خانه » همه » مذهبی » معاشرت با دوست بد حجاب

معاشرت با دوست بد حجاب


معاشرت با دوست بد حجاب

۱۳۹۲/۱۲/۲۶


۹۲ بازدید

باسلام.دوستان من بد حجابند و آرایش زیاد میکنند،اما خودم بشدت پایبند حجاب و ساده هستم،آیا بیرون رفتن بادوستانم و درکل مراوده با آنها در دانشگاه و بیرون اشکالی دارد؟درضمن اصلاتذکر گوش نمیدهند.چ کنم؟


سلام به شما پرسشگر عزیز؛
ازاین که این مرکز را پاسخگوی سوالات خود قرار داده‌اید صمیمانه سپاسگزاریم وامیدواریم بتوانیم راه‌کارهای مناسب و مفیدی به شما ارائه دهیم.
خواهر گرامی، تقید شما به حجاب اسلامی حاکی از باورهای عمیق شما به آموزه های دینی است و به طور قطع ظرف وجودی شما آن قدر طاهر و پاکیزه بوده که خداوند آن را لایق پذیرش معارف حق قرار داده است و باید خدا را به پاس این نعمت بزرگ شکرگزار باشید و شکرگزاری خداوند به این است که بیش از پیش خود را ملزم به رعایت حدود الهی کنید. در واقع همان حجاب شما و رعایت احکام الهی شکر عملی و بهترین شکرگزاری به درگاه خداوند است؛ بنابراین هر چه می توانی در همین مسیری که انتخاب نموده ای ثابت قدم بمان.
پاسخ پرسش شما را در قالب نکات زیر بیان می داریم:
1- خدواند را به خاطر نعمت حجاب وپوشش شکر گزار بوده و از او بخواهید که شما را در همه زمینه های اسلامی و دینی موفق بدارد.
2- یادمان نرود که بدحجابی به معنی بی دینی وبی اعتقادی نیست بلکه یک نوع انحراف بوده که با راه کار های مناسب و صحیح قابل حل می باشد.
3- سعی کنید رابطه صمیمی تری با ایشان داشته باشید؛ چرا که انسان ها تشنه محبت هستند و اگر برخورد شما با آن‌ها تند و آمرانه باشد، فاصله آن ها از شما بیشتر و در عوض به کسانی که آن ها را تأیید می کنند نزدیکتر می شوند؛ پس کاری کنید که اعتماد آن ها را به خود جلب کنید.
4- از روش های غیرمستقیم بیشتر استفاه کنید و بیشتر با رفتار خوب خود، آن ها را به حجاب علاقه مند کنید.
5- اگر با آن ها صحبت می کنید، استدلاهایشان را رد نکنید؛ بلکه آن قسمت که قابل پذیرش است را بپذیرید و در آن قسمت هایی که با آنها هم عقیده نیستید، با زبان ملایم، تشکیک ایجاد کنید.
6 – البته این را هم فراموش نکنید که بدحجابی افراد پیرامون شما نباید باعث شود تا شما تمام انرژی و وقت خود را برای آن ها گذاشته و از امر تحصیل باز بمانید.
7- توجه داشته باشید که کارهای تربیتی دیربازده است؛ بنابراین در این موضوع به هیچ وجه عجله به خرج ندهید چرا که ممکن است نتیجه عکس بگیرید.
8- اگر احساس می کنید که با ایجاد ارتباط با اینگونه افراد می توانید روی آنها تأثیر بگذارید و محبت شما با آنها باعث می شود که در رفتارشان تجدید نظر کنند و از سوی دیگر شما تحت تأثیر رفتار غلط آنها قرار نمی گیرید، در این صورت رابطه خود را نه تنها با آنها قطع نکنید بلکه سعی کنید در پرتو این روابط دوستانه زمینه هدایت و اصلاح رفتار آنها را فراهم کنید. اما اگر رابطه ی شما با آنها نه تنها تأثیر ندارد بلکه باعث می شود که شما از آنها اثر بپذیرید روابط خود را با این گونه افراد قطع کنید.
9- در برخوردهای کلامی، کاملا طبیعی بوده و ضرورتی بر طرح مباحث غیرعادی و بحث‌برانگیز وجود ندارد؛ چرا که برخوردهای تند وغیرطبیعی باعث نفرت آن ها از افراد باحجاب و مذهبی خواهد شد.
10- در پایان این نکته را یادآور می شویم که نباید اصول و ازرش های دینی و اخلاقی فدای ارشاد و هدایت دیگران شود.
حتما در دعایتان از خداوند بخواهید که بر توفیقات معنوی بر ایشان بیفزاید.
سربلند و پیروز باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد