خانه » همه » مذهبی » مشکل مجلس کجاست؟

مشکل مجلس کجاست؟

عصراسلام: برای همین است که می بینیم رئیس این مجلس که سابقه یک روز نمایندگی را نداشت و به کار قانونگذاری وقوف نداشت، در اوج کرونا همراه با هیات های پرشمار به سفرهای استانی می رود و از حمایت از بورس حرف می زند و دنبال حل مشکل معیشت مردم است تاضعف تخصصش را با حضور میدانی جبران کند. 
او اما نمی داند که حل مشکلات مردم تنها نیازمند وضع قوانین و  حضور میدانی نیست بلکه پیش از آن نیازمند درک واقعیتهاست. وگرنه مجلس قبلی هم که غالبش اصولگرا هم بودند بهتر از این نونمایندگان بلد بودند لایحه و طرح تصویب کنند و قانونی بر قوانین پیش بیفزایند. امانتداری اشان هم خوب بود چون در متن بودجه تغییرات شبانه ایجاد نمی کردند.
مشکل مجلس کنونی هم نداشتن درک درست از واقعیت هاست و هم شتابزدگی اش در سرهم کردن کارنامه درخشان در عرصه قانونگذاری و نظارت و هم تلاش بخش اعظم نمایندگان برای زمین‌گیر گردن دولت به هدف بردن انتخابات ریاست جمهوری. 
درک نادرست از واقعیات خود را آنجا نشان می دهد که هم ادعای رونق بخشیدن به بورس را دارد و هم دنبال ارزان کردن دستوری محصولات شرکت های بورسی است و نمی داند که با این وضع هر گونه جهش تولید به معنای جهش زیان هم هست. نمونه اش سایپا و ايران خودرو.
شتابزدگی این مجلس در سرهم کردن کارنامه درخشان برای خود هم در اقدامات نمایشی اش و خاصه سخنان ناپخته رئیسش نمایان است که از مرداد سال گذشته تاکنون بارها از نقش مجلس در شکوفایی بورس سخن و خاتمه دادن به سیاست‌های غلط (دولت) سخن گفته اما هر بار که او بیشتر از خودش متشکر می شود بورس هم بیشتر سقوط می کند.
این مجلس با ابن دولت بیگانه است و احساس نمی کند هر دو به یک نظام سیاسی وابسته و جزئی از آن هستند. از این رو مهم ترین کارکرد این مجلس تاکنون تخریب دولت و آزار آن بوده است.
این مجلس تشنه کارنامه قبولی است و خود را به هر در و دیواری می زند که نمره قبولی بگیرد. دقت کنید این مجلس هم با برجام مخالف است و هم مدعی است که با قانون اقدام متقابل اهرم فشاری ساخته است تا آمریکا به برجام برگردد. به این ترتیب اگر آمریکا به برجام برگشت ایها الناس بدانید که از ترس قانون این مجلس بوده است و نه اراده بایدن و تلاش دولت! 
مجلسی که نه درک درستی از تحریم ها دارد و نه منافع کلان کشور را ملاحظه می کند و نه قوانین اقتصاد را می شناسد و نه به اصل تفکیک قوا وقوف چندانی دارد طبعا راه به بیراهه می برد. نمایندگان این مجلس نگاهی به نتایج اقدامات درخشان خود و حتی حجم عظیم مصوباتشان که در شورای نگهبان قلم قرمز روی إن کشیده شده بیندازند تا ببینند که راه را درست آمده اند یا نه؟!
نویسنده: مجید مرادی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد