مشترکین تالیا در محدوده آنتن دهی تهران میتوانند با استفاده از این سرویس به اینترنت متصل شوند. اتصال با سرعت 14400 کیلو بایت در ساعت می باشد و هزینه آن مطابق با هزینه مکالمه تلفنی است. برای اتصال به اینترنت باید گوشی مشترک امکان اتصال به اینترنت از طریق (Data (GSM راداشته باشد. برای درخواست فعالسازی این سرویس، کافیست مشترک از سیمکارت تالیای خود یک پیام کوتاه حاوی شماره موبایل خود را به شماره 50003232 ارسال نماید.
کنفرانس تلفنی ( Call Conference )
مشترکین تالیا میتوانند با استفاده از این سرویس با توجه به قابلیت گوشی خود، حدأکثر با 6 نفر به طور همزمان مکالمه نمایند. برای درخواست فعالسازی این سرویس کافیست مشترک از سیمکارت تالیای خود یک پیام کوتاه حاوی شماره موبایل خود را به شماره 50004242 ارسال نماید. سرویس کنفرانس تلفنی تا 48 ساعت بعد از ارسال این پیام کوتاه فعال خواهد گردید. پس از فعال شدن سرویس کنفرانس تلفنی مشترک در حین مکالمه میتواند با ورود به قسمت Option گوشی خود تماس جدیدی را به مکالمه خود اضافه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
ارسال و دریافت ایمیل از طریق SMS
مشترکین تالیا میتوانند بدون اتصال به اینترنت از سرویس پیام کوتاه جهت ارسال و دریافت ایمیل استفاده نمایند. برای فعالسازی این سرویس،کافیست مشترک از سیمکارت تالیای خود یک پیام کوتاه خالی به شماره 50001 ارسال نماید. در این حالت بر اساس شماره تالیای مشترک، آدرس ایمیلی به وی اختصاص می یابد. بطور مثال اگر شماره مشترک 09329000000 بوده است آدرس ایمیل وی
9000000@sms.taliya.ir
خواهد بود. از این پس مشترک میتواند به هر فردی که در لیست آدرس ایمیل وی باشد، با ارسال پیام کوتاهی حاوی آدرس ایمیل فرد و موضوع و متن ایمیل، ایمیل را به شماره 5000 ارسال کند و ایمیلهای دریافتی از افرادی که در لیست ایمیل وی ذکر شدهاند را به صورت پیام کوتاه روی گوشی خود مشاهده نماید.جهت اضافه کردن آدرس ایمیل اشخاص به لیست مورد نظر کافیست آدرس ایمیل مربوطه را به شماره 50002 ارسال کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
نمایش محدوده پوشش شبکه (Cell Info)
این سرویس موقعیت مکانی مشترک را در هر لحظه با توجه به آنتن پشتیبان در آن منطقه نمایش می دهد. بطور مثال اگر مشترکی در تهران در خیابان جمهوری حضور دارد و از آنتن محدوده جمهوری استفاده می کند، در صورت فعال نمودن این سرویس، بر روی صفحه گوشی نام آنتن محدوده که ممکن است کلمه Jomhoory باشد را مشاهده می نماید. فعالسازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعالسازی این سرویس باید تنظیماتی بر روی گوشی موبایل صورت گیرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
پرینت مکالمات
هم اکنون مشترکین تالیا میتوانند با در دست داشتن کارت ملی، سند سیمکارت و قطعه فیزیکی سیمکارت خود پرینت ریز مکالمات خود در بازه زمانی معینی را دریافت نمایند(درصورتیکه دارنده سیمکارت صاحب سند باشد). همچنین در صورتیکه فرد نامه ای از سوی مراجع قضایی برای پیگیری مسائل مربوط به سیمکارت خود داشته باشد میتواند آن را به شرکت ارائه دهد تا مطابق آن عمل شود و در صورت نیاز پاسخ به مرجع قضایی مربوطه اعلام گردد. (ترفندستان) لازم به ذکر است که این سرویس بصورت رایگان به مشترکین تالیا ارائه میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
محدودیت تماسهای ورودی (Call barring)
مشترکین تالیا جهت محدود کردن کلیه تماسهای ورودی خود میتوانند با در دست داشتن مدارک سیمکارت و کارت ملی خود به نزدیکترین ایستگاه تالیا در سطح شهر تهران مراجعه ودر خواست خود را اعلام نمایند. در این حالت کلیه تماسهای ورودی مشترک قطع خواهد شد. برای استفاده از این سرویس مبلغ 6360 ریال بصورت ماهیانه از حساب شما کسر خواهد گردید. برای وصل مجدد تماسهای ورودی، مشترک میتواند با در دست داشتن مدارک سیمکارت و کارت ملی عکس دار خود به ایستگاه تالیا مراجعه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
دریافت پیامهای فرهنگی – تبلیغاتی (BroadCasting)
مشترکین تالیا میتوانند پیامهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی شبکه تالیا را بر روی صفحه نمایشگر گوشی خود مشاهده نمایند. فعالسازی و استفاده از این سرویس رایگان می باشد. جهت فعالسازی این سرویس باید تنظیماتی بر روی گوشی موبایل صورت گیرد، جهت کسب اطلاعات جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
اطلاعات هواشناسی
با ارسال یک پیام کوتاه به شماره 500001 مشترکین تالیا میتوانند دقیقترین اطلاعات هوا شناسی روز را بر روی گوشی خود به صورت پیام کوتاه دریافت نمایند. این سرویس بجز هزینه ارسال smsهزینه دیگری نخواهد داشت.
خرید اینترنتی کارت شارژ
مشترکین تالیا میتوانند کارت شارژ مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری نمایند. بدین منظور فرد با استفاده از یکی از کارتهای شتاب مربوط به بانک سامان، اقتصاد نوین،موسسه مالی و اعتباری بنیاد، ملت و یا کشاورزی و با وارد کردن رمز کارت، رمز دوم کارت و تاریخ انقضای آن، کارت شارژ مورد نظر را از طریق اینترنت درخواست نماید. در این حالت رمز کارت بر روی صفحه اینترنت نمایش داده شده و یک نسخه از رمز کارت به ایمیل مشترک ارسال میگردد. مشترک با وارد کردن رمز کارت به گوشی خود میتواند سیمکارت خود را شارژ نماید. به زودی این کار از طریق شبکه ATM نیز قابل انجام خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید.
دریافت پیام صوتی (VMS)
با استفاده از این سرویس تماس گیرندگان میتوانند در صورت در دسترس نبودن یا عدم پاسخ دهی و یا مشغول بودن شماره مشترک تالیا، برای وی پیام صوتی بگذارند. مشترکین تالیا میتوانند با شماره 777 تماس بگیرند و پیامهای صوتی گذاشته شده را دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 444 از طریق سیمکارت تالیا و یا با شماره8173(021) از سایر خطوط تماس حاصل نمایید..
خرید کارت شارژ از طریق ATM
این سرویس به زودی از طریق َدستگاههای خودپرداز بانک ملی به بهره برداری خواهد رسید.
انتظار مکالمه (Call Waiting)
شما هرگز یک تماس مهم را از دست نخواهید داد. اگر مشغول مکالمه هستید و شخص دیگری با شما تماس گرفته است، گوشی موبایل، شما را آگاه می کند. شما میتوانید همزمان به تماس جدید پاسخ دهید، درحالیکه شخص اول پشت خط منتظر باشد. اگر مایل به پاسخ دادن به تماس او نیستید، تماس گیرنده میتواند پیام صوتی خود را بگذارد.این سرویس رایگان می باشد.
نمایشگر (Caller Line Identification)
با این سرویس میتوانید از شماره تلفن تماس گیرنده، پیش از پاسخ دادن به تماس، مطلع شوید. شما میتوانید انتخاب کنید که به تماس پاسخ دهیدیا خیر. چنانچه قبلا” شماره تلفن تماس گیرنده در دفتر تلفن گوشی شما به همراه نام مالک آن ثبت شده باشد، نام وی نیز به همراه شماره تلفن بر روی گوشی موبایل شما ظاهر خواهد شد.این سرویس رایگان می باشد.
• CLIP: مشترک میتواند از شماره تلفن تماس گیرنده مطلع شود. طبعاً مشترک هزینه ای از این بابت پرداخت نخواهد کرد.
انتقال مکالمه دریافتی به شخص دیگر(Call Diverting)
شما میتوانید در زمانیکه گوشی تان خاموش است و یا در دسترس نمی باشید، تماسهای دریافتی خود را برای هر شخص دیگری ارسال کنید.فعالسازی این سرویس رایگان می باشد.
چگونگی تنظیم سرویس پیام صوتی
مشترکین تالیا میتوانند با استفاده از سرویس پیام صوتی (VMS) یک پیامگیر شخصی روی شبکه داشته و به دلخواه و در مواقع مختلف آن را فعال نمایند.
• اگر سرویس پیام صوتی برای شما فعال نبود، میتوانید برای فعال کردن آن با مرکز خدمات مشترکین تالیا (444 و یا خط ثابت 8173) تماس گرفته تا ایشان سرویس VMS شما را به رایگان فعال نمایند.
• پس از فعال شدن VMS، وارد منوی تنظیمات Voicemail گوشی خود شده و شماره صندوق پستی 777 را در قسمت مربوطه وارد نمایید. سپس میتوانید وضعیتهای مختلفی نظیر در دسترس نبودن، اشغال بودن و… که در صورت وقوع آنها پیامگیر شما فعال خواهد شد، انتخاب نمایید. در هر کدام از این حالات تماس گیرنده به طور خودکار به پیامگیر شخصی شما متصل شده، پیام خوش آمدگویی ضبط شده توسط شما را خواهد شنید و پس از آن میتواند برای شما پیام بگذارد.
پیام کوتاه(SMS)
یکی از خدماتی که تالیا ارائه می دهد، سرویس پیام کوتاه می باشد. حدأکثر 164کاراکتر غیر فارسی را در یک پیام کوتاه میتوان ارسال یا دریافت کرد. چنانچه گوشی دریافت کننده پیام در دسترس نباشد یا خاموش باشد، پیام ها در شبکه نگهداری خواهند شد تا در زمان مناسب ( برقراری ارتباط ) به دست گیرنده برسد.