مقاله : بررسی فقهی خلاءهای ضمان در تبلیغات تجاری
نوشته : دکتر سجاد حویزاویان
پذیرفته شده در : ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران
The 6th National Conference on Modern Research in the field of Humanities and Social Studies of Iran
1 . چکیده
مقالات و کتب بسیاری از سوی صاحب نظران عرصهی تبلیغات به ضعف قانونگذاری در این زمینه و ناکارآمدی مقررات موجود در مقابل حجم عظیم تبلیغات و شیوههای نوین آن در کشور اشاره میکند. تلاشهای صورت گرفته در جهت نظم بخشیدن به این صنعت پر سود و بهروز، پراکنده و در برخی موارد ناکارآمد است. این در حالی است که منبع غنی فقه جعفری راهکارهایی کاربردی در این زمینه دارد که با بررسی موشکافانه و تطبیق مصادیق، میتوانند کاربردی قانونی و راهگشا داشته باشند.
این پژوهش با بررسی قواعد فقهی مربوط به خیار رؤیت و ضمان عهده و درک، به دنبال یافتن راهکاری فقهی برای جبران خلاء قانونی ضمان در امر تبلیغات تجاری رسانهها است، تا گام مثبتی در مسیر اثبات حق مخاطبان و ضمان جبران خسارت ناشی از تبلیغات تجاری به آنان باشد.
2 . کلید واژه : ضمان ، خیار رؤیت، عهده و درک، تبلیغات، جبران خسارت.
آدرس : http://s14.picofile.com/file/8407831326/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87.pdf.html
برچسبهاپژواک عدالت: سجاد حویزاویان, تبلیغات بازرگانی, فقه و مبانی حقوق, تبلیغات, ضمان