خانه » همه » مذهبی » مسائل جنسی همسران، بدبینی به امور جنسی زناشویی

مسائل جنسی همسران، بدبینی به امور جنسی زناشویی


مسائل جنسی همسران، بدبینی به امور جنسی زناشویی

۱۳۹۳/۰۵/۲۶


۳۲۸ بازدید

باعرض سلام و خسته نباشید
الان ۴ سال است که ازدواج کرده ام به دلیل اینکه همسرم به شدت مذهبی است با مسایل جنسی مشکل دارد و این مساله باعث آزار من میشود اما به هیچوجه نه حاضر به مشاوره است و نه حاضر به خواندن کتاب و آگاهی از آداب زناشویی
هر بار عمل جنسی برای من به مثابه تجاوز است او حتی اجازه نمیدهد آماده شوم یا لباسم را در بیاورم به قدری این مساله زننده است که نمیدانم چکار کنم از خودم متنفر شده ام که باید به خاطر حفظ زناشویی به تمکین تن بدهم روحیه ام را به شدت از دست داده ام و هر بار که به این مساله اشاره میکنم یا حتی به خودم رسیدگی میکنم این امر را ناشی از دور شدن از بعد الهی ام میداند و دایم تاکید میکند که فکر کردن به این مسایل ناشی از آلودگی روح من است و اگر هم خودش نیاز دارد غریزه است به خاطر همین نباید به آن پرداخته شود و سریع و بدون توجه به آن تخلیه گردد هرچه حدیث و آیه و سیره نبوی را برایش مثال میاورم گوشش بدهکار نیست خواهش میکنم کمکم کنید چون این مساله نه تنها به لحاظ روحی مرا فرسوده کرده بلکه به لحاظ جسمی هم دایم دچار زخم و عفونت میشوم واقعا ادامه این روند برایم غیرقابل تحمل است شوهرم از لحاظ دیگر آدم خوب و موجهی است و انصافا آدم خوبی است اما نمیدام در این مورد چرا اینقدر بدبین و بی ملاحظه است

خواهر گرامی! از این که ما را محرم راز خود دانسته و درد دل‌های شخصی خویش را با ما در میان گذاشتید تقدیر و تشکر می‌کنیم. امیدواریم با راهکارهایی که خدمت‌تان عرض می‌کنیم بخشی از مشکلات‌تان مرتفع گردد.غریزه جنسی در انسان، همچون دیگر غرائز، یکی از نیازهای به ودیعه گذاشته شده است که باید به طور معقول و متعادل تأمین و ارضا شود. این نیروی طبیعی و مشروع، انسان‌های آزاد و آگاه را در تولید نسل پاکیزه و افتخارآفرین بهره مند نموده و در رسیدن به خواسته‌های اقتصادی و اجتماعی و … نیز کمک می‌نماید.
اعتدال و میانه روی همراه با ارضای بهینه و استفاده معقول و مشروع از این نعمت الهی، نه تنها تولید فساد نمی‌کند، بلکه خود مُسکن دردها و مشکلات دیگر و محرکی برای تحصیل در امر معاش و علم و دانش و فراهم ساختن موقعیت اجتماعی و خدمت به جامعه بشریت به حساب می‌آید به طوری که در حفظ و تولید آرامش و آسایش زندگانی نقش شگرفی را بازی می کند. اما سوء استفاده از این نیروی پرتوان و کنترل نکردن آن و برگزیدن راه افراط و نامشروع، انسان‌ها را از مسیر انسانیت خارج ساخته و در ردیف حیوانات وحشی و بی‌شعور قرار می‌دهد که فجایع عظیم و مفاسد خطرناک را به جامعه تحمیل می‌نمایند، بنابراین از آموزه‌های دینی و برنامه اسلام چنین استفاده می‌شود که آزاد بودن آن و ارضای بدون قید و شرط آن و بی‌بند و باری در این زمینه ممنوع است. همین طور بی‌توجهی به آن، ارضای ناقص و سرکوب کامل آن نیز کاری ناپسند است. یعنی اگر کسی بخواهد با خواسته‌های طبیعی این غریزه مبارزه کند و آن را نادیده بگیرد و سعی نکند حتی از راه حلال آن را ارضا کند، بلکه آن را سرکوب کند یا نگاه مشمئزکننده و سخیفی به آن نماید، مطمئناً دچار فشارهای روحی و روانی و جسمی فراوانی می‌شود که تحمل آن مقدور نیست و چه بسیا سبب می‌شود انسان از اعتدال روحی و روانی خارج گردد.
با این اوصاف، به شما کاملاً حق می دهیم که از این گونه رفتارهای همسرتان آزرده و رنجور گردید و تقاضای بهبود شرایط را داشته باشید. این حق شماست که از لحاظ نیازهای غریزی و جنسی به ارضای کامل برسید و توسط همسرتان بهترین روابط زناشویی را تجربه کنید.
از تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی به دست می‌آید، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه نوعی عبادت محسوب می‌شود و امر مقدسی به شمار می رود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن انجام دهد به یکی از سنت‌های پیامبران (علیهم‌السلام) عمل کرده است و در مرحله از مراحل آن باعث جلب رحمت الهی شده و استغفار ملائکه‌الله را برای همسران به همراه دارد.
به هر حال، متأسفانه شوهرتان به دلایلی که برای ما نیز مخفی است مثل هر انسان دیگری دچار نوعی کج‌فهمی و کج‌رفتاری در خصوص مسائل جنسی همسران شده است و این شما هستید که با ملاطفت، محبت، نرمی و لطافت می‌توانید او را متوجه اشتباهش گردانید و او را در اصلاح رفتارش یاری کنید. برای این منظور، سعی کنید بار دیگر در یک محیط مناسب و فضای آرام، به گفتگو با همسرتان بپردازید و احساسات و عواطف قلبی خود را با او در میان بگذارید. به او بفهمانید که کاملاً دلسوز و خیرخواه او هستید. هرگز همسرتان را مستقیماً به باد انتقاد نگیرید، بلکه تنها احساسات خود را از حوادث و وقایع زندگی و مشکلاتی که با آن روبرو هستید و از آن رنج می‌برید، بیان کنید؛ چرا که معمولاً انسان‌ها در برابر انتقاد مستقیم، احساس حقارت و تحقیر می‌کنند و موضع دفاعی و یا مقابله‌ای به خود می‌گیرند و به جای این که مشکل را درک کنند، در صدد دفاع از خود بر می‌آیند و یا حالت تهاجمی به خود می‌گیرند و بیشتر لجاجت می‌ورزند. این را بدانید که بیان احساسات و عواطف قلبی خود به شوهرتان از چیزهایی که از آن رنج می‌کشید به نوعی انتقاد غیر مستقیم تلقی می‌شود.
اگر با شوهرتان اصولی و درست برخورد کنید، وی در مقابل شما جبهه نمی‌گیرد و با برانگیختن حس همدردی وی، به حرف‌های‌تان بیشتر گوش فرا می‌دهد و شما را درک می‌کند، اسباب خشنودی‌تان را بیش از پیش فراهم می‌آورد و سعی می‌کند در اصلاح رفتار خود بکوشد و یا برای حل مشکل با شما همکاری نماید.
اگر با این روش کار به جایی نبردید در این صورت، سعی کنید به بهانه‌ای و با ترفندهای مختلف او را به مراکز مشاوره‌ای و خدمات روانشناختی معتبر بکشانید و با کمک روانشناسان، مشاوران و خانواده درمانگران با تجربه شوهرتان را متوجه اشتباه خود گردانید و در اصلاح رفتار وی بکوشید. گاهی برای اصلاح برخی رفتارها هیچ راهی به اندازه مراجعه حضوری و دانش‌افزایی توسط متخصصین مربوطه کارآیی ندارد؛ بناتبراین اگر شوهرتان با رضایت قلبی و به پای خود حاضر به مراجعه به مراکز مشاوره‌ای نیست، می توانید این کار را به بهانه‌ای و با ترفندهای مختلف انجام دهید. حتی می توانید به شوهرتان بگویید که خودتان دچار مشکل گردیده‌اید و برای حل مشکل لازم است شوهرتان نیز در جلسات مشاوره‌ای حضور به هم رساند و نیز می‌توانید با هماهنگی با مراکز مشاوره‌ای از آنها بخواهید که شوهرتان را دعوت به حضور در جلسات مشاوره‌ای برای پاره‌ای از مذاکرات نمایند.
به هر حال، برای حل مشکل‌تان چاره‌ای جز دانش‌افزایی و آموزش شوهرتان درباره مسائل جنسی و تعدیل دیدگاه افراطی و اشتباه ایشان نیست. نارضایتی جنسی، نارضایتی همسران را به دنبال دارد و سبب گسترش مشکلات و بروز ان به سایر ابعاد زندگی و پیدایش اختلافات عمیق می گردد، پس عزم خود را جزم کنید و هر طوری که می توانید شوهرتان را به مراکز مشاوره‌ای و خدمات روانشناختی معتبر بکشانید. حتی اگر شوهرتان به هیچ وجه حاضر به مراجعه نیست، می توانید او را تهدید کنید و یا نهایتاً با مراجعه به دادگاه خانواده او را به اجبار به پای میز مذاکره و حضور در جلسات مشاوره‌ای بکشانید و برخی مسائلی که لازمه زندگی زناشویی است را به وی تفهیم کنید. این حالت اگرچه مطلوب نیست و معمولاً توصیه نمی شود، ولی اگر چاره‌ای جز آن نباشد و حفظ آرامش زندگی به آن بستگی داشته باشند، ناچاراً گاهی متوسل به زور و اجبار می شویم تا با ایجاد انگیزه درطرف مقابل، انگیزه درونی او را برای حل مشکل و اصلاح برخی نارسایی‌ها برانگیزانیم.
همواره موفق و کامروا باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد