاوت نیست بلکه باید شرایط و علل دیگری نیز در کنار ان قرار گیرد تا موجب شقاوت و بدبختی گردد .
4. در مورد فرزند نوح نیز ما نمی دانیم که تغذیه او منحصرا از مال حلال پدر بوده و ممکن است از اموال دیگران که حرام بوده خورده باشد و علاوه بر این خوردن لقمه حلال برای سعادت و خوب شدن لازم است اما کافی نیست و باید زمینه ها و شرایط دیگری برای خوب شدن نیز فراهم گردد تا انسان خوب و سعادتنمد گردد .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد