خانه » همه » مذهبی » مومن محبوب مردم

مومن محبوب مردم


مومن محبوب مردم

۱۳۹۲/۰۹/۰۴


۳۳۶ بازدید

مگر خدا نفرموده،مومن را محبوب مردم قرار میدهم(مریم۹۶) پس چرا ائمه(ع) محبوب مردم زمان خود نبودند؟جواب سلام علی{ع) را نمیدادند.

در پاسخ به نکاتی توجه کنید . 1. محبت ورزی به کسی در گرو معرفت داشتن به او و شناخت او است و اگر نسبت به فردی بزرگ و عبد صالح خداوند شناخت و معرفت نداشته باشیم محبتی نسبت به او نداشته و محبوب ما واقع نمی شود .
2. اولیای الهی در نزد کسانی که با جایگاه و مقامات آنها اشنا بودند در واج محبوبیت قرار داشتند به طوری که محبان انها و اهل ولای انها حاضر به جانفشانی و فدا شدن در راه آنها بوده اند و نمونه های بسیاری از این افراد در تاریخ ذکر شده اند .
3. تبلیغات گسترده و مزورانه دشمنان دین و اهل بیت ع باعث وارونه شده حقایق شده و بر اثر این تبلیغات ناجوانمردانه چهره ای نا زیبا و زشت از اولیای الهی ع در نزد برخی مردم ترسیم شده بود . اما وقتی همین افراد با حقیقت آسنا شده و چهره واقعی و زیبای ائمه را می دیدند دلباخته آنها می شدند .
4. داستان فردی از اهل شام که براثر تبلیغات مسموم معاویه دید بدی نسبت به اهل بیت ع و امام حسن ع پیدا کرده بود و هنگام ورود به مدینه و روبه رو شدن با امام حسن به ایشان دشنام داد و امام حسن ع با صبر و تحمل دشنام او را شنید و با خوش زبانی و اخلاق نیکو امادگی خود را برای پذیرایی از او اعلام کرد و آن شامی با دیند این اخلاق کریمانه توبه کرد و از یاران صمیمی حضرت شد معروف است و در کتاب داستان راستان شهید مطهری نیز امد هاست .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد