۱۳۹۵/۰۸/۱۱
–
۱۸۱۷ بازدید
سلام. تشکر از ارتباط شما با «مجموعه پرسمان». قبل از هر چیزی مقدمتا توضیحاتی در مورد این فرقه خواهم داد؛
سلام. تشکر از ارتباط شما با «مجموعه پرسمان». قبل از هر چیزی مقدمتا توضیحاتی در مورد این فرقه خواهم داد؛1. کسانی که متون عرفان حلقه را مطالعه میکنند، معمولا ذهنیتهای قبلی خود را به مفاهیم به کار رفته در عرفان حلقه تحمیل میکنند. از این رو خوش بینانه این مفاهیم را تفسیر مینمایند. به عبارت دیگر از آن جا که در عرفان حلقه از متون و شواهد دینی استفاده شده است؛ مخاطبین عرفان حلقه، این اصطلاحات را که در متون عرفانی هم به کرات مورد استفاده قرار گرفتهاند، با همان معانی و تفسیرهای رایج می نگرند. در حالی که این واژه ها همه در معانی جدید به کار رفته اند. مفاهیمی مانند عقل، شریعت، طریقت، تناسخ، فشار قبر و حتی صلاه (نماز) همگی در عرفان حلقه دارای تعاریفی جدیدند. به همین جهت لازم است کسانی که قصد تتبع و تحقیق در مورد مبانی اندیشه و اصول فکری در عرفان حلقه دارند، با ذهن خالی با این واژه ها روبرو شوند و بدون این که بخواهند برداشت های قبلی خود را در فهم متن دخالت دهند، از کلمات ظهور گیری نمایند و از هر واژه همان را بفهمند که در متن آمده است، نه آن چه که ما احتمال می دهیم در ذهن نویسنده بوده است.آن چه گذشت در مورد واژه
ها و کلمات بود. اما تفسیرهایی که از آیات الهی و روایات معصومین در متون عرفان حلقه آمده است، خود روایت غمگینی دارد.
2. در عرفان حلقه ادعا می شود که علت امراض جسمی و روانی، نیروهای نامرئی به نام موجودات غیر ارگانیک است که در کالبد انسان ها نفوذ کرده اند. به همین دلیل به دیگران قول بیرون آوردن این موجودات داده می شود و با شعار « برون ریزی» به عملیات درمان می پردازند. اما باید دید آن چه که به نام دفع نیروهای غیر ارگانیک در جلسات و نشست های درمانی حلقه اتفاق می افتد؛ چیست؟
آیا آن چه که تحت نام فرادرمانی و برون ریزی در این جلسات صورت می پذیرد، درون ریزی است یا برون ریزی؟
واقیعت این است که آن چه در عمل دیده شده و افرادی که در عمل درمان شده اند، هم همین را حکایت می کنند؛ این است که هر چند در کوتاه مدت در سایه تلقین و ایجاد ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد، نوعی تسکین ـ بهتر است گفته شود نوعی تغییر که البته این تغییر صرفا یک تجربه جدید است ـ در درون فرد احساس می شود، اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می شوند که منجر به اختلال روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می گردد. البته بستری که باعث می شود این نیروها بتوانند به راحتی بر دیگران تاثیر گذارند همان است که در عرفان حلقه از آن تحت عنوان «شاهد محض» یاد می شود. به عبارت دیگر این نیروها که در سایه «عمل شاهد» و «تسلیم و ناظر بودن» در درمان شونده ها، قدرت ورود پیدا می کنند، همان تسلط جنیان و شیاطین بر روان افراد است. یعنی چیزی که به نام برون ریزی نیروی های موذی انجام
می شود؛ در حقیقت وارد کردن جن و نیروهای شیطانی به زندگی افراد است.
3. وضعیت خدا هم در عرفان حلقه دیدنی است. از یک طرف خدا در عرفان حلقه حذف و انکار نمی شود و ادعا می شود که عرفان حلقه عرفان خدا محور است و از طرف دیگر به وجودش نیازی نیست و مربی و درمانگر و اتصال گیرنده هیچ کدام با خدا کاری ندارند و می توانند به او بی توجه باشند.
4. در عرفان حلقه، شیطان یکی از موحدین معرفی می شود و تمرد شیطان از دستور خداوند را نشانه ایمان او می شمارند در حالی که قران نه فقط عصیان شیطان را گوشزد می کند بلکه صریحا انگشت روی کفر شیطان می گذارد.
5. شیطان درعرفان حلقه، یک فرشته و ملک معرفی می شود؛ این نگاه، نگاه یهودی ـ مسیحی به شیطان است، نه قرانی. قران کریم تصریح می کند شیطان از جنیان بود و جنس او از آتش بود، نه فرشته. شیطان فقط در صف فرشتگان بود نه از جنس آن ها.
(در بحث عرفان حلقه و گمراه بودن آن حرف زیاد است، و ما به این مقدار اکتفا میکنیم).
اما برای امر هدایتگری برادر خود، ابتدا باید وی را با یک عالم و متخصص در این حوزه آشنا کنید یا با این مجموعه ارتباط برقرار کند و یا به وی پیشنهاد داده، مقالاتی که در نقد عرفان گمراه حلقه در این سایت «پرسمان» و دیگر سایتها موجود است را به دقت مطالعه کند. و همچنین وی را با سایت انجمن نجات از حلقه آشنا کنید.(این سایت، تخصصا به این موضوع پرداخته است)
ثانیا: وی را از تبعات و عواقب پیوستن به این فرقه ضالّه آشنا کنید، در این فرقه میگویند: ترمز دستی عبادت را باید کشید، (ترمز دستی نماز و…) باید تا به حلقه محافظ دست پیدا نکردیم نماز نخوانیم، خدا را عبادت نکنیم! مگر شیطان چه میخواهد؟ شیطان جز این میخواهد که بنده را گمراه کند و دست از عبادت بردارد؟! کم نیستند تعداد کسانی که قبل از ورود به این فرقه گمراه، اهل نماز بودند و کم کم از نماز دوری کردند.
هستند افرادی که برای شفای بیماری خود به این فرقه ورود کردهاند و الان بیماری آنها دوچندان شد(فلج شدهاند). تعداد حلقهایهای که الان در تیمارستانها بستری هستند کم نیستند.
ثالثا: به وی پیشنهاد دهید در کنار مطالب عرفان حلقه، کتابهای نقد بر افکار این فرقه را نیز مطالعه کند. کتابهایی مانند 1. افسون حلقه، 2. حلقه اسارت و…
رابعا: هدایت یک امر تدریجی است. انتظار نداشته باشید بعد از یک گفتگو شخص به طور کامل آنچه شما گفتید را بپذیرد. بلکه باید فرصت لازم را به او بدهید. گاه برای هدایت یک نفر لازم است ده ها گفتگو طی یک دوره زمانی طولانی اتفاق بیفتد.
ها و کلمات بود. اما تفسیرهایی که از آیات الهی و روایات معصومین در متون عرفان حلقه آمده است، خود روایت غمگینی دارد.
2. در عرفان حلقه ادعا می شود که علت امراض جسمی و روانی، نیروهای نامرئی به نام موجودات غیر ارگانیک است که در کالبد انسان ها نفوذ کرده اند. به همین دلیل به دیگران قول بیرون آوردن این موجودات داده می شود و با شعار « برون ریزی» به عملیات درمان می پردازند. اما باید دید آن چه که به نام دفع نیروهای غیر ارگانیک در جلسات و نشست های درمانی حلقه اتفاق می افتد؛ چیست؟
آیا آن چه که تحت نام فرادرمانی و برون ریزی در این جلسات صورت می پذیرد، درون ریزی است یا برون ریزی؟
واقیعت این است که آن چه در عمل دیده شده و افرادی که در عمل درمان شده اند، هم همین را حکایت می کنند؛ این است که هر چند در کوتاه مدت در سایه تلقین و ایجاد ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد، نوعی تسکین ـ بهتر است گفته شود نوعی تغییر که البته این تغییر صرفا یک تجربه جدید است ـ در درون فرد احساس می شود، اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می شوند که منجر به اختلال روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می گردد. البته بستری که باعث می شود این نیروها بتوانند به راحتی بر دیگران تاثیر گذارند همان است که در عرفان حلقه از آن تحت عنوان «شاهد محض» یاد می شود. به عبارت دیگر این نیروها که در سایه «عمل شاهد» و «تسلیم و ناظر بودن» در درمان شونده ها، قدرت ورود پیدا می کنند، همان تسلط جنیان و شیاطین بر روان افراد است. یعنی چیزی که به نام برون ریزی نیروی های موذی انجام
می شود؛ در حقیقت وارد کردن جن و نیروهای شیطانی به زندگی افراد است.
3. وضعیت خدا هم در عرفان حلقه دیدنی است. از یک طرف خدا در عرفان حلقه حذف و انکار نمی شود و ادعا می شود که عرفان حلقه عرفان خدا محور است و از طرف دیگر به وجودش نیازی نیست و مربی و درمانگر و اتصال گیرنده هیچ کدام با خدا کاری ندارند و می توانند به او بی توجه باشند.
4. در عرفان حلقه، شیطان یکی از موحدین معرفی می شود و تمرد شیطان از دستور خداوند را نشانه ایمان او می شمارند در حالی که قران نه فقط عصیان شیطان را گوشزد می کند بلکه صریحا انگشت روی کفر شیطان می گذارد.
5. شیطان درعرفان حلقه، یک فرشته و ملک معرفی می شود؛ این نگاه، نگاه یهودی ـ مسیحی به شیطان است، نه قرانی. قران کریم تصریح می کند شیطان از جنیان بود و جنس او از آتش بود، نه فرشته. شیطان فقط در صف فرشتگان بود نه از جنس آن ها.
(در بحث عرفان حلقه و گمراه بودن آن حرف زیاد است، و ما به این مقدار اکتفا میکنیم).
اما برای امر هدایتگری برادر خود، ابتدا باید وی را با یک عالم و متخصص در این حوزه آشنا کنید یا با این مجموعه ارتباط برقرار کند و یا به وی پیشنهاد داده، مقالاتی که در نقد عرفان گمراه حلقه در این سایت «پرسمان» و دیگر سایتها موجود است را به دقت مطالعه کند. و همچنین وی را با سایت انجمن نجات از حلقه آشنا کنید.(این سایت، تخصصا به این موضوع پرداخته است)
ثانیا: وی را از تبعات و عواقب پیوستن به این فرقه ضالّه آشنا کنید، در این فرقه میگویند: ترمز دستی عبادت را باید کشید، (ترمز دستی نماز و…) باید تا به حلقه محافظ دست پیدا نکردیم نماز نخوانیم، خدا را عبادت نکنیم! مگر شیطان چه میخواهد؟ شیطان جز این میخواهد که بنده را گمراه کند و دست از عبادت بردارد؟! کم نیستند تعداد کسانی که قبل از ورود به این فرقه گمراه، اهل نماز بودند و کم کم از نماز دوری کردند.
هستند افرادی که برای شفای بیماری خود به این فرقه ورود کردهاند و الان بیماری آنها دوچندان شد(فلج شدهاند). تعداد حلقهایهای که الان در تیمارستانها بستری هستند کم نیستند.
ثالثا: به وی پیشنهاد دهید در کنار مطالب عرفان حلقه، کتابهای نقد بر افکار این فرقه را نیز مطالعه کند. کتابهایی مانند 1. افسون حلقه، 2. حلقه اسارت و…
رابعا: هدایت یک امر تدریجی است. انتظار نداشته باشید بعد از یک گفتگو شخص به طور کامل آنچه شما گفتید را بپذیرد. بلکه باید فرصت لازم را به او بدهید. گاه برای هدایت یک نفر لازم است ده ها گفتگو طی یک دوره زمانی طولانی اتفاق بیفتد.