خانه » همه » مذهبی » لواط و زنا

لواط و زنا


لواط و زنا

۱۳۹۳/۰۶/۰۱


۵۵۸ بازدید

سلامطبق آیات و روایات بین زنا و لواط،گناه و معصیت کدامیک بیشتر است؟اگر زنا بیشتر است، چرا خداوند یک قوم را به خاطر لواط نابود کرد؟

آنچه که از روایات استفاده می‌شود، این است که گناه لواط از زنا بدتر و بزرگ‌تر است: «حُرْمَةُ الدُّبُرِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْفَرْجِ إِنَّ اللَّهَ أَهْلَکَ أُمَّةً بِحُرْمَةِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ أَحَداً بِحُرْمَةِ الْفَرْجِ»؛[1] راوی می‌گوید از امام صادق(ع) شنیدم که می‌فرمود: حرمت لواط از حرمت زنا بالاتر و شدیدتر است؛ چراکه خداوند به جهت لواط امتی را هلاک کرد، در حالی‌که کسی را به دلیل ارتکاب زنا هلاک و نابود نکرد.
کافی، ج 5، ص 543

فلسفه حرمت لواط
در روایات اسلامى در عباراتى کوتاه و پرمعنا اشاره به دلایل حرمت لواط شده است، از جمله در روایتى از امام صادق (ع) مى خوانیم که :
أَنَّ زِنْدِیقاً قَالَ لَه (ْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع ) فَلِمَ حَرَّمَ اللِّوَاطَ؟ قَالَ مِنْ أَجْلِ أَنَّهُ لَوْ کَانَ إِتْیَانُ الْغُلَامِ حَلَالًا لَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ عَنِ النِّسَاءِ وَ کَانَ فِیهِ قَطْعُ النَّسْلِ وَ تَعْطِیلُ الْفُرُوجِ وَ کَانَ فِی إِجَازَةِ ذَلِکَ فَسَادٌ کَثِیرٌ.»
زندیقی از آن حضرت سؤال کرد، چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمود :اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زن ها بى نیاز (و نسبت به آنان بى میل) مى شدند، و این باعث قطع نسل انسان مى شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعى جنس موافق و مخالف مى گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقى و اجتماعى به بار مى آورد .
وسائل الشیعة، ج ۲۰، ص ۳۳۳، مؤسسه آل البیت (ع) قم، ۱۴۰۹
چه انحرافى از این بدتر که وسیله تولید نسل را که آمیزش زن و مرد است و خداوند آن را به طور غریزى در هر انسانى قرار داده، رها کنند، و سراغ” جنس موافق” بروند کارى که اصولا بر خلاف فطرت و ساختمان طبیعى جسم و روح انسان است و نتیجه اش عقیم ماندن هدف آمیزش جنسى است، و به تعبیر دیگر، تنها اثرش یک اشباع کاذب جنسى و از بین بردن هدف اصلى یعنى ادامه نسل بشر مى باشد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد