خانه » همه » مذهبی » مباحث آخرالزمان در رسانه ملی مغفول واقع شده است

مباحث آخرالزمان در رسانه ملی مغفول واقع شده است


مباحث آخرالزمان در رسانه ملی مغفول واقع شده است

۱۳۹۲/۰۹/۲۶


۴۷ بازدید

آیت الله نوری همدانی:

مباحث آخرالزمان در رسانه ملی مغفول واقع شده است

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای همایش دکترین مهدویت با انتقاد از کم کاری رسانه ملی در عرصه روشنگری مباحث اعتقادی مرتبط با آخرالزمان گفت: مهدویت مسأله کوچکی نیست، مهدویت در ادامه بعثت، غدیر، عاشورا مطرح است؛ از این رو نباید این معارف فقط در کتاب ها بماند.

آیت الله نوری همدانی:

مباحث آخرالزمان در رسانه ملی مغفول واقع شده است

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای همایش دکترین مهدویت با انتقاد از کم کاری رسانه ملی در عرصه روشنگری مباحث اعتقادی مرتبط با آخرالزمان گفت: مهدویت مسأله کوچکی نیست، مهدویت در ادامه بعثت، غدیر، عاشورا مطرح است؛ از این رو نباید این معارف فقط در کتاب ها بماند.

به گزارش خبرنگار آینده روشن، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز ۲۵ آذرماه، در دیدار اعضای نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، با اشاره به ضرورت تبیین مفاهیم عصر غیبت و آخرالزمان در جامعه گفت: ضرورت دارد مطالب دوران آخرالزمان به صورت هفتگی در صدا و سیما بررسی و تحلیل شود. متأسفانه در این زمینه رسانه ملی با ما نیست حتی مسائل و اخبار دینی و حوزوی بیشتر در کوشه و کنار برنامه ها و در ساعات کم بیینده پخش می شود.

وی با بیان این که جامعه امروز به معارف مهدویت نیاز جدی دارد، ابراز داشت: مهدویت مسأله کوچکی نیست، مهدویت در ادامه بعثت، غدیر، عاشورا مطرح است؛ از این رو نباید این معارف فقط در کتاب ها بماند.

حوزه علمیه با برداشت های نادرست وهابیت مقابله کند

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به برداشت های نادرست از آیات قرآن از سوی شبکه هایی همچون«العربیه»، و سرمایه گذاری عربستان علیه جریان مقاومت در سوریه، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز برخی کشورهای عربی برای وهابی کردن اهل سنت سرمایه گذاری های بزرگ اقتصادی می کنند، از پول نفت خودشان برای سرنگونی بشار اسد خرج می کنند که در این میان وظیفه ما سنگین تر است باید با وسیله و امکانات مجهز در این زمینه روشنگری صورت گیرد.

وی با بیان این که امام راحل انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) می دانستند، اظهار داشت: حوزه علمیه با ورود به این مسأله مهم و در بدنه جریان های اجتماعی باید حرف های خود را به صورت مطلوب و در قالب تشکیلاتی منسجم به مردم برساند. همچنین یکی از کارهای بر زمین مانده برگزاری درس مهدویت است که باید به صورت گسترده و در شأن حضرت ولی عصر(عج) در حوزه علمیه قم برگزار شود.

ضرورت آشکار سازی چهره های واقعی مستکبران

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که عصر غیبت سخت تر از عصر امیرمؤمنان(ع) است، گفت: عصر غیبت عصر آشوب و پیچیده ای است، آمادگی در عصر غیبت به این آسانی نیست؛ چون زمینه سازی ظهور دارای ابعاد مختلف است؛ شناخت بیگانگان و اقدامات آنان و بررسی و مقابله با تحریفات از مسائل مهم این روزها است. انتظار ظهور این است که چهره های واقعی مستکبران به جامعه بشری معرفی شوند تا مستضعفان روز به روز بیدارتر، هوشیارتر و منسجم تر شوند.

وی همچنین نقش مردم را در شکل گیری قدرت نظام اسلامی اساسی دانست و ابرازداشت: مردم را باید با جریان مهدویت همراه کرد، ملت ایران امروزه بیدار و اهل تشخیص هستند از این رو اگر معارف مهدویت گفته شود، آمادگی پیدا می کنند.

پژوهشگران مؤسسه آینده روشن به تبیین علمی مهدویت برای مردم بپردازند

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در مؤسسه آینده روشن، اعضای این مجموعه را به حضور تبلیغی بیشتر در بین مردم فراخواند و ابراز داشت: از این که خود را برای تبیین مسائل مهدوی و تأثیرگذاری معارف آن، مهیا کرده اید جای تکریم است؛ البته اگر این فعالیت ها در قالب وسایل امروز به مردم ارائه شود می توانید در سطح وسیع تری تأثیرگذار باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خوشبختانه کارشناسان مجموعه شما به آرای موافق و مخالف در عرصه مهدویت و آخرالزمان مسلط هستند؛ بنابر این برای تبیین آن در جامعه نباید کوتاهی کرد.

وی در ادامه به وضعیت بانکداری اسلامی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دریافت دیرکرد حرام است این مسائل باید همواره به بانک ها و مردم تذکر داده شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان مشکلات اقتصادی پیش روی آمریکا و اروپا تصریح کرد: اسلام پاسخ گوی همه مسائل و مشکلات بشری است و نسبت به همه دغدغه دارد از این رو باید صدای اسلام را به جامعه رساند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین پور سید آقایی از برگزاری دهمین همایش مهدویت با عنوان«اخلاق و سبک زندگی اسلامی زمینه ساز ظهور» خبر داد و گفت: در راستای تحقق رهنمودهای رهبری در این باره، به مسأله سبک زندگی اسلامی خواهیم پرداخت و این که آموزه‌های فرهنگ مهدویت چه تأثیری در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد